Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1514 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28500
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16973)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11527)
Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (35)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda CRF300L a CRF300 RALLY 2021 – vylepšené ľahké dual-sportky s novým motorom

 Zdieľať

Pridané: 01.12.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 12785 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Nový motor 286 cm3, vyšší výkon aj krútiak, nižšia hmotnosť, nový rám aj podvozok... Priaznivci menších dual-sport bikov sa dočkali

Seriál článkov - Novinky 2021:

| Seriál článkov: Novinky 2021 |

Honda CRF300L 2021
Honda CRF300L 2021

Model CRF250L, ktorý bol v Európe uvedený v roku 2012, potvrdil záujem o ľahké motorky s duálnym využitím. V roku 2017 ho doplnil model CRF250 RALLY, ktorý svojím vzhľadom akoby vypadol priamo z pretekov v Dakare a ktorý je zameraný skôr na dlhšie dobrodružné jazdy. V roku 2021 získajú oba tieto modely významné vylepšenia, medzi ktorými vedie nový motor s väčším objemom, ktorý teraz spočíva na podstatne ľahšom podvozku s výrazným, až 13 % zlepšením hmotnostného pomeru.

Honda CRF300 Rally 2021
Honda CRF300 Rally 2021

Tento 4-ventilový, jednovalcový motor s objemom 286 cm3 a kvapalinovým chladením spĺňa normu EURO5 a dosahuje výkon až 20,1 kW pri 8 500 ot./min a vďaka väčšiemu zdvihu má až o celých 18 % vyšší krútiaci moment, ktorý dosahuje 26,6 Nm pri 6 500 ot./min (čo predstavuje zvýšenie z 18,2 kW pri 8 500 ot./.min / 22,6 Nm pri 6 750 ot./min). Motor teraz môže lepšie „dýchať“ vďaka novému časovaniu vačky sacieho ventilu a prepracovanému systému prívodu vzduchu a výfukov. Kratší pomer pri prvých piatich prevodoch znásobuje účinky vyššieho krútiaceho momentu a výkonu, zatiaľ čo pri 6. rýchlostnom stupni je prevodový pomer dlhší, čo zaisťuje pohodlnejšiu jazdu pri vysokej rýchlosti.

Honda CRF300L 2021
Honda CRF300L 2021

Prepracovaný semi-kolískový rám, hliníková kyvka a vidlica výrazným spôsobom prispievajú k zníženiu celkovej hmotnosti o 4 kg a vyznačujú sa prepracovanou a vyváženou pevnosťou. Geometria riadenia bola taktiež dôkladne upravená a nechýba ani dlhšie odpruženie (10 mm vpredu/20 mm vzadu pri modeli CRF300L a 10 mm vpredu pri modeli CRF300 RALLY), ako aj vyššia svetlá výška.

Honda CRF300L 2021
Honda CRF300L 2021

CRF300L s ostrými hranami je vybavená menšou palivovou nádržou s objemom 7,8 l a sedadlom, ako aj novým, čitateľnejším LCD displejom na prístrojovej doske. Zlepšila sa aj poloha vodiča pri jazde, ktorá umožňuje ľahšie riadenie a manévrovanie – riadidlá sú posunuté mierne dozadu, zatiaľ čo stupačky sú posunuté nižšie a dozadu. Výška sedadla sa zvýšila o 5 mm na 880 mm.

Honda CRF300L 2021
Honda CRF300L 2021
Honda CRF300L 2021
Honda CRF300L 2021

Širšie sedadlo s gumovým uložením pri modeli CRF300 Rally CRF300 RALLY je teraz o 10 mm nižšie, takže dosahuje 885 mm, zatiaľ čo kapacita palivovej nádrže sa zvýšila o 2,7 l na 12,8 l. Riadidlá obsahujú interné závažia, ktoré minimalizujú otrasy a stupačky sú vybavené gumenými vložkami, zatiaľ čo LED indikátory sú teraz flexibilne namontované s cieľom zvýšiť odolnosť.

Honda CRF300 Rally 2021
Honda CRF300 Rally 2021
Honda CRF300 Rally 2021
Honda CRF300 Rally 2021

Celkovo modely CRF300L a CRF300 RALLY zostávajú aj naďalej vynikajúcimi úžitkovými, univerzálnymi motorkami s duálnym využitím, ako tomu bolo od ich vzniku. A vďaka všetkým vylepšeniam, ktoré ich čakajú v roku 2021, budú ešte lepšie pripravené zvládnuť každú výzvu – či už na vašej ulici, alebo na druhom konci sveta.

Ceny noviniek už boli stanovené CRF300 5 250 EUR a verzia Rally za 6 450 EUR.

Honda CRF300 Rally 2021
Honda CRF300 Rally 2021

Foto:
 Honda CRF300L 2021 Honda CRF300 Rally 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHonda
Model:CRF300LCRF300 Rally
Rok:20212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:EnduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:286 ccm286 ccm
Max. výkon:27.3 k (20.1 kW) / 8500 ot.27.3 k (20.1 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:26.6 Nm / 6500 ot.26.6 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:10.7: 110.7: 1
Vŕtanie x Zdvih:76 x 63 mm76 x 63 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:260 mm260 mm
Zdvih vzadu:260 mm260 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová dvojpiestkovájednokotúčová dvojpiestková
Priemer bŕzd vpredu:256 mm296 mm
Pneu vpredu:80/100-21M/C 51P80/100-21M/C 51P
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm
Pneu vzadu:120/80-18M/C 62P120/80-18M/C 62P
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:142 kg153 kg
Výška sedla:880 mm885 mm
Rázvor:1455 mm1455 mm
Dĺžka:2230 mm2230 mm
Šírka:820 mm920 mm
Výška:1200 mm1415 mm
Svetlá výška:285 mm275 mm
Objem nádrže:7.8 l12.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:120 km/h120 km/h
Spotreba paliva:3.1 l/100km3.1 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 188 kmcca 309 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii - vypnutie zadného kolesaáno, v sérii - vypnutie zadného kolesa
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:nieáno, v sérii
LED denné svetlá:nie
LED smerovky:nieáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Poznámka:
Poznámka:EURO5
Cena 8/2021: 5 250 eur
EURO5
Cena 2021: 6 450 EUR

Pridané: 01.12.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2021:

| Seriál článkov: Novinky 2021 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (35)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria