Anketa:
Seriál článkov: Novinky 2021
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 50.
13.07.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13120 [Novinky - Predstavujeme]

Nový model Harley-Davidson® Sportster® 2021
Nová generácia modelu Sportster v sebe spája razantnú silu a moderné technológie.
28.04.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 7262 [Novinky - Predstavujeme]

Suzuki GSX-S1000 2022 oficiálne predstavená
Z kratučkého videa spred pár týždňov sa dalo tušiť, že vzhľad GSX-S1000 prejde veľkou zmenou, a po zverejnení oficiálnych fotiek je jasné, že v kapotážach tu nezostal kameň na kameni.
18.04.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 7517 [Novinky - Predstavujeme]

Pozri si veľkú galériu noviniek MV Agusta - Brutale a Turismo Veloce
Ako sme spomínali už v článku o Superveloce, MV Agusta postupne inovuje všetky osemstovky. Teraz prišiel rad na naháča Brutale a jediného turistu od tejto značky, Turismo Veloce.
12.04.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 6246 [Novinky - Predstavujeme]

Aprilia faceliftuje Tuono, rozdiel medzi základom a Factory je prekvapivý
Ako sa dalo čakať, po RSV4 Aprilia inovovala aj Tuono. Základná verzia je turistickejšia než kedykoľvek predtým, Factory zas športovejšia.
09.04.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 8896 [Novinky - Predstavujeme]

MV Agusta inovuje modely, začína so Superveloce
Na Turismo Veloce si ešte zopár dní budeme musieť počkať, ale Superveloce je vonku v plnej paráde. A to aj vo verziách S a Alpine, na ktoré je radosť pozerať!
08.04.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 5712 [Bleskovky - Novinky]

Suzuki má pripravenú novú GSX-S1000
Jeden z podarených naháčov od Suzuki, GSX-S1000, prešiel inováciou a svetu sa predstaví o necelé tri týždne.
06.04.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 11466 [Novinky - Predstavujeme]

Motoporno par excellence: KTM 1290 Super Duke RR
V KTM si asi myslia, že niekomu sa môže zdať Super Duke s jedným R príliš obyčajný. (Ehm, rozmýšľam, že komu.) A tak prišli s limitovanou edíciou, na ktorú nabúchali po dekel najlepších dielov, mnohé z nich vôbec po prvý raz na KTM. Predstav si, RR sa dá prihlásiť na značky :)
12.03.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7652 [Novinky - Predstavujeme]

Vespa oslavuje svoje 75. výročie špeciálnymi edíciami
Na oslavu 75. výročia kozmopolitnej značky Vespa vznikli k modelom Vespa Primavera S (125 cm3) a Vespa GTS Super Tech (125 a 300 cm3) špeciálne edície Vespa 75th Anniversario. V predaji budú len v roku 2021.
04.03.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 8558 [Novinky - Predstavujeme]

Triumph doprial radu Bonneville pre rok 2021 ľahký refreš
Modelom T100, T120, Street Twin, Bobber a Speedmaster pribudli nielen nové a zaujímavé farby, ale aj niektoré dizajnové a funkčné zmeny vrátane vylepšenia technických parametrov.
01.03.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 10495 [Bleskovky - Novinky]

Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R
Len toť nedávno sme pri predstavení novej Super Adventure takmer vyvrcholili, a KTM nás teraz opäť postavila do pozoru.
22.02.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7845 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Harley-Davidson Pan America™ 1250 a Pan America™1250 Special práve odhalené
Motocykel Harley-Davidson Pan America™ je všestranný stroj pre jazdcov, ktorí chcú cestovať i za hranice spevnených ciest. Tento robustný, výkonný a technologicky vyspelý univerzálny stroj je od základov postavený tak, aby jazdcovi dával istotu a posilnil pôžitok z dobrodružstva, nech ťa cesty zavedú kamkoľvek.
18.02.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10615 [Bleskovky - Predstavujeme]

Honda CB350 RS 2021 - ďalší pekný kúsok z Indickej produkcie
Po nádhernom retro biku Honda H’ness CB350, ktorý odhalili v októbri, tu máme ďalší kúsok, pri ktorom nám môže byť ľúto, že sa neplánuje voziť do Európy.
16.02.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7320 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Aprília odhaľuje ľahké agresívne ladené Tuono 660 2021
Návod je jednoduchý: vezmete predné dva valce z motora RSV4 a na tom základe postavíte radový dvojvalec s 270 stupňovým posunutím čapov na kľukovke. A vznikne kompaktný výkonný motor v strednom segmente. Po RS 660 prichádza ľahký agresivný naháč Tuono 660.
06.02.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 9848 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Legendárna „Busa“ je späť – Suzuki odhalila novú Hayabusu 2021
Po niekoľkých rokoch v stave klinickej smrti je Hayabusa, legenda jednostopového sveta, naspäť v plnej sile a v ešte lepšej forme!
04.02.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9444 [Bleskovky - Novinky]

Unikli foto novej Hayabusy 2021
Je verejným tajomstvom, že Suzuki pripravuje novú Hayabusu. Včera unikli dve fotografie novinky z prezentačných materiálov a tiež jedno video.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!