Anketa:
Jazdy pre radosť, diel druhý
ZdieľaťPridané: 28.06.2014 Autor: Romoto
Čitatelia: 4664 [Šport - Ostatné]
Priatelia, kamaráti!
Chcem sa poďakovať všetkým účastníkom jázd pre radosť, ktoré sa uskutočnili na gokartovom okruhu v Dunajskej Strede dnes, v sobotu 28.6.2014 .
Seriál článkov - Voľné jazdy Dunajská Streda:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Voľné jazdy Dunajská Streda | Nasledujúci
![]() |
Moju pravú ruku z prvého jazdenia (Dominika) nahradili Kristián Tino Dudík s Mikulcom. Bez pomoci ďalších ľudí je nemožné takéto jednoduché stretnutie usporiadať. Mikulca ste videli na trati, Tina nie (čo je troška škoda). Takže, ak to dnes fungovalo tak to bola zásluha aj týchto dvoch.
No a o bezchybné fungovanie ste sa zaslúžili hlavne vy, všetci účastníci. Teší ma, že sa tam objavili „staré“ známe tváre z prvého jazdenia, ale som rád, že si okruh prišli vyskúšať aj ďalší noví účastníci. Naozaj som nečakal, že dva obrovské cruisery vydržia jazdiť tak dlho. Objavili sa nám tam Varaderá, spestrením boli motardy, veľa mtc strednej triedy, Ninja 300, dve dámy a pod. Myslím si, že každý si mohol nájsť primeranú rýchlostnú kategóriu, svoju stopu na trati a kolegu na debatu počas nejazdenia.
![]() |
Bolo teplo, ale verím, že jazdenie pre radosť sme si opäť užili. Tiež dúfam , že ste všetci dorazili šťastne domov.
O uvedenie tohto článku poprosím Mikulca, lebo Cacao šliape v tomto čase do bicyklových pedálov v okolí Kitzbuhelu.
![]() |
Video: Ducati S2R1000 vs. Honda Varadero
Pridané: 28.06.2014 Autor: Romoto Zdieľať
Seriál článkov - Voľné jazdy Dunajská Streda:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Voľné jazdy Dunajská Streda | Nasledujúci
Súvisiace články:
- SPUSTENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede - Romoto
- SPUSTENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 25.4.2015 - Romoto
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 4.7.2015 - Romoto
- SPUSTENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 18.7.2015 - Romoto
- Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede - zhodnotenie - Romoto
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016 - Cacao
- 4. voľné jazdy na gokartovom okruhu v Dunajskej Strede - 2.8.2014 - Romoto
- 3. voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede - 19.7.2014 - Romoto
- SPUSTENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede - Romoto
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 25.6.2016 - Romoto
Ďalšie články tohto autora:
- Custombike show 2024, Bad Salzuflen
- Ako bolo na 17. ročníku festivalu Glemseck 101
- Custombike Show Bad Salzuflen 2023
- Motofestival Glemseck 101- 2023
- Custombike Show Bad Salzuflen 2022 - časť 2.
- Custombike Show Bad Salzuflen 2022 - časť 1.
- Motofestival Glemseck 101- 2022
- Intermot 2022
- Café Racer Fesival - Monthlery 2022
- Racing-Festival 2022 - Spreewaldring
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!