Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2686 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29855
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17640)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12215)
Hodnotenie: (31 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (95)  [Verzia pre tlač] Tlač

Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede - zhodnotenie

 Zdieľať

Pridané: 01.06.2014 Autor: Romoto
Čitatelia: 4882 [Šport - Ostatné]

Zahájenie sezóny môže prebiehať kedykoľvek. Tentoraz sme sa v hojnom počte po roku nejazdenia stretli na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede. Vyzeralo to takto...

Priatelia , kamaráti!

Po dlhom čase ma nejde trafiť šľak. Od roku 2012 som sníval o jazdení ma „malom“ okruhu v DS.

Ale nie sám, “súkromne“, ale tak v nejakej dobrej – slušnej partii, spoločne. Tento okruh mám rád z veľa dôvodov a po dnešnom jazdení ste istotne mnohí z vás pochopili prečo. A aj to, prečo ma dnes nejde trafiť šľak.

Aj keď ráno to tak nevyzeralo. Mokrá trať a oblaky nad DS neveštili nič dobré, tie dve podkĺznutia počas „warm upu“ to ešte podčiarkli. Našťastie sme boli dostatočne trpezliví a Aladin od SHMÚ nesklamal.

Myslím si, že sme dnes zažili taký jednoduchý deň, na ktorý sa len tak ľahko nezabúda. Takmer všetci sme mali premiéru. Chcem sa poďakovať všetkým zúčastneným, za spoluprácu. Dnes sa tam nezišlo 30 najrýchlejších jazdcov. Dnes sa tam stretla partia ľudí, ktorí možno nemajú na to, aby jazdili na Slovakia ringu dvestovkou, ale majú na pohodové jazdenie na tomto okruhu. Som veľmi rád, že až na pár nezavinených zošmyknutí (boli to vôbec pády?) to všetko šťastne dopadlo. Oceňujem ohľaduplnosť účastníkov. Ono troška tej súťaživosti je v každom z nás a nechať sa len tak predbehnúť nemusí celkom padnúť vhod. Ale veď nabudúce sa to predbiehanie môže otočiť... A všetci nakoniec dojazdili v plnom zdraví a odišli po osi domov.

Som rád, že Mikulec tak, ako sľúbil prišiel a umožnil nám, aby sme prikukli tú jeho stopu. Páčila
sa mi jeho myšlienka asi o 14:30 : „Človeče pozri ako všetci zrýchlili a „zvječili“ náklony!“ Platilo to pre všetkých a myslím si, že až večer pri pivku, káve alebo čaji sme si to všetci uvedomili.

Dúfam, že sme si dnešný deň užili a čakám na vaše rekcie, či si chceme podobnú akciu ešte
zopakovať. Dominik Cacao prikladá pár fotografií a zvyšok nájdete neskôr zavesené niekde na webe.

Prvý článok o tomto jazdení bol tu:

Pridané: 01.06.2014 Autor: Romoto Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (31 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (95)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »