Anketa:
Galousies Grand Prix - Veľká cena JAR
ZdieľaťPridané: 23.04.2001 Autor: feci
Čitatelia: 8955 [Šport - GP 500]
Výsledková listina:
1. Youichi Ui JPN 41.27.323 Derbi
2. Manuel Poggialli RSM +1.255 Gilera
3. Noboru Ueda JPN +7.149 TSR - Honda
4. Gino Borsoi ITA +7.365 Aprilia
5. Angel Nieto jr. SPA +7.731 Honda
6. Arnoud Vincent FRA +7.959 Honda
7. Max Sabbatani ITA +8.114 Aprilia
8. Steve Jenhner GER +15.140 Aprilia
Ďalšie miesta : 9.Alex De Angelis, 10.Masso Azumo, 11.Stefano Peruglui, 12.Mirko Giansanti, 13.Daniel Pedrosa, 14.Gianluigi Scalvini, 15.Pablo Nieto, 16.Joan Olive, 17.A. Branetti, 18.Toui Elias, 19.Lucio Cecchinello, 20.Eric Bataile, 21.Gabor Talmacsi, 22.Jaroslav Hules, 23.Jarno Muller, 24.Raul Jara
![]() |
![]() |
Výsledková listina:
1. Daijiho Katoh JPN 42.31.371 Honda
2. Marco Mellandri ITA +0.083 Aprilia
3. Tatsuya Harada JPN +15.206 Aprilia
4. Roberto Locatelli ITA +17.866 Aprilia
5. Fonsi Nieto SPA +34.031 Aprilia
6. Jeremy McWilliams GBR +34.233 Aprilia
7. Sebastian Porto ARG +34.312 Yamaha
8. Roberto Rolfo ITA +35.074 Aprilia
500 - vky
Valentino Rossi bol počas celého výkendu Gauloises Africa's Grand Prix nezastaviteľný, čo demonštrovalo jeho neobyčajný talent. Ani minulotýždňový incident s Maxom Biaggim mu nezobral sebavedomie. Na začiatku sa do vedenia dostali Kenny Roberts, Loris Capirossi, Norick Abe a V. Rossi.
Minuloročný výťaz Garry McCoy stratil pozíciu v predných radoch a niekedy v polovivi pretekov vypadol. Počas pretekov medzi sebou neustále súperili Tohru Ukawa, Shinya Nakano a Norick Abe. Ukawa sa konečne dočkal v 500 - kách svojho prvého pódiového umiestnenia a Nakano skončil 4. Alex Crivile po neľútostnej bitke s Robertsom skončil šiesty. Jazdci z teamu Yamaha McCoy a Noriyuki Haga boli jediný jazdci ktorí vypadli a ukončili dnešné trápenie Red Bull teamu. Olivier Jacque bol penalizovaný za skorý štart a nakoniec skončil 16. Bol predbehnutý Chrisom Walkerom, ktorý získal prvý bod v sezóne.
![]() |
Výsledková listina:
1. Rossi Valentino 0.0 Nastro Azzurro Honda
2. Capirossi Loris 0.660 Honda Pons
3. Ukawa Tohru 7.530 Repsol YPF Honda Team
4. Nakano Shinya 8.653 Gauloises Yamaha Tech 3
5. Abe Norick 9.321 Antena 3 Yamaha
6. Criville Alex 13.211 Repsol YPF Honda Team
7. Roberts Kenny 13.305 Telefonica Movistar Suzuki
8. Biaggi Max 13.663 Marlboro Yamaha Team
Pridané: 23.04.2001 Autor: feci Zdieľať
Súvisiace články:
- Veľká cena Brazílie, 250ky: Padol rekord, keď to Katoh opäť dokázal - feci
- Africa's GP: Žeby už Rossimu dochádzal dych... - feci
- Veľká cena Francúzska v Le Mans - 250-ky - feci
- GP JAPONSKA - Suzuka 6.-8. 4. 2001 - Awia
- Na VC Veľkej Británie triumfy Rossiho, Vincenta a Melandriho - sita
- Talian Rossi víťazom VC JAR - sita
- V 250-kach totálny triumf jazdcov na aprilii - sita
- Na VC Holandska aj triumf 16-ročného Španiela - sita
- Veľká cena Talianska-Mugelo: Dominancia aprilie - sita
- Rossiho 50. triumf v kariére - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Kúsok leta uprostred zimy
- Katja Poensgen reagovala na neúspechy v sezóne
- Bučenec v seriáli ME v motokrose druhý
- Africa's GP : Melandri dosiahol to, o čom už dlho sníval...
- Africa's GP: Žeby už Rossimu dochádzal dych...
- Veľká cena Japonska alebo SKYY Vodka GP Suzuka
- Veľká cena Japonska - v 250kách tentoraz dominovali Japonci
- Veľká cena Japonska - Francúz dosiahol svoje tretie víťazstvo v 125kách
- Keďže si strážcovia zákona opäť zmysleli zmeniť pokuty, tak prinášame:
- Norton Nemesis - Poetické meno pre ešte poetickejšiu "mašinu"
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!