Anketa:
Cross a Enduro - Diskusné fórum - Len Tak
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuCross a Enduro - Diskusné fórum - Len Tak
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokPredchádzajúce | 1 2 3 | Nasledujúce
Cross a Enduro
Zdravim.Chalani mohli by ste mi trosku ozrejmit rozdiel medzi cross a enduro motorkou? |
Re: Cross a Enduro
cross némá výbavu na jazdenie po norm.cestách(svetlo, blinkre, blatníky až po zem a pod. zbytočnosti) je ľahší, má väčšie zdvihy, hlučný výfuk atď. Enduro má všetko naopak |
Re: Cross a Enduro
Crossbiker Suhlas az na ten vyfuk........... asi si nepocul moju Husqvarnu Je pravda ze ma ladak ale aj tak....... |
Re: Cross a Enduro
enduro:...svetla,motor robeny na vydrz(takze priskrtenych par koni),meksie nastavenie odpruzenia(pri jazde cross na MX trati by mozno isli na doraz)... |
Re: Cross a Enduro
A motor na kroske ti vydrzi tak jednu dve sezony. na Endure niekolkonasobne viac. Ine je tam sprevodovanie pruzenie a tak... A este kroska samozrejme nema ziadnu vybavu na prevadzku po pozemnych komunikaciach. |
Re: Cross a Enduro
suhlas s dusifukom, vystihol to podstatné! |
Re: Cross a Enduro
rozdiel je 100kg ,naloz si na svoj horsky bicykel 50 kilove kotuce a chod skakat a jazdit po lese ,potom podaj info co si zistil |
Re: Cross a Enduro
duggo:...tak stymi 100kg si to trochu prehnal.Sto kilo ma mozno rozdiel Katrosov special v porovnani s CR250.Medzi enduro a cross moto je rozdiel max. 40-50kg. Upravené 2 krát. Naposledy upravil dusifuk001 (20.01.2007 20:57) |
Re: Cross a Enduro
dusifuk001 Upravené 1 krát. Naposledy upravil PegasBoy (20.01.2007 20:35) |
Re: Cross a Enduro
Ešte by som dodal že do kategorie enduro patria aj takzvané cestovné typu varadero a tiež cestné hovada typu yamaha xt ktorej hmotnosť je 177kg, takže v tomto prípade mal s tými 100kg duggo pravdu a ešte všelijaké iné druhy napr.supermota,púštne špecialy,screambery.... |
Re: Cross a Enduro
Vahovy rozdiel medzi KTM SX250 a SX-F250 je asi 1,5 kg. A ked zoberieme fabricku SXS-F250, tak 4TY je este lahsia ako seriova SX250. Takze asi tak. |
Re: Cross a Enduro
Pegasboy:...jasne,ze ma to nenapadlo.Vsak je to samozrejmost... Upravené 1 krát. Naposledy upravil dusifuk001 (20.01.2007 20:57) |
Re: Cross a Enduro
tomxx ked si zoberieš fabricku 125ku tak ma 76kg www.geocities.com/grillomxbr/supmaq.html |
Re: Cross a Enduro
dusifuk viem len som chcel chlapcovi ukázať čo všetko si predstavujem pod pojmom enduro, veď s takým xt-čkom by som sa do hard terénu netrepal ale zase ani s LC4-kou skôr s nejakou wr-kou. |
Re: Cross a Enduro
sandman, lc4 neprejde hard terén?kým prišli exc-čka, na čom sa pretekalo? |
Re: Cross a Enduro
vecsina ludi tu ma pravdu ale ako som uz kdesi pisal ked raz nie su kese tak je dobry aj pekac na drapakoch |
Re: Cross a Enduro
Nehovorím že neprejde hard terén ale váži okolo 158kg čo je oproti exc-ečkam o dosť viac, ale ešte som z ňou nemal tu česť tak ti neviem povedať ako sa správa v teréne,ja by som viac stavil na WR-ku Upravené 1 krát. Naposledy upravil Sandman (20.01.2007 23:24) |
Re: Cross a Enduro
Starú dámu nemôžeš porovnávať s exc ani wr.Zadýchala by sa pri ních, ale aj ty.Ale na hobby vyčínanie to nemá chybu. |
Re: Cross a Enduro
...ja sa pripajam ku kimikovi.To co ty sandman prejdes na WRku prejde LC4 hocikedy,akurat mozno nie stakym casom.Ta kimikova LC4 nema chybi,fakt pekna masina... Upravené 1 krát. Naposledy upravil dusifuk001 (21.01.2007 0:37) |
Re: Cross a Enduro
Ja som počul že na vyčínanie nemá chybu a hlavne po meste a ten zvuk |
Re: Cross a Enduro
Páni LC4 sa technicky a podvozkovo v terene vyrovna ľahším endurám .Záleží však ešte na gumách a hranici ktorú máš vo svojej hlave .Ja a moja KTM LC4 adventure R. |
Re: Cross a Enduro
Najlepšia na vyčínanie po lese, lúke, po blate.Klopiť po meste na kopačkách neni to pravé orechové! |
Re: Cross a Enduro
No až teraz som ti pozrel na foto čo máš v profile, fakt pekná mašina ale WR-ka je aj tak krajšia |
Re: Cross a Enduro
Citam tu same kraviny typu-to co prejde WR neprejde LC4... .To co prejdes na WR prejdem na svojej XT,alebo hoci aj na otcovom Stadione ak bude vladat.Taku este nehrali,ze by som niekam nepresiel...Boze,mate ale za problemy |
Re: Cross a Enduro
O.K. len pozor aby si s tou ozrutou nedopadol jak chalan na videu [ |
Re: Cross a Enduro
...momul neviem či by si v teréne toho otcovho Stadiona neutratil |
Re: Cross a Enduro
Myslím že táto diskusia sa uberá nesprávným smerom, takže mi je jedno ak si kimik myslíš že LC4-ka je lepšia je to tvoj názor a ja ti ho neberiem, mne sa viac páči WR-ka a neboj sa nerozmýšlam jak druhák na základnej, len si sám seba neviem predstaviť ako sa hrabem od nekial zo 158 kilovým strojom, vozil som sa jeden čas na kamošovej Kawe KLR a nejak mi nesadla.Nemám rad také tažke stroje a basta, ale to že nesadnú mne, to neznamená že nesadnú nikomu.Toť vše |
Re: Cross a Enduro
Sandman keď vieš jazdiť hardenduro,vyhrabe sa aj lc4.Vyhovárať sa na hmotnosť?Keď sa len tak vozíš, wr-ka ti je zbytočná.Zase neporovnávaj, čo sa porovnať nedá. |
Re: Cross a Enduro
No presvedčil si ma dám ešte šancu tím "tažším" endurám.A ktovie možno keď vyhrám v lote tak si kúpim HP2 od BMW .O a ta VORka máš pravdu to je vážne delo. |
Re: Cross a Enduro
peper: sorry jasné, že ano len škoda , že sa už nevyrába. |
Re: Cross a Enduro
Sandman-moja XT ma 138kg .Ale mal som aj KLR,DR,XL a tiez pohoda.Ale mal som aj KTM250 a to je uz trochu ina kava ale dal by som ju na XT |
Re: Cross a Enduro
chlapi co sa tu hadate ze co prejde,kde prejde,ako......ja mam dr-ku a vyndem s nou aj do neba, preco nie, mi je jedno ci idem v terene 5km alebo 50km/h,ale na dr vyndem aj ked sa cestou niekedy aj3 krat strepem lebo je to 150-kilová koko...tina ,ale dá sa, aj ked pomalsie ale dá.hlavne ze ide pekne a dobre mi slúži.niektorí máte naozaj dobré stroje wr-ky exc-ky,crf-ky.....tak máte .je to len dobre.ale nehadajte sa o hlupostiach.a sadman---ked som toto cítal ze lc4 nevynde,nezajde a co ja viem,...aspon netaraj alebo nepís vobec------(kraviny/ |
Re: Cross a Enduro
poviem vám ako som to ja vyriešil už viacej ako dva roky ma trápi táto otázka takže, |
Re: Cross a Enduro
krasne video kamo,aj ja rozmyslam nad nejakym 2t-cr,kx,ale rocnik okolo 96-97,tak cenu okolo,55max 60tis,marekon spotrebu zase tam nieje nejak mala,a chcel by som sa spytat kolko stoji taka normalna go,motora na rocnik 96-97(myslim piestna sada,gufera,loziska..-tak dokopy za jednu normalnu go /,a kolko by to takemu hobikovi priemerne vydrzalo po go,asi tak zatial dik, |
Re: Cross a Enduro
25- 30 tisíc |
Re: Cross a Enduro
tak to je v pohode spotreba a to je aky typ a rocnik,tak myslis ze v pohode vydrzí mi 2-3 roky.tiez iba tak 100 motohdin do roka,lebo chcem uz nieco lahsie ni tu marhu moju aj ked dobry moto bezproblemova,ale aj tak, |
Re: Cross a Enduro
na endure je spotreba o hodne mensia ale zase neda sa povedať ze mala na dlhsie vylety ruksak z 5litrami benalu to isti ale jazdim aj trať aj enduro kombinovane nikdy nie iba čisto enduro proste musim sa vyblazniť |
Re: Cross a Enduro
pegasboy,to mas aky rocnik tu kx,a za ake ceny idu take dobre,96-97,a tvoja? a to aj na 10rocnu motorku je celkovago taka draha,bazmek |
Re: Cross a Enduro
Medzi enduro a cross je len rozdiel v prevodovke . Neviem preco tu niektory pisu ze cross je na maximalny vykon a enduro na zivotnost a pritom motor je rovnaky len prevodovka je ina |
Re: Cross a Enduro
vôbec to nie je len v prevodovke, tým že tam dám ladené koleno a výfuk na enduro nepridám motorke kone pegasko ale úplne zmením krivku výkonu, by si sa čudoval potom to bude niečo ako wr 250 alebo exc 250.a samozrejme sa mi zníži aj spotreba lebo motor nebude mať takú špicu, ani otáčky ako ked je vyladený na cross. Upravené 1 krát. Naposledy upravil marekon (22.01.2007 22:14) |
Re: Cross a Enduro
lubon : no to mas tak. |
Re: Cross a Enduro
endurak: aku vyhodu ma mx vo vahe oproti endure to 1 kilo rozdiel ani nepoznas |
Re: Cross a Enduro
ale no mysliš ze nespoznam rozdiel vo WR 450f čo vazi 116kil alebo MX 2T čo vazi 96kg |
Re: Cross a Enduro
pripájam súhlas – tiež som mal KLR a XL, nejako to nebolo ono... |
Re: Cross a Enduro
marekon: díky za videjko, to už je skoro to pravé enduro a borci to na domácej motanici vedia. Ale tie nájazdy s 2T YZ cez blatko do toho minivýjazdu (tuším tam aj je.ol) sú fakt rýchle. A to je ten hlavný rozdiel : tam kde poznáš môžeš nasrať plynu lebo musíš inak stojíš ( ležíš) .Ale čo urobíš v terénoch, kde nevieš koľko plynu aby si vyskočil, preskočil atď. |
Re: Cross a Enduro
pegasboy: lubon asi myslel rovnaké kubatúry alebo vieš o 450 MX pod sto kg ? Ja áno, ale mal ju Everts. |
Re: Cross a Enduro
drake600 citujem ťa: sadman---ked som toto cítal ze lc4 nevynde,nezajde a co ja viem,...aspon netaraj alebo nepís vobec------(kraviny). |
Re: Cross a Enduro
CHODTE VSETCI DO PREDELE CO HOVORITE ZE MOTOKROSOVY DVOJTAKT JE DOBRY NA ENDURO!!!!!!!!!!!!!! KEBY STE DEMENTI VYSKUSALI JAZDIT ENDURO NA ENDURE, TAK BY STE DRZALI HUBY... MATE PLNO RECI ALE PICU SA TOMU ROZUMIETE (90% Z VAS). ROZUM SA MI ZASTAVUJE KED TO TU CITAM. |
Re: Cross a Enduro
tomxx kolko si mal MX 250 2T ze vieš ako sa na tom jazdi enduro? z tvojho prirovnanja vyzsie my pripada jedno ty vieš o tom p.cu |
Re: Cross a Enduro
Zvyknut sa da na vsetko a jazdit sa da na vsetkom, vselijako. Ale enduro zajazdis na endure s mensou namahou ako na krose... HOWGH |
Re: Cross a Enduro
tomxx:Mam na Teba jednu otazku.Kolko motohodin mas odjazdene s ladenou mocrossovou motorkou enduro??????A videl si uz vobec ladenu crossu na enduro ,ak nie tak si sa mal prist pozriet na isde minuly rok do P.B bolo ich tam asi 50.(cr,crf,yz,yzf,kx,kxf,rm,rmz napr.)a na countrycrosse ich jazdia stovky..KED SI UZ TAKY ODBORNIK |
Re: Cross a Enduro
sandman-myslel som to v inom zmysle,ale ok,naozaj sory,zle som si precital aj tvoj prispevok,alebo som ho inac pochopil |
Re: Cross a Enduro
jancino celý čas sa tu kazdí hada co to je cross a enduro, a ty poviež ze si videl crosu prerobenú na enduro .Cize ako si zistil ze je to enduro, teda cross ? Ze mala svelto ? Myslíš, ze das svetlo a mas enduro ? Alebo das svetlo dolu a mas cross . Aby si rotzumel. Ja sedlak si kupim fabiu, neviem , nejaku dobrú, dajme 110 konovu, a ja chytrák kupim aj kapotaze z origos zavodneho specialu fabie. Myslíš, ze ake auto mám ??? Special alebo klasiku ? Dufam, ze viež, co som ti chcel povedat. Upravené 1 krát. Naposledy upravil KAISO (23.01.2007 17:21) |
Re: Cross a Enduro
kaiso, vidím že si jancina vôbec ale vôbec nepochopil, ved on tu vyjadruje pravý opak toho čo si napísal, on tam svetlo ani nespomenul to za prvé a za druhé na tých country crossoch tie ladené krosky vôbec svetlo nemajú lebo ho ani mať nemusia narozdiel od isde kde podliehajú motorky schváleniu, inak by ho ani tam podla mna tretina nemala. Upravené 1 krát. Naposledy upravil marekon (23.01.2007 17:44) |
Re: Cross a Enduro
Preco jazdi vela ludi CC na krosach? ...lebo su minimalne o 20 000Sk lacnejsie |
Re: Cross a Enduro
Teda marekon maš pravdu, nic len pravdu |
Re: Cross a Enduro
no konečne ste to pochopili, a tom xx prečo na tých lacnejších krosách vyhrávajú? Upravené 3 krát. Naposledy upravil marekon (23.01.2007 19:58) |
Re: Cross a Enduro
Neviem preco tu stale kazdy porovnava enduro ako YAMAHA XT 600 r.v90 a cross ako Honda CR 250 r.v 2006. Ale porovnavajte realne moto od rovnakeho vyrobcu rovnaky rocnik. |
Re: Cross a Enduro
To tomxx, ono to podla mna dost zalezi od typu trate a od jazdca |
Re: Cross a Enduro
ked sa povie cross a enduro, tak prva vec, co ma intuitivne napadn,e je rozdiel v motore a to ten, ze cross je ladena na okamzity niekolkosekundovy plny vykon a potom niekolkosekundova pauza (plny plyn, hned zavrety plyn...) a enduro ma naladeny motor na cele spektrum otacok, cize ide slusne aj v strednych otackach, ale maximalny vykon nema taky velky, skratene na crosse sa dobre jazdi plny, nist a na endure v pohode aj dlhodobo stredne otacky |
Re: Cross a Enduro
Najprv by si mal chalan ujasniť kde sa bude pohybovať . Na motokrosovú trať , polia , lúky a rovinatý terén stačí lacnejšia kroska ale do hornatého terénu radšej enduro .Je veľmi zavádzajúce porovnávať paliča na ISDE a chalana , ktorý sa chce v kľude voziť po hore alebo poliach a motokrosovej trati . |
Re: Cross a Enduro
musim ale uznat ze tie tlmice su fakt uplne ine. |
Re: Cross a Enduro
no važi este menej ale urite tam treba štarter dorobiť by si sa trapil v blatovych vyjazdoch keby si bol zaboreny po riaditka... este dať taku prednu masku streetfigterovu a ladeny vyfuk JOVANO BOKACELI a možeš isť na ISDE |
Re: Cross a Enduro
JA BY SOM TO POROVNAL LEN Z VLASTNEJ SKUSENOSTI-SKUSAL SOM UZ VIACERO KROSIEK A PAR ENDUR,ALE MUSIM NAPISAT ZE TEN CO JAZDI ENDURO NA KROSE MUSI MAT NA TO URCITE NEJAKY INY DOVOD AKO TEN,ZE SA MU NA TOM JAZDI DOBRE.TO ISTE PLATI AJ OPACNE O ENDURE NA MX TRATI.PAR KRAT SOM SI VYSIEL NA KROSKE NA TAKE KVAZI ENDURKO,ALE NEPACI SA MI TO NA NEJ,LEBO JE TO PRILIS OSTRE,MA TO TVRDE TLMICE A BLA,BLA,BLA-VSETKO STE UZ POPISALI VYSSIE.PAR TAKYCH VYJAZDOV SOM ABSOLVOVAL AJ NA ENDURKU (HUS WR 250) A JE TO UPLNE INE,POHODICKA PO ROVINE,POHODICKA HORE KOPCOM,POHODICKA CEZ DIERY,POHODICKA RYCHLO AJ POMALY-PROSTE NEMOZEM NAPISAT ANI JEDEN ZAPOR PRI POROVNANI S KROSOU.VSETKO TOTO SOM ABSOLVOVAL AJ OPACNE S ENDURKOM A KROSOU NA MX TRATI (HMMM) A ZAS MI VYSLO ZE KROSA TAM VYHRAVA NA CELEJ CIARE (AZ NA TIE STVRDNUTE RUKY). |
Re: Cross a Enduro
pocuvajte experti, co myslite, ze enduro je vlastne krosa zo svetielkom, preco ich vlastne robia ako motocykle enduro a cross, ked su podla vas rovnake? lebo niekto ma radsej svetielko? |
Re: Cross a Enduro
Tomxx-Kup moped Stadion ma velke kolesa,v tazkom terene vyhoda Upravené 1 krát. Naposledy upravil momul (24.01.2007 15:16) |
Re: Cross a Enduro
samozrejme že sa nedá porovnávať crosa z výroby ktorá je ladená na kros a naopak pri endure, |
Re: Cross a Enduro
marekon: a o com je rec? bavime sa ze ci enduro alebo cross! na aku PICU je enduro prerobene na cross a cross na enduro!? Nejako mi unika pointa? Naco budem prerabat cross na enduro ked si mozem kupit rovno enduro. Aj tak to nebude mat taku prevodovku, take CDI ani take tlmice... |
Re: Cross a Enduro
myslím, že kto chcel pochopil v čom sú rozdiely - skoro vo všetkom ! |
Re: Cross a Enduro
kôli tomu že nechcem žiadnu europsku sračku ako je ktm alebo husqvarna ale spolahlivého japonca a ešte ho aj kúpim v zahraničí OVELA lacnejšie. |
Re: Cross a Enduro
a to už je každého vec čo urobí, ja len tvrdím že sa to dá a vy zasa že nie, vy tu všetci tvrdíte že akonáhle motorka nemá svetlo, ale len tabulku tak je to špeciál na kros, a do lesa totálna pi-ovina ja sa tomu len zasmejem, možno že na to časom prídete.a či tam bude cdi z krosi alebo z endura na to by neprišiel ani Knight, nie tak nejaký sedlák. Upravené 1 krát. Naposledy upravil marekon (24.01.2007 16:04) |
Re: Cross a Enduro
marekon: na začiatku si celkom jasne a rozumne definoval za koľko peňazí sa chceš voziť: aj keď dávať na krosu koleno a tlmič s endura ..to som ešte nepočul, obyčajne sa to robí opačne, ale máš rád zvieratká a to sa cení. |
Re: Cross a Enduro
marekon: Europsku SRAČKU???? nechapem ako si mozes dovolit povedat o strojoch KTM a aj Husqvarna ze suu to SRAČKY Asi nevies co pises bo si sa na ziadnej neviezol.. Toto sa mi asi sniva jaky su tu podaktori majstry sveta na Yamahe.... |
Re: Cross a Enduro
Kokoz tahitan, si to povedal jednou vetou, a ja som sa nedokazal vyjadrit v 20-tich riadkoch |
Re: Cross a Enduro
Heh je to nasmiech , kam nevedomost niektorych jedincou siaha... |
Re: Cross a Enduro
marekon, to su rozpravky, ze niekto prerobi krosu na enduro za dve hodiny, na to uz prestan verit, zvycajne taketo diskusie neriesim, ale uz ked niekto napise taku sprostost... vsak treba vymenit kolo 19-ku za 18-ku, rozetu dat do rychla, pripadne do 4-rychlostnej motorky prirobit dva kvalty, pridat svetlo, prestavit priebeh vykonovej krivky motora, protektory ruk, prestavit tlmice predny aj zadne prepakovanie, dorobit elektricky starter, zisla by sa vacsia nadrz, bocny stojan... |
Re: Cross a Enduro
ktorá exc 250 má vzadu 18 kolo?, vymeniť rozetu je desať minút, yz 250 má dosť kvaltov,na enduro nepotrebuješ svetlo, lebo jazdím len cez den,priebeh mi zmení koleno fmf a výfuk tak isto, dalej prestavenie karburátora a prívery hodinka roboty,to je jedno čo držíš v ruke, to ti enduro z motorky neurobí, tlmiče sú kapitola sama o sebe tie si musí každý nastaviť podla seba aké mu sedia. neviem o tom že by mala wr 250 alebo exc 250 spúšťač, nádrže sa predávajú aj 8,5 litrové klasické pre krosy aj endurá alebo si môžeš pri endure dať väčšiu ale to je v našich podmienkach zbytočná záťaž.stojan úplná pi-ovina načo mi je pri vození stojan len na zavadzanie. |
Re: Cross a Enduro
a inak ked ju rozoberiete je to samí talian uroven prepracovania je rovnaká ako gillera alebo aprilia proste taký slabší podpriemer |
Re: Cross a Enduro
video.google.com/videoplay?docid=2659121339991933394... |
Predchádzajúce | 1 2 3 | Nasledujúce