Anketa:
Čo na víkend? Enduráci do Skýcova, trialisti do Nitry a ostatní do Senca na Barónov
ZdieľaťPridané: 02.05.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5225 [Bleskovky - Novinky]
Sezóna sa rozbieha a kalendár ponúka stále viac chrumkavých akcií.
Medzinárodné majstrovstvá SR country cross – Skýcov, 3. - 4. 5. 2008
V dňoch 3. - 4. 5. 2008 sa v Skýcove uskutoční druhé podujatie tohtoročného seriálu Medzinárodných majstrovstiev SR v country crosse a endure. Po rekordnom počet účastníkov na prvom podujatí v Borskom Mikuláši (264 jazdcov) očakávame i na podujatí v Skýcove viac ako 200 jazdcov zo Slovenska, Čiech a Poľska. Oba súťažné dni je prví štart kubatúr hoby o 10,00 hod. a druhý štart jazdcov MM SR a Slovenského pohára je o 13,00 hod.
![]() |
Medzinárodné majstrovstvá SR v triale – Nitra, 3. - 4. 5. 2008
Tohtoročná „trialová“ sezóna SMF bude zahájená v dňoch 3. - 4. 5. 2008 prvým podujatím seriálu MM SR v triale, ktoré sa uskutoční v Nitre (viď priložený plagát). Štart šampionátu, ktorého usporiadateľom je Fénix moto klub Nitra a ktorý sa koná pod záštitou primátora mesta Nitra, je v sobotu 3. 5. 2008 o 11,00 hod a v nedeľu 4. 5. 2008 o 10,00 hod.
Bližšie informácie: Ing.Viliam Halmeš (WILLY Halmeš - blekac) 0910/110888
![]() |
5.RED BARONS MOTO COUNTRY & ROCK FEST
Klub RED BARONS vás pozýva na prvý zraz motosezóny 2008. 5. ročník Moto country & rock festu. vám tradične prinesie kopec zábavy a kvalitnej muziky. Vystúpia, Rangers, Gladiátor, Bukasový Masív, ATAK, Feelme, Satriani rev. Valec, Nedráždiť, Spanila Džavot, Crusaders Band a. i.
![]() |
3. MotoRide E.S.C. Paintball War
No a čo východniari? Tí si môžu prísť odstreliť svojho redaktora. Viac:
25.04.2008 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 9595 [Novinky - Pozvánka]
Pozvánka: 3. MotoRide E.S.C. Paintball War
Akcia „Zastreľ si svojho redaktora!“ pokračuje! V nedeľu 04. mája máš aj ty možnosť postaviť sa zoči-voči vedeniu a vyriešiť si to s ním ako za starých časov na divokom západe. Úderom 13. hodiny sa začne súboj so stlačeným vzduchom a potravinárskym farbivom. Vítaní sú všetci bez rozdielu kubatúr :)).
Pridané: 02.05.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Cez víkend štartuje seriál MM SR Trial a MM SR v motokrose mládeže - Redakcia
- Novohradský predĺžený víkend, časť I. (Šenkvice - Nitra) - gilbert
Ďalšie články tohto autora:
- Kawasaki modernizuje Z900RS pre rok 2026 – legendy nikdy nekončia
- Dakar 2026 – Trasa pripravená, Svitko sa pripravuje na 17-tu účasť a po prestávke nebude chýbať ani Juraj Varga na bugine
- Triumph predstavil Tiger Alpine & Desert špeciálne edície - keď sa hory a púšť stretnú
- Nová značka ZXMoto pripravuje aj 1000 ccm boxer motor
- Kawasaki zverejnila kompletné špecifikácie KLE500 2026
- Čo je FIM MiniGP World Series? prvý krok na ceste do MotoGP
- Voge predstavuje športovú dvojicu RR500S a RR660S
- Mondial Spartan 600: nový bobber pre rok 2026
- Zero Motorcycles predstavili elektro skúter LS1 s dojazdom až 170 km s doplnkovou batériou
- Harley-Davidson predstavuje Bagger World Cup: šesť pretekov v USA a Európe
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!





