Anketa:
Pozvánka: Kysacký trial už tento víkend 20. - 21. 9. 2008
ZdieľaťPridané: 17.09.2008 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4337 [Novinky - Pozvánka]
Srdečne pozývame všetkých priaznivcov motocyklového športu, trialu zvlášť na Medzinárodné Majstrovstvá Slovenska, spojené s MACEC cup-om (Majstrovstvá stredoeurópskych krajín).
Kedže ide o posledné podujatie tejto sezóny v seriály Majstrovstiev Slovenska a zároveň MACEC-u a kedže situácia v jednotlivých kategóriách nie je jednoznačná a favoriti ešte nemajú vôbec nič isté, tak je jasné, že pôjde naozaj o veľa, čo je zárukou kvalitných výkonov zúčastnených pretekárov.
Pre pretekárov, ktorých bude čakať osem sekcií na rôznorodom povrchu od skál, cez prekonávanie vodopádov, až po náročné lesné kolmé výjazdy. Prístup k týmto divácky zaujímavým miestam je možno pre niekoho komplikovaný, keďže k niektorým sekciám je nutné prejsť od odparkovanej motorky, auta "až" tristo metrov, ale garantujem, že to stojí za videnie. Kto už videl najlepších slovenských, poľských, maďarských naživo, ten mi to potvrdí.
Takže tešíme sa na vás v Kysaku!
![]() |
Pridané: 17.09.2008 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka na Medzinárodné Majstrovstvá Slovenska v triale - tahitan
- Pozvánka na medzinárodné majstrovstvá Slovenska a Poľska v triale - Herghott
- MM SR a Poľska v Triale Bardejov 2006 - tahitan
- Pozvánka na „Novohradský trial“ - Majstrovstvá Slovenska v triale po druhý krát aj na juhu Slovenska - Awia
- Trialové sústredenie - Necelé dva dni v Nitre a medzitým prasa - tahitan
- Medzinárodné majstrovstvá Slovenska a Poľska v triale - tahitan
- Pozvánka: 13. Stretnutie motoride-ákov - Motoride Tour 2014, 15. - 17. 8. 2014, Teplý vrch - Awia
- Plejsy privítajú jazdcov svetového endura - Awia
- 14. -15. 7. 2007 - Vyšný Medzev prívíta endurákov - Awia
- Šesťdňová skončila – slovenský Trophy tím získal šiestu priečku - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!