Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1052 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk MOTOQUAD

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 3028
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (1799)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (1229)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Legendárna „Busa“ je späť – Suzuki odhalila novú Hayabusu 2021

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 06.02.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 4717 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Po niekoľkých rokoch v stave klinickej smrti je Hayabusa, legenda jednostopového sveta, naspäť v plnej sile a v ešte lepšej forme!

Seriál článkov - Novinky 2021:

| Seriál článkov: Novinky 2021 |

Len pár dní dozadu pretiekli motorkovými internetmi uniknuté oficiálne fotky a video. Na prvý pohľad si Hayabusa zachovala svoj legendárny tvar, od predošlých dvoch generácií je rozlíšiteľná najmä výrazne ostrejšími výfukmi a samozrejme moderným LED osvetlením.

Legendárna „Busa“ je späť – Suzuki odhalila novú Hayabusu 2022
Legendárna „Busa“ je späť – Suzuki odhalila novú Hayabusu 2022

Ani v technike sa vývojári nepúšťali do extrémnejších zmien, skôr iba vylepšili a zmodernizovali to, na čo ľudia boli takmer 20 rokov zvyknutí. Dokonca aj hmotnosť zostala v podstate rovnaká, a nezmizol ani tradičný prvok tohto modelu, projektor v prednom svetle. Suzuki uvádza, že zmenili vyše 500 dielov, ale sú to skôr tie v útrobách stroja.

Nové sú piesty, ojnice, vačkové hriadele aj kľuka, ale vŕtanie, zdvih a kompresný pomer zostali bez zmeny. Inovácie v motore mali za úlohu najmä posilniť výkon a krútiaci moment v nižších a stredných otáčkach. Výsledkom je, že Hayabusa má najlepšie zrýchlenie za celú dobu svojej existencie.

Legendárna „Busa“ je späť – Suzuki odhalila novú Hayabusu 2022
Legendárna „Busa“ je späť – Suzuki odhalila novú Hayabusu 2022

To najužitočnejšie, čo mohli inžinieri v Suzuki urobiť, je vybaviť novú Hayabusu modernou elektronikou. Tak sa aj stalo, vo výbave nechýba v podstate nič:

  • 6 jazdných režimov (z toho 3 nastaviteľné)
  • 10-stupňová náklonová trakčná kontrola
  • ABS odteraz náklonové
  • 3-stupňová úprava výkonu
  • obojstranný quickshifter
  • 10-stupňové antiwheelie
  • 3-stupňová motorová brzda
  • 3-stupňový launch control
  • obmedzovač rýchlosti
  • tempomat
  • asistent rozjazdu do kopca

Legendárna „Busa“ je späť – Suzuki odhalila novú Hayabusu 2022
Legendárna „Busa“ je späť – Suzuki odhalila novú Hayabusu 2022
Legendárna „Busa“ je späť – Suzuki odhalila novú Hayabusu 2022
Legendárna „Busa“ je späť – Suzuki odhalila novú Hayabusu 2022

Všetky Hayabusy mali vždy krásnu prístrojovku, ktorú im mohla závidieť aj nejedna plechovka. Bol by hriech nahradiť tie štyri výrazné budíky hranatou a plochou obrazovkou - budíky tam našťastie zostali, a odteraz majú ešte hlbší 3D profil, medzi nimi je pekný farebný informačný TFT displej.

Legendárna „Busa“ je späť – Suzuki odhalila novú Hayabusu 2022

Osvetlenie je kompletne ledkové. Spolu so spomínaným projektorom svietia aj štyri LED svetlá nad ním, po bokoch pribudlo denné svietenie. Po prvý raz sú na Hayabuse použité brzdy Brembo, konkrétne Stylema, samozrejme. Predné kotúče sú zároveň o 10 mm väčšie.

U predajcov by sa mala nová Hayabusa objaviť na jar tohto roka. Keď spriemerujeme všetky ceny, ktoré sa nám podarilo zachytiť, jej cena by sa mala pohybovať okolo 19 000 eur.

Video: Suzuki Hayabusa 2021 - prístrojovka a S.I.R.S.

Video: Suzuki Hayabusa 2021 | Všetky vlastnosti

Foto:
 Suzuki Hayabusa 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:Suzuki
Model:Hayabusa
Rok:2021
Novinka:NOVINKA 2021
Kategória:Superšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:1340 ccm
Max. výkon:190.4 k (140.0 kW) / 9700 ot.
Max. krútiaci moment:150 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:12,5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:81.0 x 65.0 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálna Brembo Stylema
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Pneu vzadu:190/50ZR17M/C (73W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:264 kg
Výška sedla:800 mm
Rázvor:1480 mm
Dĺžka:2180 mm
Šírka:735 mm
Výška:1165 mm
Svetlá výška:125 mm
Objem nádrže:20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:299 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.2 s
Spotreba paliva:5.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 272 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Quick-shift:áno, v sérii
Asistent rozbehu do kopca:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Poznámka:
Poznámka:SUZUKI INTELLIGENT RIDE SYSTEM (S.I.R.S)

Pridané: 06.02.2021 Autor: Peter Fischer pošli na vybrali.sme.sk

Seriál článkov - Novinky 2021:

| Seriál článkov: Novinky 2021 |

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria