Anketa:
Finále ME enduro – medaila pre Slovensko!
ZdieľaťPridané: 23.09.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7585 [Šport - Enduro]
Počas tohto víkendu vyvrcholil tohtoročný seriál Majstrovstiev Európy štvrtým podujatím v Poľsku (Sidkówka-Noviny).
Slovenské enduro na podujatí veľmi úspešne zastupovali dvaja reprezentanti: Róbert Kapajčík v triede E1 junior, ktorý po oba súťažné dni obsadil druhé miesto a Štefan Svitko v triede E3 senior, ktorý bol v sobotu i nedeľu tretí. Na podujatí v Poľsku štartovali ešte dvaja slovenskí jazdci: v triede E1 junior Tomáš Hostinský, ktorý obsadil v sobotu 16. a v nedeľu 14.miesto. Emil Čunderlík v triede veteran pre poruchu motocykla súťaž nedokončil.
V celkovom hodnotení tohtoročného európskeho šampionátu sa najlepšie darilo Štefanovi Svitkovi, ktorý v triede E3 senior skončil na vynikajúcom treťom mieste. Róbert Kapajčík obsadil v triede E1 junior miesto štvté.
![]() |
| Štefan Svitko |
Konečné poradie ME 2007:
E1:
E2:
E3:
|
E1junior:
E2+3junior:
Veterán:
|
Zdroj: SMF
Pridané: 23.09.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- ME Enduro – Štefan SVITKO – II. vicemajster Európy 2011 - Redakcia
- ME Enduro Vyšný Medzev - motorvhlave
- Dve striebra z Majstrovstiev Európy 2012 enduro pre Slovensko - Redakcia
- Finále ME Enduro 2012 - V Krompachoch tri krát bronz pre Slovensko! - Redakcia
- Štefan Svitko majster Európy 2009 v triede E3! - Redakcia
- Finále majstrovstiev Európy v Endure 2012 na Plejsoch už tento víkend - Redakcia
- Slováci na ME enduro Santa Margherita di Staffora 2014 v Taliansku - Redakcia
- ME enduro - Lotyšsko - Úspech Slovákov !!! - Awia
- Svetový víkend pre bahniakov - dva svetové šampionáty na Slovensku už tento víkend! - Awia
- Prvý deň svetového endura v Krompachoch máme úspešne za sebou - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Voge predstavuje športovú dvojicu RR500S a RR660S
- Mondial Spartan 600: nový bobber pre rok 2026
- Zero Motorcycles predstavili elektro skúter LS1 s dojazdom až 170 km s doplnkovou batériou
- Harley-Davidson predstavuje Bagger World Cup: šesť pretekov v USA a Európe
- SWM Motorcycles prináša adventure Versante 550, scrambler a nové skútre
- SYM prináša Cruisym 400 a nový Jepardo: technológia, komfort a štýl pre modernú mobilitu
- Moto Morini predstavil nový V2 crossover Corsaro GT
- EICMA 2025: BSA Thunderbolt: prvé adventure enduro britskej legendy
- EICMA 2025: Benda trojica cruiserov a prelomový hybridný P51 Concept kombinuje boxer motor s elektromotorm
- EICMA 2025: Benelli predstavil úplne nové TNT 550, modernizoané TRK 602 X a dve verzie vlajkového modelu – TRK 902 Xplorer a TRK 902 Stradale
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!








