Anketa:
ME Enduro – Štefan SVITKO – II. vicemajster Európy 2011
ZdieľaťPridané: 23.09.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4968 [Šport - Enduro]
Francúzske mestečko Riom es Montagne bolo od piatku 16.9. do nedele 18.9.2011 dejiskom záverečného podujatia tohtoročného seriálu majstrovstiev Európy enduro . V rámci tohto trojdňového šampionátu okrem súťaže jednotlivcov súťažili i národné a klubové tými v rámci ME družstiev – tzv. malá Európska šesťdňová.
Slovensko na podujatí reprezentovala štvorica jazdcov Štefan Svitko, Róbert Kapajčík (obaja senior E3), Miroslav Ševela (junior E2/E3) a Marek Brečka (junior E1), ktorí tvorili i národný tím Slovenska, pričom do hodnotenia krajín sa započítavali najlepšie výsledky troch jazdcov.
Pre účastníkov podujatia čakala vo Francúzsku veľmi náročná trať, ktorá preverila nie len fyzickú zdatnosť jazdcov, ale i technickú pripravenosť motocyklov. Program sa skladal z dvoch technicky ťažkých súťažných enduro dní (piatok, sobota) a nedeľňajšieho záverečného motokrosu.
S náročnosťou trate sa z našich jazdcov najlepšie popasoval náš v súčasnej dobe najlepší jazdec Štefan Svitko, ktorý obsadil v oboch enduro dňoch tretie miesto, v záverečnom motokrose mal po kolízii s holandským jazdcom Wassinkom pád, dôsledkom ktorého sa Štefanovi nepodarilo zaútočiť v hodnotení ME na prvé dve miesta a tak obsadil v konečnom poradí tohtoročného enduro šampionátu 3. miesto, t.j. pre rok 2011 vybojoval pre Slovensko titul II. Vicemajstra so stratou len 9 bodov na druhého Marka Wasiinka (NL). V triede Senior E3 sa majstrom Európy pre rok 2011 stal taliansky jazdec Maurizo Micheluz.
![]() |
Štefan SVITKO – II. vicemajster Európy 2011 |
V uvedenej triede senior E3 štartoval i druhý zo štvorice slovenských jazdcov Robert Kapajčík, ktorý po technických problémoch obsadil vo Francúzsku v piatok a v sobotu siedme a v nedeľu štvrté miesto, čím si zabezpečil v celkovom poradí piatu priečku.
V silnej juniorskej triede E2/E3 nás tento rok reprezentoval Miroslav Ševela, ktorý vo Francúzsku dojazdil dva krát na 8.mieste a v nedeľu v záverečnom motokrose skončil na mieste siedmom. V ME juniorov E2/E3 patrí nášmu jazdcovi 6.miesto. V tejto triede je tohtoročným európskym majstrom Daniel Mccaney z Veľkej Británie.
V triede junior E1 štartoval najmladší z našej štvorice Marek Brečka, ktorý pre zranenie po sobotňajšom páde vo Francúzsku nedojazdil a v záverečnom poradí uvedenej triedy skončil na 18.mieste z celkové počtu 31 štartujúcich juniorov. Majstrom Európy v triede junior E1 sa stal Luis Oliveira z Portugalska.
V súčte najlepších troch našich jazdcov obsadilo Slovensko v ME národných tímov pekné piate miesto, pričom zvíťazil tím Talianska pred Poľskom a domácim Francúzskom.
Konečné poradie ME enduro 2011:
Junior E1: 1.Luis OLIVEIRA (PT), 2.Guido CONFORTI (ITA), 3. Milan ENGEL (CZE)... 18. Marek BREČKA (SVK)
Junior E2/E3: 1.Daniel MCCANEY (UK), 2.Jonathan WALKER (UK), 3. Gianluca MARTINI (ITA) ... 6. Miroslav ŠEVELA (SVK)
Senior E1: 1. Paulo FELICIA (PT), 2.Christain J.SELIORD (NOR), 3. Alessio PAOLI (ITA)
Senior E2: 1. Greg EVANS (UK), 2.Micjal SZUSTER (PL), 3.Jonathan ROSSE (SUI)
Senior E3: 1. Maurizio MICHELUS (ITA), 2.Mark WASSINK (NL), 3. Štefan SVITKO (SVK) ... 5. Robert KAPAJČÍK (SVK)
Veteran: 1.Wrener MULLER (A), 2.Erik DAVIDS (NL), 3.Jens BOSSDORF (D).. 12.Dušan ČIPKA, 13. Ján ZAŤKO (obaja SVK)
Trophy teams: 1. TALIANSKO, 2. POLSKO, 3. FRANCÚZSKO, 4. HOLANDSKO, 5. SLOVENSKO, 6.NEMECKO, 7. ČR
Zdroj: SMF.
Pridané: 23.09.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Štefan Svitko majster Európy 2009 v triede E3! - Redakcia
- Finále ME enduro – medaila pre Slovensko! - Awia
- ME Enduro Vyšný Medzev - motorvhlave
- Prvý deň svetového endura v Krompachoch máme úspešne za sebou - Awia
- Dakar 2011: Slováci pripravení na Dakar - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!