Anketa:
Seriál článkov: Novinky 2021
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 16 až 30 z cekového počtu: 50.
26.01.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13597 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Očakávaná KTM 1290 SUPER ADVENTURE S 2021 odhalená
Pred pár minútami KTM oficiálne odhalila detaily svojej očakávanej vlajkovej lode Adventure.
26.01.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7604 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Úplne nový Triumph Speed Triple 1200 RS 2021
Značka Triumph len pred malou chvíľou odhalila úplne nový Speed Triple 1200 RS - najľahší, najsilnejší a technologicky najpremakanejší Speed Triple všetkých čias.
22.01.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10642 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

KTM Duke dostáva silnejší motor - predstavujeme Duke 890 2021
Rok po predstavení eRkovej verzie Duka v strednom segmente sa dostáva väčší motor aj do "základnej" verzie. Pozrime sa na Duke 890 2021.
19.01.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8889 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Harley-Davidson novinky 2021 Street Bob® 114, Fat Boy 114, nový audiosystém Rockford Fosgate a 4 prémiové touringové CVO modely
Harley-Davidson v roku 2021 prináša milovníkom motocyklov viac výkonu, štýlu, technológií a slobody. Medzi hlavné novinky patrí robustný Street Bob® 114, cruiser Fat Boy 114 v novom štýle a nové trendové voľby pre tri populárne performance-baggery: Street Glide® Special, Road Glide® Special a Road King® Special. Harley-Davidson ďalej ponúkne štyri super-prémiové touringové modely od tímu Custom Vehicle Operations.
18.01.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4696 [Novinky - Predstavujeme]

Harley-Davidson pozýva celý svet na globálny virtuálny launch nových motocyklov modelového roku 2021 - už 19. januára
Za celú svoju 118 ročnú históriu značka Harley-Davidson ešte nikdy nezorganizovala celosvetovú akciu pri príležitosti predstavenia nových modelov Harley-Davidson®. 19. januára 2021 tak po prvýkrát prebehne spoločná virtuálna akcia pre celý svet. Počas tejto virtuálnej premiéry predstaví Harley-Davidson nové motocykle, príslušenstvo, výbavu a doplnky pre modelový rok 2021.
15.12.2020 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7845 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Moto Guzzi V7 debutuje s novým 850 ccm motorom, lepším komfortom a výbavou
Ikonická talianska značka predstavila novú evolúciu úspešného modelu V7. Klasický taliansky bike sa dočkal významného vylepšenia.
03.12.2020 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7872 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Nový Monster 2021 je ľahší, kompaktnejši, sportovejší a bez trubkového rámu
Včera večer Ducati odhalila detaily novej generácie legendárneho Monstra. Na jednej strane poteší 166 kg suchej hmotnosti aj vďaka hliníkovému rámu inšpirovanému Panigale na tej druhej ten výhľad na prepletené trubky bude nejednému fanúšikovi chýbať.
03.12.2020 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5592 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

BMW inovuje roadstre S 1000 R a G 310 R pre 2021
S 1000 R je ľahší, so sviežim dizajnom, EURO5 motorom, odľahčenou prevodovkou, vylepšenou elektronikou či rámom "Flex Frame". 310 spĺňa EURO5 bez straty výkonu, má elektronický plyn a svieži dizajn.
01.12.2020 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13151 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda CRF300L a CRF300 RALLY 2021 – vylepšené ľahké dual-sportky s novým motorom
Nový motor 286 cm3, vyšší výkon aj krútiak, nižšia hmotnosť, nový rám aj podvozok... Priaznivci menších dual-sport bikov sa dočkali
24.11.2020 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11485 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda dala dnes Rebel 500-vke väčšieho súrodenca - CMX1100 Rebel 2021 prichádza
Rovnaký štýl bobbera, nízko položené sedlo, dobrá ovládateľnosť spojená s výkonným motorom, tuhým rámom a modernými technológiami a dokonca voliteľným automatom DCT.
23.11.2020 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9598 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Kawasaki Ninja ZX-10R / ZX-10RR s aerodynamikou a nová Z H2 SE 2021
Ako sme už avizovali po zimných testoch SBK nová aerodynamická kapotáž sa dostáva aj do sériovej podoby novej Ninja ZX-10R a RR spolu s kopou ďalších vylepšení. A brutálny kompresorom preplňovaný naháč Z H2 dostáva namakanú verziu SE.
19.11.2020 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9909 [Bleskovky - Novinky]

Kawasaki testovala nové superbiky a poodhalila dizajn novej Ninja ZX-10RR
Alex Lowes a Jonathan Rea absolvovali prvé 2 dni testovania na okruhu Jerez de la Frontera. Rea s najrýchlejším časom v sedle novej ZX-10RR ktorá poodhalila niektoré vývojové a dizajnové zmeny do roku 2021. Na kompletné detaily si budeme musieť počkať do 23 novembra 15:00.
13.11.2020 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5816 [Bleskovky - Novinky]

Pripravuje Yamaha trojvalcový turbo motor pre sériu MT?
Už nejaký čas sa povráva o prípravách turbo motora v Yamahe. Táto značka si prihlásila aj niekoľko patentov ako na dvojvalec tak aj trojvalec. Tentoraz unikla aj fotografia prototypu s trojvalcom 847 ccm.
12.11.2020 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8150 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

KTM 690 Enduro R a 690 SMC R pre rok 2021
Dva roky po poslednej modernizácii KTM nenecháva stroje LC4 bez povšimnutia. Okrem povinnej EURO5 normy dostávajú oba modely niekoľko vylepšení.
10.11.2020 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10180 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda inovuje šesť modelov pre 2021: radu CB, Adventure aj skútre
Keďže tohto roku sú výstavy motocyklov zrušené, výrobcovia svoje novinky predstavujú online a postupne. Tentoraz sa pozrieme na radu roadsterov CB, tiež novinky v Adventure segmente. Nový skúter Forza 750 sme už avizovali ako aj ďalšie novinky v skútroch. Poďme na to.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!