Anketa:
BMW opäť šokuje - predstavilo nové R 1300 R, RS a RT - fotky a videá dotvorila umelá inteligencia
ZdieľaťPridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 221 [Novinky - Predstavujeme]
Priatelia, za dobu existencie motoride sme sa museli vysporiadať s takými výraznými skutočnosťami, ako napríklad koniec dvojtaktov, kvapalinou chladený motor od Moto Guzzi, či klasické rozvody na Ducati, a to radšej ani nespomíname príchod elektrifikácie. Teraz tu máme ďalší míľnik - a upraviteľná aerodynamika na novom RT je tá menej podstatná časť - všetky oficiálne fotky a videá nových RT a RS totiž dotvorila umelá inteligencia.
U nás v redakcii sa na oficiálne fotky a videá nových modelov vždy dosť tešíme, pretože zvyčajne bývaju extra kvalitné. Značky si na nich dávajú extra záležať, a v ostatnom čase sa snažili zaujať aj netypickými zábermi, napríklad z dronu, z nezvyčajných uhlov, netuctovým strihom a podobne. Teraz sme sa dožili toho, že umelá inteligencia už ovplyvňuje nielen výrobu motoriek, ale aj vzťah medzi značkou a cieľovou skupinou: všetky oficiálne fotky a videá noviniek R 1300 R, RS a RT sú dotvorené práve umelou inteligenciou.
Nedá sa povedať, že by to v tomto prípade nebolo odhaliteľné; fotky pôsobia reálnejšie než videá, ibaže sú netypicky čisté, bez výraznejšej hĺbky, a s prehnanou dynamikou. Pri videách je počítačové spracovanie viditeľné takmer ihneď.
Vás však zaujímajú skôr tieto čerstvé novinky než naše výlevy, ale verte, že aj všetky technikálie ohľadom týchto modelov sú nemenej zaujímavé. Čosi sme už mohli tušiť po príchode výrazne zmenených R 1300 GS a Adventure, BMW však celkom typicky prekonalo aj tie najfuturistickejšie očakávania: na novom RT sú napríklad výklopné bočné panely pre úpravu obtekania vzduchu. Kompletne inú architektúru motora a periférií už ani nespomíname. A tá dizajnová zmena, fúha... Dosť odvážne!
Len pripomenieme, že všetky tri novinky majú takpovediac rovnaké parametre motora ako majú boxery v GS a GS Adventure, plus:
- 145 koní pri 7 750 ot., 149 Nm pri 6 500 ot
- variabilné časovanie ventilov
- celá armáda elektroniky
- príplatkový automat
- po prvý raz elektronicky nastaviteľné predpätie vpredu
- pri RT a RS predný aj zadný radar
- pri RT nastaviteľná aerodynamika a geometria
No a keďže raz vidieť je lepšie než stokrát čítať, nech sa páči, užite si veľkú galériu fotiek aj videí:
BMW R 1300 GS a R 1300 GS Adventure
28.09.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 29314 [Bleskovky - Novinky]

Nové BMW R 1300 GS 2024 oficiálne odhalené! Pozri si všetky detaily!
Dnes značka BMW v novom múzeu BMW Motorrad Welt v Berlíne ukázala dlho očakávané nové GS. Je silnejšie, ľahšie (mínus 12 kg), obratnejšie a s novými technológiami. Zostal samozrejme boxer motor so ShiftCamom, ale aj telelever s novým označením EVO. Predstavené sú hneď 4 verzie.
06.07.2024 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9139 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

BMW v Garmishi odhalilo očakávalú R 1300 GS Adventure
Na BMW Motorrad Days 2024 v Garmishi prebehlo očakávané predstavenie novej vlajkovej lode značky. Po minuloročnom predstavení R 1300 GS tu máme novú advetúru.
Video: Úplne nové BMW R 1300 RT (2025)
Video: Úplne nové BMW R 1300 RS (2025)
Video: Predstavenie úplne nového BMW R 1300 R 2025
Foto: | ||
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | BMW | BMW |
Model: | R 1300 GS | R 1300 GS Adventure |
Rok: | 2024 | 2025 |
Novinka: | NOVINKA 2024 | NOVINKA 2025 |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) | dvojvalcový boxer (4T) |
Objem: | 1300 ccm | 1300 ccm |
Max. výkon: | 145.5 k (107.0 kW) / 7750 ot. | 145.5 k (107.0 kW) / 7750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 149 Nm / 6500 ot. | 149 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 13.3 : 1 | 13.3 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 106.50 x 73.00 mm | 106.50 x 73.00 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V) | DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V) |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou | vzduchom a kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan |
Zdvih vpredu: | 190 mm | 210 mm |
Zdvih vzadu: | 200 mm | 220 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik, radiálna | dvoj kotúčová, 4 piestik, radiálna |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-R19 | 120/70-R19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 285 mm | 285 mm |
Pneu vzadu: | 170/60-R17 | 170/60-R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 237 kg | 269 kg |
Výška sedla: | 850 mm | 870 mm |
Rázvor: | 1518 mm | 1534 mm |
Dĺžka: | 2212 mm | 2280 mm |
Šírka: | 1000 mm | 1012 mm |
Objem nádrže: | 19 l | 30 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Max. rýchlosť: | 225 km/h | 220 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.39 s | 3.4 s |
Spotreba paliva: | 4.8 l/100km | 4.9 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 296 km | cca 459 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii aj príadavné svetlá |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | za príplatok | za príplatok |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | za príplatok | za príplatok |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Quick-shift: | za príplatok | |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vyhrievané sedlo: | za príplatok | za príplatok |
Elektronicky nastaviteľné plexi: | za príplatok | za príplatok |
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Automatická prevodovka: | za príplatok Automated Shift Assistant (ASA) | |
Iná výbava: | za príplatok vypletané kolesá | za príplatok Active Cruise Control (ACC), Front Collision Warning (FCW), Lane Change Warning, Rear End Collision Warning (RECW) |
Poznámka: | ||
Poznámka: | EVO Telelever a EVO Paralever II, Variabilné časovanie ventilov ShiftCam Cena 11/2023: od 18 690 EUR | EVO Telelever a EVO Paralever II, Variabilné časovanie ventilov ShiftCam Cena 9/2024: od 21 350 EUR |
Pridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Test BMW R 1250 RS (2023) - športovosť aj kultivovanosť na bavorský spôsob - Muli
- Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom - Herghott
- EICMA 2022: BMW ľahko inovovalo model R 1250 R - Redakcia
- Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT - Herghott
- BMW Roadster Revolution - koncept naháča s novým motorom boxer - zeON
- BMW R 18 Classic a nová rada R nineT modelov 2021 vrátane výročnej G/S 40 rokov - Awia
- Vyskúšali sme projektil BMW M 1000 R (2023) s výbavou M Competition - Muli
- BMW R1200RT 2014 - asfaltový cestovateľ s novým motorom boxer - zeON
- Test nádherného cestovateľa v čase - BMW R 18 First Edition 2020 s najväčším boxerom v histórii - Herghott
- BMW R1200R 2012 - slušný nevychovanec - mikulec
Ďalšie články tohto autora:
- Piaggio Group na Slovensku: rozširovanie dílerskej siete a rast predaja obľúbených talianskych skútrov a motoriek
- Triumph predstavil Trident 660 v krásnych farbách Triple Tribute
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- ... zobraz všetky články od tohto autora
