ISSN 1336-6491 | Online: 2592 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Finále ME enduro – medaila pre Slovensko!

 Zdieľať

Pridané: 23.09.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7377 [Šport - Enduro]

Počas tohto víkendu vyvrcholil tohtoročný seriál Majstrovstiev Európy štvrtým podujatím v Poľsku (Sidkówka-Noviny).

Slovenské enduro na podujatí veľmi úspešne zastupovali dvaja reprezentanti: Róbert Kapajčík v triede E1 junior, ktorý po oba súťažné dni obsadil druhé miesto a Štefan Svitko v triede E3 senior, ktorý bol v sobotu i nedeľu tretí. Na podujatí v Poľsku štartovali ešte dvaja slovenskí jazdci: v triede E1 junior Tomáš Hostinský, ktorý obsadil v sobotu 16. a v nedeľu 14.miesto. Emil Čunderlík v triede veteran pre poruchu motocykla súťaž nedokončil.

V celkovom hodnotení tohtoročného európskeho šampionátu sa najlepšie darilo Štefanovi Svitkovi, ktorý v triede E3 senior skončil na vynikajúcom treťom mieste. Róbert Kapajčík obsadil v triede E1 junior miesto štvté.

 Štefan Svitko
Štefan Svitko

Konečné poradie ME 2007:

E1:

Poz Jazdec
1. Daryl BOLTER (GBR)
2. Giuseppe CANOVA (ITA),
3. Pierre DURELIER (FRA)

E2:

Poz Jazdec
1. Roman MICHALÍK (ČR)
2. Andrea BECONI (ITA),
3. Guiliano FALGARI (ITA)

E3:

Poz Jazdec
1. Víťa KUKLÍK (ČR),
2. Mark WASSINK (NED)
3. Štefan SVITKO (SVK)

E1junior:

Poz Jazdec
1. Michal SZUSTER (PL)
2. Gregory EVANS (GBR)
3. Julien DUBAC (FRA)
4. Róbert KAPAJČÍK (SVK)

E2+3junior:

Poz Jazdec
1. Simon WAKELY (GBR)
2. Lukasz KUROWSKI (PL)
3. Maurizio FACCHIN (ITA)

Veterán:

Poz Jazdec
1. Gianmarco ROSSI (ITA)
2. Olaf REDECKER (GER)
3. Udo GRELEMANN (GER)
......
13. Emil ČUNDERLÍK (SVK)

Zdroj: SMF

Pridané: 23.09.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »