Anketa:
Pozvánka: MM SR v Triale Bardejov 2007
ZdieľaťPridané: 22.08.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 3179 [Šport - Trial]
Priaznivci trialu sa stretnú znovu v Bardejove. Ak chceš vidieť týcho akrobatov na motorkách naživo nenechaj si to ujsť.
Už tento víkend 25. - 26. augusta 2007 a trialisti stretnú na ďalšom podujatí Majstrovstiev Slovenska v Triale. Dejiskom tohto šampionátu je mesto Bardejov, kde usporiadajúci KUBO 3Al TEAM Bardejov pripravil pre priaznivcov „šlapačkových“ motocyklov veľmi zaujímavú 4 km dlhú trať s 8 sekciami. Jazdci absolvujú trať 3 x ( 3 kolá), pričom čas na absolvovanie trate je šesť hodín.
![]() |
Preteky začínajú v sobotu o 12:00 a v nedeľu už o 10:00. Depo nájdete na Štefánikovej ul. smerom na "hať". Samozrejme všetko bude označený smerovými šípkami.
Na záver by som Vás všetkých chcel pozvať. Bude to pre vás možno skvelým tipom na víkendový výlet a naviac tak uvidíte kúsky, o ktorých by ste nikdy nevedeli, že sa dajú na motorke prejsť. Pozrite si článok z minulého ročníka:
10.08.2006 - tahitan Čitatelia: 5544 [Šport - Trial]

MM SR a Poľska v Triale Bardejov 2006
Historicky prvé preteky Majstrovstiev Slovenska a Poľska v triale, započítavané aj do seriálu MACEC (Medzinárodné majstrovstvá východoeurópskych krajín) konané v Bardejove sú za nami.
Pridané: 22.08.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: Po dvoch rokoch Trial znovu v Kysaku - Awia
- Pozvánka na Trial Kysak 17.-18.2010 - Harly
- Pozvánka: Kysacký trial už tento víkend 20. - 21. 9. 2008 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!