ISSN 1336-6491 | Online: 3960 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29850
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12212)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

GP JAPONSKA - Suzuka 6.-8. 4. 2001

 Zdieľať

Pridané: 17.04.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6438 [Šport - GP 500]

Na Grand Prix Japonska na okruhu Suzuka zvíťazil v triede 500cc Valentino Rossi a súčastne získal jubilejné 500. víťaztvo motocykla Honda v závodoch GP. Značka Honda zvíťazila aj v triedach 125 a 250.

Po štarte pollitrov sa dostal do čela Max Biaggi, ktorého ale okamžiťe predbehol víťaz kvalifikácie Cappirossi. Na prvých miestach sa obvjavili mená ako McCoy, Nakano, Abe, Ukawa a Haga. Zozadu sa sa však blížil po zaváhání na štarte najväčší favorit na titul Valentino Rossi. Vedúca skupina predvádzala jeden ostrý súboj za druhým, až sa v siedmom kole dostal do čela Rossi(na obrázku). Potom už zbytok bojoval len o druhé miesto. Tým kto Valentina odoprevadí na stupne víťazov bude niekto zo štvorice Biaggi, McCoy, Abe a Ukawa. Nakoniec sa na stupne päťstoviek dostali dvaja Taliani a Austrálčan. Minularočný šampión Roberts skončil siedmy a neskrýval svoje rozčarovanie.

Dvestopäťdesitaky se staly jasnou záležitosťou domáceho favorita Katoha, ktorý v nudnom závode zvíťazil štýlom štart – cieľ a nikoho nenechal na pochybách, kto je na domácom okruhu kráľom. Za ním došly dve Aprilie, štvrtý došiel Matsudo na Yamahe a po ňom dalšie dve Aprilie s Rolfom a Mellandrim.

Stodvatsaťpäťky boly tradične súbojom Japoncov s Talianmi, ktorý si to vo veľmi napínavom preteku rozdávali kolo čo kolo v hrôzostrašných súbojoch. Po majstrovsky zvládnutom závere zvíťazil Azuma na Honde pred Uim a štyrmi Talianmi Sannou Borsoiem, Poggialim a Cecchinellem.

Celkové výsledky triedy 125 ccm - závod na 18. kôl

Pos. Jazdec Národnosť Motorka
1 Masao AZUMA Japonsko HONDA
2 Youichi UI Japonsko DERBI
3 Simone SANNA Itálie APRILIA
4 Gino BORSOI Itálie APRILIA
5 Manuel POGGIALI San Marino GILERA
6 Lucio CECCHINELLO Itálie APRILIA
7 Steve JENKNER Německo APRILIA
8 Mirko GIANSANTI Itálie HONDA
9 Arnaud VINCENT Francie HONDA
10 Pablo NIETO Španělsko DERBI
11 Angel NIETO Jr. Španělsko HONDA
12 Max SABBATANI Itálie APRILIA
13 Gianluigi SCALVINI Itálie ITALJET
14 Alex DE ANGELIS San Marino HONDA
15 Hiroyuki KIKUCHI Japonsko HONDA
16 Antonio ELIAS Španělsko HONDA
17 Jaroslav HULES Česko HONDA
18 Daniel PEDROSA Španělsko HONDA
19 Joan OLIVE Španělsko HONDA
20 Masafumi ONO Japonsko HONDA
21 Jakub SMRZ Česko HONDA
22 Yuzo FUJIOKA Japonsko ERP HONDA
23 Gabor TALMACSI Maďarsko HONDA
24 Jarno MÜLLER Německo HONDA
25 Phillipp HAFENEGER Německo HONDA

Celkové výsledky triedy 250 ccm - závod na 19. kôl
Pos. Jazdec Národnosť Motorka

1 Daijiro KATOH Japonsko HONDA
2 Tetsuya HARADA Japonsko APRILIA
3 Roberto LOCATELLI Itálie APRILIA
4 Naoki MATSUDO Japonsko YAMAHA
5 Roberto ROLFO Itálie APRILIA
6 Marco MELANDRI Itálie APRILIA
7 Franco BATTAINI Itálie APRILIA
8 Jeremy McWILLIAMS Anglie APRILIA
9 Sebastian PORTO Argentína YAMAHA
10 Taro SEKIGUCHI Japonsko YAMAHA
11 Fonsi NIETO Španělsko APRILIA
12 Alex HOFMANN Německo APRILIA
13 Hiroshi AOYAMA Japonsko HONDA
14 Klaus NÖHLES Německo APRILIA
15 Sylvain GUINTOLI Francie APRILIA
16 David CHECA Španělsko HONDA
17 Lorenzo LANZI Itálie APRILIA
18 Jeronimo VIDAL Španělsko APRILIA
19 Shinichi NAKATOMI Japonsko HONDA
20 Tekkyu KAYOH Japonsko TSR-HONDA
21 Diego GIUGOVAZ Itálie YAMAHA
22 Katja POENSGEN Německo APRILIA

Celkové výsledky triedy 500 ccm - závod na 21. kôl
Pos. Jazdec Národnosť Motorka

1 Valentino ROSSI Itálie HONDA
2 Garry McCOY Austrálie YAMAHA
3 Max BIAGGI Itálie YAMAHA
4 Norick ABE Japonsko YAMAHA
5 Shinya NAKANO Japonsko YAMAHA
6 Alex BARROS Brazílie HONDA
7 Kenny ROBERTS USA SUZUKI
8 Loris CAPIROSSI Itálie HONDA
9 Alex CRIVILLE Španělsko HONDA
10 Carlos CHECA Španělsko YAMAHA
11 Jurgen vd GOORBERGH Holandsko PROTON KR
12 Haruchika AOKI Japonsko HONDA
13 Leon HASLAM Anglie HONDA

Zdroj www.moto.cz

Pridané: 17.04.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »