Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1862 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30668
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18053)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12615)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

BMW opäť šokuje - predstavilo nové R 1300 R, RS a RT - fotky a videá dotvorila umelá inteligencia

 Zdieľať

Pridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 221 [Novinky - Predstavujeme]

Priatelia, za dobu existencie motoride sme sa museli vysporiadať s takými výraznými skutočnosťami, ako napríklad koniec dvojtaktov, kvapalinou chladený motor od Moto Guzzi, či klasické rozvody na Ducati, a to radšej ani nespomíname príchod elektrifikácie. Teraz tu máme ďalší míľnik - a upraviteľná aerodynamika na novom RT je tá menej podstatná časť - všetky oficiálne fotky a videá nových RT a RS totiž dotvorila umelá inteligencia.

BMW R 1300 RT (2025)
BMW R 1300 RT (2025)

U nás v redakcii sa na oficiálne fotky a videá nových modelov vždy dosť tešíme, pretože zvyčajne bývaju extra kvalitné. Značky si na nich dávajú extra záležať, a v ostatnom čase sa snažili zaujať aj netypickými zábermi, napríklad z dronu, z nezvyčajných uhlov, netuctovým strihom a podobne. Teraz sme sa dožili toho, že umelá inteligencia už ovplyvňuje nielen výrobu motoriek, ale aj vzťah medzi značkou a cieľovou skupinou: všetky oficiálne fotky a videá noviniek R 1300 R, RS a RT sú dotvorené práve umelou inteligenciou.

Nedá sa povedať, že by to v tomto prípade nebolo odhaliteľné; fotky pôsobia reálnejšie než videá, ibaže sú netypicky čisté, bez výraznejšej hĺbky, a s prehnanou dynamikou. Pri videách je počítačové spracovanie viditeľné takmer ihneď.

BMW R 1300 RS (2025)
BMW R 1300 RS (2025)

BMW R 1300 RS (2025)
BMW R 1300 RS (2025)
BMW R 1300 R (2025)
BMW R 1300 R (2025)

Vás však zaujímajú skôr tieto čerstvé novinky než naše výlevy, ale verte, že aj všetky technikálie ohľadom týchto modelov sú nemenej zaujímavé. Čosi sme už mohli tušiť po príchode výrazne zmenených R 1300 GS a Adventure, BMW však celkom typicky prekonalo aj tie najfuturistickejšie očakávania: na novom RT sú napríklad výklopné bočné panely pre úpravu obtekania vzduchu. Kompletne inú architektúru motora a periférií už ani nespomíname. A tá dizajnová zmena, fúha... Dosť odvážne!

Len pripomenieme, že všetky tri novinky majú takpovediac rovnaké parametre motora ako majú boxery v GS a GS Adventure, plus:

  • 145 koní pri 7 750 ot., 149 Nm pri 6 500 ot
  • variabilné časovanie ventilov
  • celá armáda elektroniky
  • príplatkový automat
  • po prvý raz elektronicky nastaviteľné predpätie vpredu
  • pri RT a RS predný aj zadný radar
  • pri RT nastaviteľná aerodynamika a geometria

No a keďže raz vidieť je lepšie než stokrát čítať, nech sa páči, užite si veľkú galériu fotiek aj videí:

BMW R 1300 RT (2025)
BMW R 1300 RT (2025)

BMW R 1300 RT (2025)
BMW R 1300 RT (2025)

BMW R 1300 R (2025)
BMW R 1300 R (2025)

BMW R 1300 RS (2025)
BMW R 1300 RS (2025)

BMW R 1300 R (2025)
BMW R 1300 R (2025)
BMW R 1300 R (2025)
BMW R 1300 R (2025)

BMW R 1300 GS a R 1300 GS Adventure

28.09.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 29314 [Bleskovky - Novinky]

-

Nové BMW R 1300 GS 2024 oficiálne odhalené! Pozri si všetky detaily!

Dnes značka BMW v novom múzeu BMW Motorrad Welt v Berlíne ukázala dlho očakávané nové GS. Je silnejšie, ľahšie (mínus 12 kg), obratnejšie a s novými technológiami. Zostal samozrejme boxer motor so ShiftCamom, ale aj telelever s novým označením EVO. Predstavené sú hneď 4 verzie.

 

06.07.2024 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9139 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

BMW v Garmishi odhalilo očakávalú R 1300 GS Adventure

Na BMW Motorrad Days 2024 v Garmishi prebehlo očakávané predstavenie novej vlajkovej lode značky. Po minuloročnom predstavení R 1300 GS tu máme novú advetúru.

 

Video: Úplne nové BMW R 1300 RT (2025)

Video: Úplne nové BMW R 1300 RS​ (2025)

Video: Predstavenie úplne nového BMW R 1300 R 2025

BMW R 1300 RT (2025)
BMW R 1300 RT (2025)

BMW R 1300 RT (2025)
BMW R 1300 RT (2025)

BMW R 1300 R (2025)
BMW R 1300 R (2025)

BMW R 1300 RS (2025)
BMW R 1300 RS (2025)

Foto:
 BMW R 1300 GS 2024 BMW R 1300 GS Adventure 2025
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWBMW
Model:R 1300 GSR 1300 GS Adventure
Rok:20242025
Novinka:NOVINKA 2024NOVINKA 2025
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)dvojvalcový boxer (4T)
Objem:1300 ccm1300 ccm
Max. výkon:145.5 k (107.0 kW) / 7750 ot.145.5 k (107.0 kW) / 7750 ot.
Max. krútiaci moment:149 Nm / 6500 ot.149 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:13.3 : 113.3 : 1
Vŕtanie x Zdvih:106.50 x 73.00 mm106.50 x 73.00 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V)DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V)
Chladenie:vzduchom a kvapalinouvzduchom a kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardankardan
Zdvih vpredu:190 mm210 mm
Zdvih vzadu:200 mm220 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, 4 piestik, radiálnadvoj kotúčová, 4 piestik, radiálna
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm
Pneu vpredu:120/70-R19120/70-R19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:285 mm285 mm
Pneu vzadu:170/60-R17170/60-R17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:237 kg269 kg
Výška sedla:850 mm870 mm
Rázvor:1518 mm1534 mm
Dĺžka:2212 mm2280 mm
Šírka:1000 mm1012 mm
Objem nádrže:19 l30 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:225 km/h220 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.39 s3.4 s
Spotreba paliva:4.8 l/100km4.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 296 kmcca 459 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii aj príadavné svetlá
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
Zákrutové svietenie:za príplatokza príplatok
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatokza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:áno, v sériiáno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:áno, v sériiáno, v sérii
Vyhrievané sedlo:za príplatokza príplatok
Elektronicky nastaviteľné plexi:za príplatokza príplatok
Asistent rozbehu do kopca:áno, v sériiáno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatok Automated Shift Assistant (ASA)
Iná výbava:za príplatok vypletané kolesáza príplatok Active Cruise Control (ACC), Front Collision Warning (FCW), Lane Change Warning, Rear End Collision Warning (RECW)
Poznámka:
Poznámka:EVO Telelever a EVO Paralever II, Variabilné časovanie ventilov ShiftCam

Cena 11/2023: od 18 690 EUR
EVO Telelever a EVO Paralever II, Variabilné časovanie ventilov ShiftCam



Cena 9/2024: od 21 350 EUR

Pridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Kawasaki Good Times Tour

Galéria ku článku: