Anketa:
Prvý deň svetového endura v Krompachoch máme úspešne za sebou
ZdieľaťPridané: 03.09.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 10096 [Šport - Enduro]
Pre tých, ktorí si nechali újsť jedinečnú príležitosť vidieť na vlastné oči svetovú špičku endura, prinášame krátku reportáž z prvého dňa týchto náročných pretekov.
Do Krompách som sa vybral už v piatok, kedy to už v depe žilo. Na mieste boli všetky tímy a najdôležitejšou udalosťou dňa boli technické prebierky ktoré začali o 14:00. Motocykle enduro musia mať povinnú výbavu na cesty vrátane značky (tabuľky s evidenčným číslom) a kompletného osvetlenia. Kontroluje sa hlučnosť (max. 94 dB) a všetky odnímateľné diely motocykla ako náboje, motor, výfuk a pod. sú označené, aby ich nebolo možné vymeniť.
Technické prebierky |
Xtreme Test
V piatok bola aj príležitosť v kľude si prejsť vyznačené no prázdne trate. Priamo v areáli sa nachádzal Extrém test (vpravo do zjazdovky) postavený v stromom kopci. Nechýbali strmé výjazdy, otočky ba ani umelé prekážky v podobe kameňov alebo brvien. Jazdci ho absolvovali v čase pod 2 minúty.
Enduro test
Enduro test bol umiestnený v Krompachoch nad plavárňou. Taktiež postavený v strmom stúpaní ponúkal rôzne povrchy od mäkkého podložia cez štrk a kamenistý podklad až po trávnaté lúky. Väčšina trate viedla však lesom a tak si divák musel odšlapať aby si pozrel väčšiu časť trate. Jazdci absolvovali enduro test v časoch od sedem a pol minúty až do 10 minút.
Cross Test
Asi divácky najatraktívnejší bol Cross Test vo Spiškých Vlachoch. Motokrosová trať prešla viacerými úpravami a vznikol tak zaujímavý okruh, ktorý tí najlepší absolvovali asi za štyri a pol minúty. Na cross teste bolo asi najviac divákov, pretože bol z jedného miesta dobrý výhľad na celú trať. Taktiež tu bol kvalitný komentár, ktorý priebežne informoval aj o dosahovaných časoch jednotlivých jazdcov.
Jazdci jazdili 4 kolá z ktorých každé obsahovalo 2 časové kontroly, Extrém test, Enduro test a Cross Test. Medzi jednotlivými testami sa jazdia spojovacie trasy (ktoré nie sú vôbec oddychové) ale nejazdia sa na čas. Na ich zvládnutie je ale určený časový interval a jazdec nesmie prísť na časovú kontrolu ani skôr ani neskôr.
Extreme test |
Servis motocykla je dovolený len pri niektorých časových kontrolách a čas na servis je minimálny, často len jedna, dve minúty. Po skončení pretekov bol čas 15 minút, za ktorý si jazdec môže prezuť pneumatiky. Jazdec si musí robiť servis sám.
Enduro je teda naozaj drina, jazdí sa non-stop celý deň od 9:00 do cca 17:00. Počas preteku nieje priestor na oddychovanie, jedine keď jazdec príde časovku skôr môže sa napiť a podobne.
Slováci na MS Enduro 2006 Krompachy
V kategórii E1 sme mali jediného slovenského zástupcu Petra Podhorského (štart. číslo 74) štartujúceho na motocykli Yamaha. V nominovanej 16 člennej konkurencii sa mu darilo. Prvý deň dojazdil na skvelom 11-tom mieste so stratou sedem a pol minúty na vedúceho jazdca španiela Ivana Cervantesa.
V kategórii E2 sme mali štyroch zástupcov: Jaroslava Katriňáka (štart. číslo 61), Juraja Dózsu (štart. číslo 90), Zlatka Novosáda (štart. číslo 92) a Štefana Svitka (štart. Číslo 93). Po prvom dni bol najúspešnejší Štefan Svitko, ktorý sa umiestnil na 11-tom mieste so stratou necelých troch minút na vedúceho Stefana Merrimana. Jaroslav Katriňák obsadil 16-tu pozíciu so stratou tri a pol minúty, Juraj Dózsa 19-tu pozíciu (strata 4:31) a Novosád 21. pozíciu (strata 4:51)
Jaroslav Katriňák na enduro teste |
Kategória E3 nemala slovenského zástupcu a kraľoval jej jazdec z Veľkej Británie David Knight.
Slovensko malo zástupcov aj medzi juniormi. Sklamaním bola neúčasť jazdca z Košíc Róberta Kapajčíka, ktorý musel práve Slovenské enduro vynechať kvôli zraneniu. V našich farbách teda štartovali: Marek Giertl (štart. číslo 79), Filip Kvačkaj (štart. číslo 81), Miroslav Ševela (štart. číslo 82) Po prvom dni bol najúspešnejší Marek Giertl, ktorý skončil na 14. mieste so stratou 3:27 na vedúceho jazdca Marca Bourgeoisa z francúzka. Filip Kvačkaj obsadil 17.tu pozíciu (strata 4:15) a Miroslav Ševela dojazdil na 26. mieste so stratou 5:50.
Peter Podhorský na Cross Teste |
Pridané: 03.09.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- GP Maxxis Slovakia, Krompachy 2006 - Awia
- Prvý deň svetového Endura v Kropachoch je za nami - Awia
- Kapajčík na Majstrovstvách sveta enduro na stupni víťazov! - Awia
- Rozhovor: Ivan Jakeš nielen o Hungarian Baja 2007 - Awia
- ME enduro - Lotyšsko - Úspech Slovákov !!! - Awia
- Plejsy privítajú jazdcov svetového endura - Awia
- Finále ME enduro – medaila pre Slovensko! - Awia
- ME Enduro Vyšný Medzev - motorvhlave
- Finále majstrovstiev Európy v Endure 2012 na Plejsoch už tento víkend - Redakcia
- ME Enduro – Štefan SVITKO – II. vicemajster Európy 2011 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora