Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 967 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30476
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17961)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12515)

Články - Šport - GP 500

Zobrazujem články 16 až 30 z cekového počtu: 21.

04.06.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6063 [Šport - GP 500]

-

Veľká cena Talianska Mugelo - 500 cm3

V päťstovkách nastúpil Rossi v nových farbách (bielo-modré havajské kvety) Trať do štartu vyschla a tak jazdci nastúpili na suchých pneumatikách. Po štarte sa zoradili nasledovne Roberts, Capprirossi, Biaggi, Rossi, Barros, Nakano, Criville, Ukawa.

 

22.05.2001 - Dadi Čitatelia: 6155 [Šport - GP 500]

-

Veľká cena Francúzska v Le Mans - 500-ky

Do 11. kola všetci pretekári jazdili bez problémov až na vedúceho pretekára Biaggiho, ktorý vyšiel
z trate a padol o tri miesta nižšie. Na vedúce miesto sa Biaggiho malou chybou dostal jeho tímový
kolega Checa.

 

07.05.2001 - feci Čitatelia: 6839 [Šport - GP 500]

-

Veľká cena Španielska - GP MARLBORO DE ESPAŃA

V nedelu sa jazdila Veľká cena Španielska - GP MARLBORO DE ESPAŃA. prinášame Vám krátku reportáž...

 

23.04.2001 - feci Čitatelia: 8981 [Šport - GP 500]

-

Galousies Grand Prix - Veľká cena JAR

Véľká cena Afriky sa jazdila v krásnom slnečnom počasí. Teplota vyduchu bola 25 oC, zeme 34 oC fúkal vietor o rýchlosti 8 až 10 km/h.

 

17.04.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6469 [Šport - GP 500]

-

GP JAPONSKA - Suzuka 6.-8. 4. 2001

Na Grand Prix Japonska na okruhu Suzuka zvíťazil v triede 500cc Valentino Rossi a súčastne získal jubilejné 500. víťaztvo motocykla Honda v závodoch GP. Značka Honda zvíťazila aj v triedach 125 a 250.

 

14.04.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11332 [Šport - GP 500]

-

Prvý Slovák v seriáli MS motocyklov - a hneď v kráľovskej triede

Ako blesk z jasného neba zapôsobila informácia, že Vladimír Častka - vlani obsadil 4. miesto na majstrovstvách Európy v triede 250 cm3 - bude tohto roku jazdiť vo svetovom šampionáte v kráľovskej triede pollitrov. Stal sa prvým Slovákom, ktorý bude systematicky štartovať v seriáli MS - a hneď v najsilnejšej kubatúre.

 

| 1 2 | Nasledujúce

Kawasaki Good Times Tour

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »