Anketa:
Cagiva T4E
ZdieľaťPridané: 05.08.2002 Autor: Andre
Čitatelia: 12640 [Vaše stroje - Moja motorka]
Cestne enduro s rokom výroby 1991. Spoľahlivé jazdenie aj s obsahom 350cm3 Vám ponúka aj menej uznávaný výrobca Cagiva. Mám na nej zjazdených 5000 km a stále je to bez poruchy. Je to jednoduch mašinka pre menej náročných s výletmi do okruhu 400km.
![]() |
Cagiva T4E |
Pridané: 05.08.2002 Autor: Andre Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Cagiva T4 500 E 1991:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Cagiva |
Model: | T4 500 E |
Rok: | 1991 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 451 ccm |
Max. výkon: | 38.6 k (28.3 kW) / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 9.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 94.0 x 65.0 mm |
Rozvod: | OHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Pneu vpredu: | 3.00-21 |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Pneu vzadu: | 5.10-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 160 kg |
Objem nádrže: | 12 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 141 km/h |
- NOVÉ Porovnaj 'Cagiva T4 500 E' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Cagiva T4 500 E' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Cagiva T4 500 E 1991' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Cagiva T4 500 E' na www.google.com
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Mastodont Rally 2007
- Test systému automatického mazania reťaze Scottoiler Universal Kit - skúsenosti
- Test systému automatického mazania reťaze Scottoiler Universal Kit
- Enduro deň alebo ako sme sa na Ukrajinu chystali
- Hliníkové kufre
- Suzuki DR 800 BIG
- Postavte si vlastný interkom
- "Jednodňová"

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!