Anketa:
ME enduro - Lotyšsko - Úspech Slovákov !!!
ZdieľaťPridané: 04.08.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 4696 [Šport - Enduro]
Počas víkendu sa v Lotyšsku - Vidrizi uskutočnilo tretie, predposledné podujatie tohtoročných Majstrovstiev Európy enduro, na ktorom veľmi úspešne štartovala i pätica slovenských jazdcov.
Thomas Hostinský a Matúš Barna v triede Junior E1, Róbert Kapajčík v triede Junior E2-3, Štefan Svitko v triede senior E3 a Zdeněk Cyprián v triede veterán.
Prvý súťažný deň bol pre našich reprezentantov úspešný. Robo Kapajčík svoju triedu vyhral a v celkovom poradí bez rozdielu tried obsadil vynikajúce 4.miesto. Štefan Svitko bol v sobotu vo svojej triede na druhom mieste a v poradí bez rozdielu tried na 7.mieste. Úspešne si počíňali i mladí jazdci v triede Junior E1, kde v sobotu skončil Thomas Hostinský na 10. mieste a na 16. mieste Matúš Barna. Český jazdec s licenciou SMF Zdeněk Cyprián v sobotu v triede veterán obdobne ako Robo kapajčík zvíťazil.
![]() |
Róbert Kapajčík |
V nedeľu sa najlepšie darilo Z. Cypriánovi, ktorý v triede veterán zvíťazil, Robo Kapajčík skončil na 2. mieste, Štefan Svitko obsadil v triede senior E3 3. miesto a v triede junior E1 skončili Thomas Hostinský a Matúš Barna na 7. a 15.mieste. V poradí bez rozdielu tried sa v nedeľu, tak ako v sobotu, najlepšie darilo Róbertovi Kapajčíkovi, ktorý skončil z 99 štartujúcich jazdcov na 9.mieste. Štefan Svitko obsadil v nedeľu v hodnotení jazdcov bez rozdielu tried 13. miesto.
Doposiaľ sme na sekretariáte SMF neobdržali priebežné poradie tohtoročného Európskeho šampionátu enduro, avšak podľa uvedených výsledkov si naši jazdci upevnia, ak nie zlepšia svoje postavenie, kde je Štefan Svitko a Robo Kapajčík na vynikajúcich strieborných miestach vo svojich triedach senior E3 a Junior E2-3.
Zdroj: SMF.
Pridané: 04.08.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Finále ME enduro – medaila pre Slovensko! - Awia
- Prvý deň svetového endura v Krompachoch máme úspešne za sebou - Awia
- Úspech slovenských jazdcov na Majstrovstvách Európy v endure - Taliansko, Iglesias (Sardínia) - Awia
- Úspešná účasť slovenských jazdcov na ME Enduro 2019 v Lotyšsku! - Redakcia
- Šesťdňová 2007, Chile – úspech slovenského endura! - Awia
- Plejsy privítajú jazdcov svetového endura - Awia
- V Lazoch pod Makytou suverénny Katriňák - sita
- Matoškovi bolo zima, Katriňák ako na leteckom dni - sita
- ME Enduro Vyšný Medzev - motorvhlave
- Slovenskí jazdci už na ceste na Dakar 2012 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!