Anketa:
Czech endurance cup alebo ako som to videl ja
ZdieľaťPridané: 24.07.2006 Autor: honda1
Čitatelia: 7939 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]
Je nedeľa 16. 7. 2006, pár minút po siedmej hodine ráno a ja s Martinom vyrážame zažiť zase pár pekných motorkárskych chvíľ. Sedíme v aute a pomaly sa blížime k Vrbovému, kde sa máme stretnúť s ostatnou časťou nášho „konvoja“.
Po príchode do Vrbového, kde nás čakajú Alino, Juro a Maja, rýchlo nakladáme veci do áut, bežná kontrola, či sa na niečo nezabudlo a už ťaháme smer CZ. Zastavujeme sa ešte na Myjave naplniť nádrže a v Holíči v zmenárni. Pri vjazde do Brna sa na križovatke na červenú koná rýchla dohoda z auta do auta a naberáme smer do firmy Bonmoto v Brne k Martinovi. Máme v pláne zložiť si uňho veci, nechať tam Alinovu motorku a ísť sa pozrieť na okruh na MEZ MČR, v ktorých v triede Superstock 600 preteká aj môj kamarát Vlado Ruža. Asi 4 - 5 km pred okruhom sa zastavujeme v jednej hospode, kde Alino zisťuje, že nahrieváky na pneumatiky zostali doma. „Bomba“ správa. Po pár telefonátoch je to jasné. Vraciame sa k Martinovi, Alino si požičiava jeho GSX-R 1000 K6 v laminátovom oblečení. Motorka nemá okrem prednej čočky nijaké svetlo. Nemá dokonca ani stojan. Je asi 13. h., Alino vyráža smer Slovensko pre nahrieváky a my už druhýkrát na okruh.
![]() |
Martinova GSX-R 1000 K6 |
Po príchode na okruh sme sa prešmykli sme do boxov, kde stretáme Vlada Ružu, hádžeme s ním krátku reč, pár fotiek, prajeme mu veľa úspechov a ideme si pozrieť pár pretekov na „C“ tribúnu, odkiaľ je super výhľad. Približne o 16. h. sa vracia Alino (Brno – Vrbové – Brno 3 hodiny, nechápem). Hovorí, že keď oprel K6 na pumpe o stojany, aby zaplatil, jawkári, čo tam boli, len pozerali, čo sa deje. Mimochodom, Vladovi sa na pretekoch nie príliš darilo, ale dúfam, že tento rok sa mu bude ešte dariť.
Ideme k Martinovi pre veci, robíme rýchly nákup a vraciame sa asi o 20. h. na okruh. Vybaľujeme v boxoch veci, hádžeme rýchlo sprchu a hlavne ja stále nechápavo pozerám na tú racingovú parádu všade okolo mňa. Okolo 22. h. prichádzajú ďalší dvaja členovia týmu UNITED BIKERS 91, jazdci Luky a Buri.
![]() |
Všetky tri krásavice v boxoch |
Zajtrajší pretek CEC berú dosť vážne a vidieť na všetkých troch, že sú odhodlaní pobiť sa o výsledok.
Večer trochu posedíme, pogrilujeme a „nepretekári“ aj trochu popijeme (v boxoch som fakt ešte nepil) a ideme spať.
Ráno je prvý meraný tréning o 9. h. a prvý nastupuje Alino, aby otestoval motor, ktorý na svojej GSX-R 1000 menil. Má dvadsiaty prvý čas zo 64. štartujúcich tímov.
![]() |
Ja, Alino a Maja počas tréningov |
V ďalšom tréningu jazdí Luky, tiež na svojej GSX-R 1000 a na moje veľké prekvapenie robí 4. najlepší čas v tréningu (je to borec). Po ňom nasleduje Buri, ktorý tiež končí veľmi dobre na svojom Fireblade. O 11.30 h. začína kvalifikácia, v ktorej po vzájomnej dohode štartuje Luky. Čakáme ho na cieľovej rovinke a zrazu telefonát – Luky padol. Našťastie sa mu nič vážne nestalo, rýchlo sa oblieka Alino do kombinézy, aby zachránil, čo sa dá. Je asi 5 minút do konca kvaldy, keď vyráža na trať, avšak asi po minúte traťoví komisári vyvesia červené vlajky. Kvalifikácia zrušená. Alino zachádza do boxov a je z toho predposledné miesto na štarte. Tak toto fakt nikto nečakal. Začínajú sa robiť opravy Lukyho rozbitej Suzuki, aby mohol štartovať. Medzitým o 13.45 h. Štartuje 4-hodinový závod.
![]() |
Motorky tesne pred štartom pretekov |
Na štarte stojí Buri a hneď po prvom kole sa dostáva na 41. miesto. Paráda. Zatiaľ, čo sa s Alinom striedajú, dokončujeme Lukyho motorku a ide na trať aj on. Pomaly ale iste sa tím tlačí dopredu, až je z toho 20. miesto celkovo a 4. vo svojej kategórii amatérskych litrov. Je asi 18. h. a ja som z toho tepla unavený, ale šťastný. Robíme posledné foto celého tímu pri boxoch a ja viem, že to, čo som zažil s týmito perfektnými ľuďmi, vo mne zostane ešte dlho, dlho. Domov sa vraciame neskoro v noci a ešte poriadne ani neležím a už spím.
![]() |
Foto celého týmu |
Organizácia pretekov bola na ozaj vysokej úrovni a chcem sa týmto organizátorom za všetko poďakovať. Viac info o pretekoch sa dozviete na www.cec.cz
Pridané: 24.07.2006 Autor: honda1 Zdieľať
Súvisiace články:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!