Anketa:
SPUSTENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede
ZdieľaťPridané: 12.05.2014 Autor: Romoto
Čitatelia: 8455 [Novinky - Pozvánka]
Ahoj kamaráti motorkári! Možno si niektorí z okolia Dunajskej Stredy (teda hlavne zo západného Slovenska) občas spomeniete na voľné jazdy na „malom“ motokárovom okruhu.
Seriál článkov - Voľné jazdy Dunajská Streda:
| Seriál článkov: Voľné jazdy Dunajská Streda | Nasledujúci
Okruh je primárne určený pre motokáry, ale určitú dobu bol jazdený aj motardistami. Pokiaľ ich odtiaľ nevyhnali hlukové limity. Ja som sa na tento okruh dostal prvý krát v júli roku 2010 ako „doplnok“ k spomínaným motardom.
V tom čase som mal 46 rokov a takmer 20 rokov som nesedel na motorke. Samozrejme som si o sebe myslel, že na motorke viem jazdiť. Už prvé okruhy ma vyviedli z omylu. Na moje šťastie sa tam objavili Tino s Mikulcom a Dominikom (Cacaom), ktorí v tom období pomerne intenzívne spolupracovali s Motoridom. Hlavne na základe ich rád som sa tam pri prvých jazdách neprizabil. Povzbudený ich inštrukciami, oblečený v rifliach a vyzbrojený cyklistickými chráničmi na kolenách sa mi tam prvý krát podarilo dať „koleno“. Bol to dovtedy môj najkrajší motorkársky zážitok.
![]() |
A tak som si zvykol vracať sa na okruh častejšie. Bolo to jednoduché – ak bolo pekné počasie stačilo prísť, keď neboli nejaké preteky, zaplatiť priaznivý poplatok 20 eur a dalo sa jazdiť takmer od rána do večera. Nebol som samozrejme sám, kto dráhu využíval. Veľakrát sme sa tam stretli motorkári rôznych jazdeckých kategórií na rôznych strojoch. A tu by som chcel vymenovať hlavné prednosti okruhu: - asfalt slušnej kvality s veľmi dobrými bezpečnostnými únikovými zónami - využiteľnosť od 3 do 100 ( a viac?) koní , Mikulec tu poreháňal Zeda - možnosť zlepšiť si takmer bezplatne jazdecké návyky pre čerstvých držiteľov VP – v prípade väčšieho počtu skúsenejších jazdcov a navodení priateľskej atmosféry sú rady podávané zadarmo ako až kamarátske - relatívne bezpečné rýchlosti – takmer celý okruh sa jazdí na dvojku, iba na najdlhšej rovinke sa radí trojka, štvorka a max. rýchlosť je niečo nad 100 km/hod na pár sekúnd.
![]() |
Potom sa to akosi celé pokazilo. Nechce sa mi rozoberať prečo a ani nemám dostatok informácií, aby som mohol zaujať objektívne stanovisko. Skrátka sa to zmenilo a minulý rok (leto 2013) sme my amatéri nejazdili. Mesto si stanovilo pravidlá a cenu na prenájom dráhy a to treba rešpektovať. Hľadal som možnosti ako zaplatiť 600 eur na deň (200 eur je z toho vratná záloha) a zabezpečiť potrebný počet účastníkov, ale nemám toľko kamarátov na telefón, aby som to dokázal zorganizovať. Z uvedeného vyplýva, že ak sa zíde primeraný počet účastníkov, mohlo by znova nastať jazdenie za primeranú cenu.
![]() |
Jedinou podmienkou je "nehlučný" výfuk, teda výfuk s akceptovateľnou úrovňou / hladinou hluku. Motorky s vysokou hladinou zvuku jednoducho nebudú na okruh vpustené. Petícia občanov v DS odtiaľ vyhnala motardistov, ak nechceme skončiť podobne, musíme túto požiadavku akceptovať.
![]() |
Tejto problematike som sa venoval v článku „Šľak ma ide trafiť, priatelia, kamaráti ...“ ešte v máji 2012 , nechcem sa preto veľmi opakovať. Chcem iba zdôrazniť, že ide naozaj o pomerne bezpečné jazdenie, ktoré si môžeme užiť.
Vďaka ústretovosti redakcie by som týmto článkom chcel naštartovať diskusiu, či by bol záujem o jazdenie na malom okruhu. Vyzerá to, že by nemal byť väčší problém dráhu si prenajať. Stačí nájsť voľný termín a zaplatiť dopredu prenájom. Potiaľto to je jednoduché. Teraz to zložitejšie: nájde sa napr. 20 zodpovedných jedincov, ktorí keď sľúbia, tak aj prídu?
Čakám na vaše ohlasy.
Roman (Romoto) JURIŠ
Voľné jazdy 1.6.2014 na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede
Zoznam prihlásených:
Kde to je:
Mapa:
Gokartová dráha v Dunajskej Strede – Zásady bezpečnej jazdy počas voľných jázd
Organizátor: mabia trnava, s.r.o. , Zavarská cesta 11/A, 917 01 TRNAVA
Každý účastník má platný vodičský preukaz na riadenie motocykla vo svojej kategórii.
Všetci jazdci sa musia pred podujatím zúčastniť bezpečnostnej inštruktáže – tzv. rozpravy jazdcov.
Vjazd:
Vjazd na okruh je povolený iba na určenom mieste a v rámci časových kategórií dohodnutých pred jazdami.
Výjazd:
Každý účastník je povinný ukončiť jazdu najneskôr v nasledujúcom okruhu po signalizácii usporiadateľom o ukončení jazdy.
Zastavenie na okruhu:
Zastavenie na okruhu je povolené len v prípade mechanickej poruchy alebo v prípade kolíznej situácie. Vzhľadom k tomu, že sa nejedná o športové podujatie organizované ako preteky alebo príprava na preteky, trať nebude zabezpečená traťovými komisármi mávajúcimi vlajkami ako pri pretekoch alebo pri iných športovo-pretekárskych podujatiach. Ak je jazdec nútený vonkajšími okolnosťami zastaviť na okruhu, je dôležité, aby tak urobil s ohľadom na čo najväčšiu bezpečnosť. Odporúča sa, aby motocykel odstavil čo najďalej od trate, pokiaľ možno za bariérou alebo v zóne, kde nebude ohrozený ďalšími jazdcami. V zákrutách je to napr. na vnútornom a nie na vonkajšom okraji dráhy. Je dôležité, aby sa v prípade nehody pohybovalo po dráhe čo najmenej účastníkov. Ak to okolnosti umožnia, ostatní účastníci musia byť včas upozornení o nehode napr. mávaním rúk.
V prípade akékoľvek podozrenia , že technický stav vášho motocykla ohrozuje ostatných účastníkov, napr. unikajúca kvapalina, mechanické poškodenie alebo iná okolnosť - ihneď
zastavte na vhodnom mieste .
Predbiehanie:
Pri džentlmenoch , a to my chceme byť, platí jednoduchá zásada:
Ak ma niekto rýchlejší dobehne, znamená to, že mu umožním predbehnutie akonáhle to bude možné. Vhodné je uhnutie na okraj dráhy alebo signalizácia rukou. Rýchlejší jazdci musia trpezlivo čakať dovtedy, pokým si nie sú istí tým, že ich pomalší kolega zaregistroval a svojim jazdným manévrom im umožní predbehnutie. Najbezpečnejšie je predbiehanie na rovinkách.
Hlučnosť:
Každé vozidlo používané na okruhu , musí spĺňať hlukový limit. Odporúčaný limit je zväčša od 98 do 105dB na 75% maximálnych otáčok (výkonu) pri meraní vo vzdialenosti 0.5metra od výfuku, alebo od 96 dB do 101dB pri meraní 10 m od vozidla pri jazde.
Jazdci
sú povinní používať vhodné ochranné prostriedky. Odporúča sa jednodielna kožená kombinéza, kožené rukavice s ochrannými protektormi , vhodná obuv a homologizovaná ochranná prilba.
Organizátor podujatia si vyhradzuje právo neumožniť jazdiť jazdcom s nedostatočnou ochranou, t.j. bez prilby, rukavíc, bez protektorov tela a nôh. (napr. prilba bez homologizácie, tenisky, rifle a pod.)
Turistické verzie oblečenia spĺňajúce bezpečnostné podmienky budú povolené.
Pamätajte si :
Zákaz žuť žuvačku na okruhu počas jazdy - nebezpečenstvo udusenia!
Iba výborný technický stav vášho motocykla vám dovolí sústrediť sa na jazdu a nie na motocykel.
Pamätajte na včasné doplnenie benzínu do vašej palivovej nádrže.
Studené pneumatiky majú menšiu priľnavosť, nepodceňujte ich zahriatie na pracovnú teplotu. Na tomto okruhu to môže trvať aj tri okruhy a aj potom treba byť pri prvých náklonoch opatrný.
Treba brať do úvahy, že pneumatiky s vyšším kilometrovým výkonom, t.j. ktoré sa tak „nezodierajú“ a viacej sa používajú na cestovných motorkách, nemajú taký grip ako tie, čo sú určené na športové motocykle.
Organizátor podujatia nie je zodpovedný za:
- technický stav zúčastnených motocyklov, nerobí ich technickú prebierku a teda nenesie prípadnú zodpovednosť vyplývajúcu z ich technického stavu,
- zdravotnú spôsobilosť účastníkov podujatia a nie je kompetentný rozhodovať o ich účasti a spôsobilosti na tejto akcii,
- účastníkov pod vplyvom alkoholu, liekov, drog alebo omamných látok , ktoré by mohli spôsobiť ospanlivosť alebo iné zdravie ohrozujúce reakcie,
- následky vzniknuté použitím nesprávneho oblečenia a ochranných prostriedkov,
- následky vzniknuté nedodržiavaním bezpečnostných pokynov.
Je prísne zakázané:
-akékoľvek jazdecká činnosť vedúca k poškodzovaniu vecí a majetku. Sem patrí najmä tzv. gumovanie, teda zodieranie pneumatiky na dráhe
-znečisťovať priestor gokartovej dráhy ropnými produktami a to najmä olejom, benzínom a brzdovou kvapalinou
-počas jázd sa zdržiavať v nebezpečných zónach v blízkosti trate
Prijatie rizika:
Svojim podpisom prijímam predstavujúce nebezpečie zranenia alebo smrti a súhlasím s účasťou na svoje vlastné riziko na základe prečítania a odsúhlasenia možných rizík v súlade so všeobecnými predpismi.
V prípade akýchkoľvek pochybností sa účastníci odmietajú tejto akcie zúčastniť.
Prehlásenia:
Všetci zúčastnení svojim podpisom potvrdzujú, že si pokyny náležite prečítali a porozumeli im.
V Dunajskej Strede 1.6.2014
meno a priezvisko: č.o.p.: .......................................................... podpisPridané: 12.05.2014 Autor: Romoto Zdieľať
Seriál článkov - Voľné jazdy Dunajská Streda:
| Seriál článkov: Voľné jazdy Dunajská Streda | Nasledujúci
Súvisiace články:
- 3. voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede - 19.7.2014 - Romoto
- Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede - zhodnotenie - Romoto
- 4. voľné jazdy na gokartovom okruhu v Dunajskej Strede - 2.8.2014 - Romoto
- Jazdy pre radosť, diel druhý - Romoto
Ďalšie články tohto autora:
- Custombike show 2024, Bad Salzuflen
- Ako bolo na 17. ročníku festivalu Glemseck 101
- Custombike Show Bad Salzuflen 2023
- Motofestival Glemseck 101- 2023
- Custombike Show Bad Salzuflen 2022 - časť 2.
- Custombike Show Bad Salzuflen 2022 - časť 1.
- Motofestival Glemseck 101- 2022
- Intermot 2022
- Café Racer Fesival - Monthlery 2022
- Racing-Festival 2022 - Spreewaldring
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!