ISSN 1336-6491 | Online: 2396 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29867
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12223)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

ME enduro - Lotyšsko - Úspech Slovákov !!!

 Zdieľať

Pridané: 04.08.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 4696 [Šport - Enduro]

Počas víkendu sa v Lotyšsku - Vidrizi uskutočnilo tretie, predposledné podujatie tohtoročných Majstrovstiev Európy enduro, na ktorom veľmi úspešne štartovala i pätica slovenských jazdcov.

Thomas Hostinský a Matúš Barna v triede Junior E1, Róbert Kapajčík v triede Junior E2-3, Štefan Svitko v triede senior E3 a Zdeněk Cyprián v triede veterán.

Prvý súťažný deň bol pre našich reprezentantov úspešný. Robo Kapajčík svoju triedu vyhral a v celkovom poradí bez rozdielu tried obsadil vynikajúce 4.miesto. Štefan Svitko bol v sobotu vo svojej triede na druhom mieste a v poradí bez rozdielu tried na 7.mieste. Úspešne si počíňali i mladí jazdci v triede Junior E1, kde v sobotu skončil Thomas Hostinský na 10. mieste a na 16. mieste Matúš Barna. Český jazdec s licenciou SMF Zdeněk Cyprián v sobotu v triede veterán obdobne ako Robo kapajčík zvíťazil.

 Róbert Kapajčík
Róbert Kapajčík

V nedeľu sa najlepšie darilo Z. Cypriánovi, ktorý v triede veterán zvíťazil, Robo Kapajčík skončil na 2. mieste, Štefan Svitko obsadil v triede senior E3 3. miesto a v triede junior E1 skončili Thomas Hostinský a Matúš Barna na 7. a 15.mieste. V poradí bez rozdielu tried sa v nedeľu, tak ako v sobotu, najlepšie darilo Róbertovi Kapajčíkovi, ktorý skončil z 99 štartujúcich jazdcov na 9.mieste. Štefan Svitko obsadil v nedeľu v hodnotení jazdcov bez rozdielu tried 13. miesto.

Doposiaľ sme na sekretariáte SMF neobdržali priebežné poradie tohtoročného Európskeho šampionátu enduro, avšak podľa uvedených výsledkov si naši jazdci upevnia, ak nie zlepšia svoje postavenie, kde je Štefan Svitko a Robo Kapajčík na vynikajúcich strieborných miestach vo svojich triedach senior E3 a Junior E2-3.

Zdroj: SMF.

Pridané: 04.08.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »