ISSN 1336-6491 | Online: 3058 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29820
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17622)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12198)
Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Film na večer: Elefantentreffen 2009

 Zdieľať

Pridané: 27.03.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 10783 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Po úspešnej premiére dokumentu na Bratislavskej výstave Motocykel 2009 zverejňujeme video v plnej dĺžke aj na internete.

Dokument Elefantentreffen 2009 vznikol počas tohtoročnej januárovej výpravy na tento známy zimný zraz. Viac o ceste a zážitkoch si prečítaš v článku:

09.02.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 30348 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Ako išiel poldecák s decákom na vandrovku alebo Elefantentreffen 2009

Zimné motostretko v Bavorskom lese? Tak to musím raz zažiť. Plánoval som to od 50. ročníka, no podarilo sa to až teraz, na 53. ročník v roku 2009.

 

Film v plnej kvalite nájdeš aj na DVD Motoride 2008, ktoré sme pripravili na výstavu a čoskoro bude možné si ho u nás v redakcii zakúpiť.

Video:

  • Dĺžka: 21:28
  • Kamera: Tomáš Hajduch a Peter Fischer
  • Strih: Tomáš Hajduch

Záznam besedy, Piatok 20. 3. 2009 16:30 - Elefantetreffen 2009:

Navyše sme pre vás pripravili záznam besedy z účastníkmi výletu na Elefantetreffen 2009, ktorá prebehla v stánku motoride.sk na výstave Motocykel 2009 v Bratislavskej Inchebe.

Pridané: 27.03.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »