Anketa:
Články - Mototuristika - Moto-akcia
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 4.
30.08.2012 - marekNApionieri Čitatelia: 10825 [Mototuristika - Amerika - Moto-akcia]

Pionier na ceste do Južnej Ameriky
Už štvrtého septembra sa Pionier naloďuje...
05.09.2007 - petkav Čitatelia: 11695 [Mototuristika - Amerika - Moto-akcia]

Laconia Biker Week – nový začiatok...
Každoročne od roku 1923 sa v druhej polovici júna koná v Laconia – Weirs Beach (New Hampshire) v USA najstarší zraz bikerov, trvajúci týždeň. Pozvanie švagra, žijúceho v susednom štáte (Massachusetts) na 80. zraz sa teda určite neodmieta...
11.12.2006 - Lupus Čitatelia: 7063 [Mototuristika - Amerika - Moto-akcia]

Ako bolo na 65. Daytona Bikeweek 2006
Chcel som vidieť Ameriku. Tú Ameriku, ktorá určuje, aké filmy pôjdu v kinách celého sveta. Tú, ktorá nám oznámi, kde je nejaký ten diktátor navyše, kde sa bude hrať aká muzika, čo budeme fajčiť a ktorá whiskey a Cola má image a ktorá nemá...
20.03.2004 - Mishko Čitatelia: 10332 Strany: 3 [Mototuristika - Amerika - Moto-akcia]

BIKE WEEK 2004, Daytona Beach, Florida
Priznám sa, pri slovných spojeniach ako „Najväčší na svete“ som vždy skeptický, najmä ak podobné tvrdenie pochádza od američanov. Je totiž úplne normálne – teda samozrejme iba v amerike - ak si miestne obyvateľstvo neustále zamieňa pojmy „Svet“ a „USA“, pretože ho k tomu systematicky vychovávajú už od malička.

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!