Anketa:
Seriál článkov: V+S Welding cup 2016
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 6.
10.10.2016 - radkaMazak Čitatelia: 3376 [Šport - Motocross]

Sezónu sedemdielneho seriálu MX pretekov V+S Welding cup 2016 ukončilo podujatie v Kechneci.
Babie leto vo vzduchu a posledné zápolenie o body do sedemdielneho seriálu pretekov V+S Welding cup - Regionálny pohár Východ - aj o tom bola prvá októbrová nedeľa v Kechneci.
08.07.2016 - radkaMazak Čitatelia: 4499 [Šport - Motocross]

Na domácej trati vo Vislanke Ďurkovej neprekvapilo bratov Strukovcov ani blato, zima a dážď
Neďaleko poľských hraníc sa nachádza krásna trať pri obciach Vislanka a Ďurková, ako stvorená na motocrossové zápolenie v rámci V+S Welding cupu – Regionálneho pohára Východ.
10.06.2016 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3704 [Šport - Motocross]

Na Zemplínskom V+S Welding Cupe v Hrani-Sírniku zabodoval Marko Pál
Tretie podujatie V+S Wedling Cup v sezóne sa odohralo na pahorku medzi obcami Hraň a Sírnik na Zemplíne pod taktovkou skúseného organizátora MX Team ESTRI Hraň.
05.05.2016 - radkaMazak Čitatelia: 3878 [Šport - Motocross]

V+S Welding Cup v Spišských Vlachoch so Števom Svitkom a ďalšími 160 jazdcami
Skvelá účasť viac ako 160 jazdcov, slnečné jarné počasie a ukážkovo pripravená trať v Spišských Vlachoch prilákali aj množstvo divákov na druhé podujatie V+S Welding cup-u, kde jazdci bodovali okrem Regionálneho pohára Východ aj do Slovenského pohára a uskutočnili sa tu aj vložené preteky Majstrovstiev Slovenska v motocrosse pre deti MX65.
14.04.2016 - radkaMazak Čitatelia: 3393 [Šport - Motocross]

Sezóna motokrosu 2016 odštartovala pod Chočskými vrchmi v Liskovej
Neďaleko Ružomberka sa nachádza obec Lisková, ktorá tak ako vlani, aj teraz odštartovala sezónu všetkých motocrossových podujatí na Slovensku. V nedeľu, 10. apríla, sa v Liskovej konal V+S Welding cup – Regionálny pohár Východ, ktorého sa zúčastnilo viac než 160 pretekárov, medzi nimi aj dve dievčatá, zo Slovenka, Ukrajiny a Poľska.
05.04.2016 - radkaMazak Čitatelia: 4102 [Šport - Motocross]

VS Welding cup v sezóne 2016 bude podporovať motocrossovú mládež a zdravé súťaženie! Začíname už 10.4 v Liskovej!
Nie, nie je to klišé – bude sa konať a nie iba rozprvať. Po viac ako 5 ročných skúsenostiach promotéra ESX production (Europe Starts Supercross Tournament production, predtým ATV team) s organizovaním Regionálneho pohára východ, Slovenského pohára v motocrosse ale aj medzinárodného supercrossového turnaja, padlo rozhodnutie:

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!