Anketa:
Nové Mesto nad Váhom sa blíži!
ZdieľaťPridané: 09.08.2007 Autor: Richard Karnok
Čitatelia: 7037 [Šport - Cestné Motocykle]
Už tento víkend presnejšie 11. a 12. augusta sa bude v Novom Meste nad Váhom konať výnimočné podujatie, ktoré by si žiadny fanúšik motocyklového športu rozhodne nemal nechať ujsť.
Mesto na Považí a motocyklový šport patria k sebe už po dlhé roky a preteky veteránov majú v meste medzi domami neopakovateľnú atmosféru!
![]() |
V Novom Meste nad Váhom sa aj tento rok stretne v rámci európskeho pohára jazdy pravidelnosti 230 pretekárov, z ktorých väčšinu si pamätáme z čias ich aktívneho pretekania a ešte viac vzácnych dvojkolesových klenotov, ktoré pripomenú slávu bývalého Podjavorinského okruhu, ktorého posledný ročník sa konal v roku 1981.
Novodobá, teraz už veteránska história sa začala písať v roku 2002 a tisíce divákov okolo dráhy dávali jasne najavo, že tunajšia tradícia motocyklových pretekov má hlboké korene. Aj tento rok na nás v Novom Meste čakajú vynikajúce zážitky. Ťažko sa to však dá opísať, treba to všetko zažiť na vlastnej koži! Na Podjavorinskom okruhu ste preto srdečne vítaní! A pre tých, ktorí stále váhajú, je tu prísľub usporiadateľov, že na trati by sa mala objaviť aj Ducati Desmosedici Lorisa Capirossiho z roku 2003!
Program podujatia:
Program podujatia začína už v piatok administratívnou a technickou kontrolou. Program pokračuje sobotňajšími tréningami a podujatie vyvrcholí v nedeľu 12.8.2007 prvým štartom o 10,00 hod. Predpokladané ukončenie je naplánované na nedeľu 16,30 hod. Súťaží sa v 22 kategóriách motocyklov a „sajdiek“ podľa typu a roku výroby. Na trati bude možné o.i. vidieť motocykle vyrobené do roku 1919 ( kat. Antik), motocykle ktoré v minulosti jazdili na okruhom Majstrovstiev sveta GP ( napr. predstaví sa Giuseppe Sandroni na Capirossiho GP motocykli atď.). Usporiadateľský Classicc club hlohovec pod vedením Petra Baláža očakáva na podujatí viac ako 242 jazdcov zo šiestich krajín Európy. Okrem historických motocyklov sa v Novom Meste nad Váhom predstaví i 12 „sajdiek“ a 20 historických automobilov zo Slovenska.
Pridané: 09.08.2007 Autor: Richard Karnok Zdieľať
Súvisiace články:
- Už tento víkend 9.-10.8.2008 sa ulice Nového Mesta rozozvučia ako za starých čias - Awia
- Pozvánka na desiaty ročník Podjavorinského okruhu v Novom Meste nad Váhom - Redakcia
- Fotoreport: Podjavorinský okruh 2009 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Lucia Murgašová medzinárodnou majsterkou Slovenska 2024 v triede Supersport 300
- Maco Racing Team jedenásty na 24-hodinových pretekoch v Le Mans 2020
- Ladislav Šolc oslavuje 75. narodeniny
- Maxim Repák, slovenské prekvapenie sezóny 2019
- Pri havárii vrtuľníka zahynul dvojnásobný majster Československa Marián Troliga
- Slovenský motomaxx racing team sa predstavil na pretekoch svetového šampionátu EWC 2018 na Slovakia Ringu
- Yamaha Maco Racing Team piaty na 8h v Oscherslebene 2016
- Španielska šanca Michala Búlika
- Rozhovor - Peter Šurina: „Moje poďakovanie patrí predovšetkým pretekárom“
- Ladislav Šolc má sedemdesiat rokov - GRATULUJEME!
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!