Anketa:
Články - Novinky - Predstavujeme
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 496 až 510 z cekového počtu: 548.
22.07.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5606 [Novinky - Predstavujeme]
KTM odhalila RC390 CUP - závodný špeciál pre ADAC JUNIOR CUP 2014
KTM a ADAC odhalili KTM RC 390 Cup, mašinu pre nový seriál “ADAC JUNIOR CUP POWERED BY KTM”, ktorý bol predstavený na MotoGP Nemecka v Sachsenringu. Nasledujúci rok sa teda budú mladé nádeje tohto športu preháňať na týchto KTM-kách.
19.06.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 11050 [Novinky - Predstavujeme]
Motokrosové novinky od troch ladičiek - Yamaha YZ250F a YZ450F 2014
Vylepšení sa dočkali obe mašiny a je ich veru riadne. V podstate možno hovoriť o úplnej inovácii oboch modelov. Yamaha sa nevybrala smerom kedy sa každý rok zásadnejších zmien dočká buď 250-tka alebo 450-tka, ale poriadne vylepšila obe stroje.
18.06.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5461 [Novinky - Predstavujeme]
Kawasaki prichádza s novou KX250F 2014
Kawasaki predstavila inovovaný motokrosový špeciál KX250F modelovej rady 2014. Čo nového okrem zmeny dizajnu pre milovníkov MX tratí Kawasaki prináša?
11.06.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 17281 [Novinky - Predstavujeme]
Yamaha predstavila nový trojvalcový model MT-09
Yamaha svoj nový trojvalcový motor predstavila už na minuloročných jesenných výstavách, avšak asi nikto nečakal, že za menej než rok predstaví aj úplne novú trojvalcovú Yamahu MT-09.
02.05.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 16444 [Novinky - Predstavujeme]
Dobrodruh strednej triedy - BMW predstavuje F800GS Adventure 2013
BMW oficiálne predstavilo nový model motocykla pre dobrodruhov. Jedná sa o BMW F800GS s prívlastkom Adventure. Rad motocyklov s modrou v vrtuľou v znaku, ktoré nesú v názve aj slovo Adventure sa tak rozrástol aj o cestovné enduro strednej triedy.
29.04.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 37921 [Novinky - Predstavujeme]
Predstavujeme značku motocyklov a skútrov SYM
Spoločnosť SYM bola založená v roku 1954. Vo svojich začiatkoch spolupracovala so značkou Honda v oblasti výroby a technológie viac ako 40 rokov, čím sa SYM stal prvým výrobcom skútrov v Taiwane.
25.04.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 12695 [Novinky - Predstavujeme]
KTM potvrdzuje sériovú produkciu skútra E-SPEED a elektro Freeride
Štúdia s názvom E-Speed sa posúva z konceptu do vývoja sériovej verzie a bude tak druhým elektro modelom, ktorý bude nasledovať po sériovej produkcii Freeride E. Ten bude dostupný v obchodoch v Európe už od roku 2014.
24.04.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 20822 [Novinky - Predstavujeme]
Minikaravan Splash – Slovenská a svetová novinka na Autosalóne Bratislava 2013
Mini, ale dostatočne veľký a pohodlný je každý minikaravan od ProCamp. Na Autosalóne 2013 predstaví ProCamp unikátny – čisto slovenský model a súčasne svetovú novinku – minikaravan Splash (aj pre motocykle či troj/štvorkolky) a klasiku medzi minikaravanmi – model Alpina.
17.04.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 23936 [Novinky - Predstavujeme]
Predstavujeme: Nový skúter Yamaha X-Max 400
Rodinka skútrov od Yamahy s označením X-Max sa rozrástla o model X-MAX 400. Nový model vznikol za účelom priniesť na trh obratný pritom však dostatočne výkonný skúter.
08.03.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 12671 [Novinky - Predstavujeme]
Nová pneumatika MITAS C-23 pre motokros a extrémne enduro
Spoločnosť Mitas predstavila na výstave Motosalon 2013 v pražských Letňanoch nový typ motocyklovej pneumatiky s dezénom C-23. Je určená pre predné kolesá motocyklov pre motokros, freestyle, extrémne enduro a zimný motokros na ľade. Zimná verzia je konštruovaná pre použitie so špeciálnymi hrotmi.
04.03.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 16204 [Novinky - Predstavujeme]
Motocykle Cleveland CycleWerks prichádzajú na slovenský trh
Spoločnosť Cleveland CycleWerks, pochádzajúca z Clevelandu v USA, je výrobca nízko-objemových motocyklov v štýle Bobber a Café Racer. História výroby motocyklov v Clevelande siaha až do roku 1915.
19.02.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4479 [Novinky - Predstavujeme]
Putovná „Freedom Jacket“ odštartovala oslavy 110. výročia Harley-Davidson
Fanúšikovia z celého sveta rozprávajú príbehy, ktoré zažili s jedinou bundou Harley-Davidson. Tú si odovzdávajú pri svojich cestách a bunda tak absolvuje jedinečné svetové turné k 110. výročiu značky.
14.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8079 [Novinky - Predstavujeme]
Nový Triumph Tiger Sport 1050 2013
Triumph pre rok 2013 vylepšil Tigra tak komplexne, že sa už nejedná iba o športový design, ale že mu museli dať aj nové meno: Tiger Sport.
09.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 25475 [Novinky - Predstavujeme]
Honda MSX125 2013 - Mini Street X-treme 125
Spoločnosť Honda predstavuje model s označením MSX125 – úplne nový motocykel pre voľný čas určený predovšetkým mladým jazdcom
21.12.2012 - ChesterTT Čitatelia: 4356 [Novinky - Predstavujeme]
„Moto guci Kalifornikejšn“ tisícštyristo na domácej hrude
V utorok osemnásteho decembra som bol na posedení, ktoré usporiadali páni z Motocorse a pri tejto príležitosti predstavili prvýkrát na slovensku novú krásnu Guzzinku Californiu 1400.
Predchádzajúce | 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!

















