Anketa:
KTM predstavuje ľahúčke endurko Freeride 350 pre rok 2012
ZdieľaťPridané: 19.10.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 8833 [Bleskovky - Predstavujeme]
Na výstave EICMA v Miláne vybalí KTM naplno novinku s názvom Freeride 350. Jej cieľom má byť jediné: "Maximálne potešenie z jazdy v teréne."
Seriál článkov - Novinky 2012:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
![]() |
Freeride je motorka, ktorá zdieľa všetky gény ostrých závodných endúr KTM EXC ale je tak trochu iná. Cieľom bolo postaviť motorku na offroad kolesách, ktorá zvládne všetko to čo EXC, ale s oveľa menšou námahou a energiou. Freeride je tak hravé a veľmi ľahké enduro, na ktorom si jazdu vychutnáte.
S hmotnosťou iba 99 kg je Freeride pozvánkou do sveta endura pre všetkých tých, ktorí k nemu ešte nepričuchli. 350-kubíkový jednovalec so vstrekovaním produkuje 24 koní, čo by malo byť dosť, ale nikdy nie priveľa výkonu. Samozrejmosťou je homologizácia na cestu, ktorá z freeridu spraví funbike na každý deň.
![]() |
K nízkej hmotnosti stroja prispieva aj nový kompozitný dizajn rámu. O kvalitu podvozku sa rovnako netreba obávať, pretože tu prácu preberá osvedčená značka WP.
![]() |
Zdroj: ktm.com
Pridané: 19.10.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
KTM Freeride 350 2012:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | KTM |
Model: | Freeride 350 |
Rok: | 2012 |
Novinka: | NOVINKA 2012 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 349.7 ccm |
Max. výkon: | 24.48 k (18.00 kW) / ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 88 x 57.5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 250 mm |
Zdvih vzadu: | 280 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 240 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 210 mm |
Pneu vzadu: | 120/90-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 99.5 kg |
Výška sedla: | 895 mm |
Rázvor: | 1418 mm |
Svetlá výška: | 325 mm |
Objem nádrže: | 5.5 l |
Poznámka: | |
Cena 05/2012 7 280,00,- EUR |
- NOVÉ Porovnaj 'KTM Freeride 350' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'KTM Freeride 350' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'KTM Freeride 350 2012' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'KTM Freeride 350' na www.google.com
Seriál článkov - Novinky 2012:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Video: KTM Freeride 350 - naozaj malá, vrtká... Trial či enduro? - Awia
- Video: KTM EXC 2012 – testovací deň endúr vo Sverepci - Awia
- Video: KTM 350 EXC-F sa predviedla na Barcelona Indoor Enduro 2011, Taddy vyhral - Awia
- Naživo výstava EICMA Miláno 2011 - KTM - Freeride 350 a elektro, Duke 200 a 690 - Awia
- Sériová výroba KTM Freeride 350 je už v plnom prúde - zeON
- GAS GAS EC 250/300 pre rok 2012 - zeON
- Nové farby Kawasaki Z1000 a Z750 pre rok 2012 - Redakcia
- Vyskúšali sme off-road novinky KTM pre rok 2008 - Awia
- Cagiva T4E - Andre
- Yamaha XT 660 R 2005 - BOSS
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!