Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 935 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28476
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16964)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11512)
Hodnotenie: (25 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (47)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prvé dojmy z výstavy Mondial du deux roues 2007 v Paríži 2/2

 Zdieľať

Pridané: 29.09.2007 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 19396 [Novinky - Oznam]

Kawasaki

ZX-10R Ninja

Nová desinka bola tiež na rade. Ako sme už u Kawy zvyknutí, dostala dosť pekný vzhľad - mrkni si hlavne späťáky a výfuk (po novom vedený na strane). Konštruktéri upravili brzdy, Ram Air nasávanie, upravila sa prístrojovka (teraz ukazuje aj zelené pole - optimálne otáčky pre športovanie - od 6 000 do 12 000).

 Kawasaki ZX-10R Ninja 2008
Kawasaki ZX-10R Ninja 2008

Ostatné modely mali upravené farebné kombinácie, zväčša do slušivej Kawasaki zelenej.

Ninja 250 R, VN 2000 Classic

Áno, veľkí nindžovia majú malé nindžiatko - 250 R. Búcha v ňom paralelný dvojvalec, kŕmený samozrejme striekačkou. Komu by to bolo málo, môže mať objem skoro desaťkrát toľko - 2053 kubíkov sa totiž skrýva v novej VN 2000 Classic.

Foto:
 Kawasaki Ninja ZX-10R 2008 Kawasaki Ninja 250 R 2008 Kawasaki VN 2000 2008
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiKawasakiKawasaki
Model:Ninja ZX-10RNinja 250 RVN 2000
Rok:200820082008
Kategória:SuperšportSuperšportChopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:998 ccm249 ccm2053 ccm
Max. výkon:188.1 k (138.3 kW) / 12500 ot.32.0 k (23.5 kW) / 11000 ot.
Max. krútiaci moment:113 Nm / 8700 ot.21.7 Nm / 1000 ot.
Kompresný pomer:12.7:111.6:19.5:1
Vŕtanie x Zdvih:76.0 x 55.0 mm62.0 x 41.2 mm103.0 x 123.2 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)OHV (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazremeň
Zdvih vpredu:120 mm120 mm150 mm
Zdvih vzadu:125 mm130 mm100 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne strmenejednokotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm290 mm300 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C (58W)110/70-17 M/C (54S)150/80R16M/C (71V)
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm320 mm
Pneu vzadu:190/55ZR17M/C (75W)130/70-17 M/C (62S)200/60R16M/C (79V)
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:179 kg151 kg340 kg
Výška sedla:830 mm780 mm685 mm
Rázvor:1415 mm1400 mm
Dĺžka:2110 mm2080 mm2535 mm
Šírka:710 mm710 mm1155 mm
Výška:1135 mm1115 mm1735 mm
Svetlá výška:125 mm135 mm
Objem nádrže:17 l17.5 l21 l
Poznámka:
Poznámka:Cena: 414 900,- Sk (12.9.2008)Cena: 134 900 Sk (16.6.2008)

Suzuki

GSX-R 600 a 750

V superšportovej triede sú nové tieto dve paničky. Géesikserky mali vždy pekný dizajn, až sa mi nechcelo veriť, že každý rok bude ešte lepší - a zase sa im to podarilo! Predné svetlo je skvost. Šestka si zo sedemapolky zobrala tri výkonové mapy, ktoré sa dajú prepínať pri pravej rukoväti.

 Suzuki GSX-R 750 2008
Suzuki GSX-R 750 2008

B-King a Hayabusa

O B-Kingu sa hovorí už asi tak šesť rokov, teda presne odvtedy, čo bol ako prototyp predstavený na tokijskom motosalóne. Už minulý rok bolo jasné, že ide do série, ale vlastne až k jeseni, takže to z neho robí v podstate model 2008. Každú chvíľu by sa mal objaviť aj na Slovensku a ja dúfam, že sa nám ho podarí aspoň oslintať. Zatiaľ môžem povedať len toľko, že je brutálne mohutný a dizajnovo veľmi podarený - zvyškom sa nechajme prekvapiť pri prvom rande.

Redizajn Hayabusy je z tých ľahších, laik by si zmeny možno ani nevšimol. Podstatné zmeny sa však udiali v motore a kokpite - aj tu má jazdec možnosť vybrať si tri výkonové mapy, pričom jeho jazdu bude krotiť sériový tlmič riadenia a bude mať pekný výhľad na novú prístrojovku. Nuž a v tlačových materiáloch sa nezabudli pochváliť novými "ultra-sofistikovanými" striekačkami.

 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa 2008
Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa 2008

GSX-F, cruiser, skútre, kros a supermoto

Menšou novinkou je aj osemnástkový Introš vo verzii R2, úplne nový je skúter Sixteen 125 a Address 125, RM-Z450 prešla zopár zmenami a to všetko uzatvára dosť fotogenické supermoto DR 125 SM. Za zmienku však stojí chrumkavá novinka GSX 650 F. Má športový nádych, požičaný z triedy GSX-R, ale zároveň turistický potenciál - Suzuki ju ponúka aj s originálnymi kuframi.

Foto:
 Suzuki B-King 2008 Suzuki GSX 1300 Hayabusa 2008 Suzuki GSX 650 F 2008
Všeobecné informácie:
Výrobca:SuzukiSuzukiSuzuki
Model:B-KingGSX 1300 HayabusaGSX 650 F
Rok:200820082008
Kategória:NaháčSuperšportSuperšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:1340 ccm1340 ccm656 ccm
Max. výkon:183.6 k (135.0 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:146 Nm / 7200 ot.
Kompresný pomer:12,5 : 112,5 : 111,5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:81.0 x 65.0 mm81.0 x 63.0 mm65.5 x 48.7 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm130 mm
Zdvih vzadu:137 mm140 mm128 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm310 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17120/70-ZR17120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:260 mm260 mm240 mm
Pneu vzadu:200/50 ZR 17190/50-ZR17160/60 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:235 kg220 kg216 kg
Výška sedla:805 mm805 mm770 mm
Rázvor:1525 mm1485 mm1470 mm
Dĺžka:2220 mm2195 mm2130 mm
Šírka:800 mm740 mm760 mm
Výška:1085 mm1170 mm1225 mm
Svetlá výška:120 mm120 mm
Objem nádrže:16.5 l21 l19 l
Poznámka:
Poznámka:Cena: 399 000,-Sk (6.8.2008)

KTM

Všetko okolo motora LC4

V Mattighoffene si povedali, že okolo toho motora postavia hocičo. Tak sa aj stalo, svetlo sveta uzrelo nové 690 Enduro (odokryl ho Cyril Despres), 690 Duke, 690 SMC, 690 SMR a prototyp dosť brutálneho streetfightera 690 Stunt s letmo uchyteným zadným kolesom a radiálne uchyteným zadným strmeňom. Enduro má jasný cieľ, SMC a SMR sú supermotá s rozličnými podvozkami, Duke zase čistý cesťák. No, ťažká dilema nad katalógom...

 KTM 690 Enduro 2008
KTM 690 Enduro 2008

BMW

HP 2 Sport

To by neboli bavoráci, keby zas nepredstavili zase niečo atypické. Pod plachtou bola až do 14.00 ukrytá akási príliš malá motorka (očakával som R 800 GS). Po odokrytí bola ešte menšia - HP 2 Sport s exkluzívnymi komponentami. Všade karbón, všade samá značka. Prevratnou novinkou je druhý vačkový hriadeľ v oboch hlavách (tie majú na sebe aj slidre), powershifter v sérii (elektronický preraďovač), ktorý sa dá nastaviť aj na racingové otočené radenie.

 BMW HP 2 Sport 2008
BMW HP 2 Sport 2008

Ostatné

Na pozeranie toho bolo dosť, až človeka nohy a oči boleli. K spomínaným novinkám, ako aj k zaujímavostiam, sa budeme vracať v najbližších týždňoch.

Poď sa pozrieť aj ty!

Ak máš záujem pozrieť si toto všetko naživo, máš čas až do nedele 7. októbra. Výstavisko nájdeš priamo v južnej časti vnútorného parížskeho okruhu na Porte de Versailles, čo je len na skok od centra. Otváracie hodiny sú od 10.00 do 20.00 a vstupné pre dospelú osobu činí 12 euro, deti pod 12 rokov idú zadarmo. Len doplním, že Paríž je z Bratislavy vzdialený asi 1500 km (po diaľniciach). Tak čo, prídeš?

<

Pridané: 29.09.2007 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (25 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (47)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku: