Anketa:
Seriál článkov: Voľné jazdy Dunajská Streda
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 11.
16.06.2016 - Romoto Čitatelia: 8802 [Novinky - Pozvánka]

UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 25.6.2016
Na sobotu 25.6.2016 pozývame záujemcov na ďalší – druhý diel jazdenia pre radosť na Gokartovej dráhe v Dunajskej strede v tomto roku.
25.05.2016 - Cacao Čitatelia: 10792 [Novinky - Pozvánka]

UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
Priatelia , kamaráti, záujemcovia o jazdenie pre radosť.
15.07.2015 - Romoto Čitatelia: 4855 [Novinky - Pozvánka]

SPUSTENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 18.7.2015
Priatelia , kamaráti, záujemcovia o jazdenie pre radosť.
30.06.2015 - Romoto Čitatelia: 6225 [Novinky - Pozvánka]

UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 4.7.2015
Priatelia a kamaráti jazdenia na gokartovom okruhu v Dunajskej Strede, rád by som vás oslovil s prvou ponukou voľných jázd v tomto roku.
17.04.2015 - Romoto Čitatelia: 8379 [Novinky - Pozvánka]

SPUSTENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 25.4.2015
Priatelia a kamaráti jazdenia na gokartovom okruhu v Dunajskej Strede, rád by som vás oslovil s prvou ponukou voľných jázd v tomto roku.
28.07.2014 - Romoto Čitatelia: 5428 [Novinky - Pozvánka]

4. voľné jazdy na gokartovom okruhu v Dunajskej Strede - 2.8.2014
Priatelia a kamaráti jazdenia na gokartovom okruhu v Dunajskej Strede, rád by som vás oslovil s ponukou ďalších voľných jázd.
14.07.2014 - Romoto Čitatelia: 5064 [Novinky - Pozvánka]

3. voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede - 19.7.2014
Priatelia a kamaráti jazdenia na gokartovom okruhu v Dunajskej Strede, rád by som vás oslovil s ponukou ďalších voľných jázd.
28.06.2014 - Romoto Čitatelia: 4664 [Šport - Ostatné]

Jazdy pre radosť, diel druhý
Priatelia, kamaráti!
Chcem sa poďakovať všetkým účastníkom jázd pre radosť, ktoré sa uskutočnili na gokartovom okruhu v Dunajskej Strede dnes, v sobotu 28.6.2014 .
20.06.2014 - Romoto Čitatelia: 5394 [Novinky - Pozvánka]

SPUSTENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede
Priatelia a kamaráti jazdenia na gokartovom okruhu v Dunajskej Strede, rád by som vás oslovil s ponukou ďalších voľných jázd.
01.06.2014 - Romoto Čitatelia: 4881 [Šport - Ostatné]

Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede - zhodnotenie
Zahájenie sezóny môže prebiehať kedykoľvek. Tentoraz sme sa v hojnom počte po roku nejazdenia stretli na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede. Vyzeralo to takto...
12.05.2014 - Romoto Čitatelia: 8454 [Novinky - Pozvánka]

SPUSTENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede
Ahoj kamaráti motorkári! Možno si niektorí z okolia Dunajskej Stredy (teda hlavne zo západného Slovenska) občas spomeniete na voľné jazdy na „malom“ motokárovom okruhu.

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!