Anketa:
Rally Dakar ročník 1981 - víťazstvo pre BMW
ZdieľaťPridané: 18.08.2009 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5157 [História]
Rally Dakar sa stala bezpochyby veľmi známou a žiadanou. V tomto roku ale nastal problém. Rally sa stala atraktívnou pre mnohých ľudí a nastali tlačenice pri prebierkach.
Seriál článkov - História Rally Dakar:
Predchádzajúci | Seriál článkov: História Rally Dakar | Nasledujúci
Papiere pre odchod do Afriky si musel vybaviť každý sám. Rozloha miesta na ktorom prebiehalo preberanie strojov nestačila a nastal chaos pri registrácii. Pri prebierkach bolo možné vidieť snáď každý druh terénnych rally špeciálov od rôznych značiek. Bezpečnosť a opatrnosť to bola hlavná myšlienka, na ktorú poukazovali organizátori. Svedčia o tom aj slova Michela Marela „Púšť je ako oceán, bolo by zle nebáť sa jej.“ Kľúčovou udalosťou tohto roku bolo bezpochyby víťazstvo Huberta Auriola na motocykli BMW, ktorý výrazne ovplyvnil technický pokrok strojov na rally súťaže. Prvé miesto kategórie áut patrilo Range Rovru Metgeho a Girouxa, nákladiaky vyhral ALM/AMCAT s posádkou Villette, Gabrielle a Voillerau.
trasa rally 1981 |
- Štart: 1. Január 1981 Paríž (Place du Trocadéro)
- Cieľ: 20. Január 1981 Dakar (Ružové Jazero)
- Dni odpočinku: v Gao a Kolokani (štát Mali)
- Dĺžka rally: 6,263km
- Dĺžka meraných úsekov: 3,357km
- Prejdené krajiny: Francúzsko, Alžírsko, Mali, Burkina Faso, Pobrežie Slonoviny, Senegal
Na štarte 291 strojov:
- 106 motoriek
- 170 áut
- 15 nákladiakov
V cieli 91 strojov:
- 28 motoriek
- 60 áut
- 3 nákladiaky
Zaujímavosti:
- Preteku sa zúčastnila značka Rolls Royce s jazdcom Thierrym de Montcorge sponzorovaný Christianom Diorom.
- Rally sa zúčastnil aj belgicky pretekár Jacky Ickx, 6 násobný víťaz 24 hodin le Mans.
- Šesť žien na štarte rally znova všetky verné jednej stope.
- Niektorí pretekári, medzi nimi aj jedna žena, štartovali na rally na 125-kách.
Trasa:
- Prolog: v Olivet (5km) a Sete (7.5km)
- 1.etapa: Alzir – Mouj-Barra (presun 300km)
- 2.etapa: Mouj-Barra – Chemins (949km meraných 38km)
- 3.etapa: Chemins – Tit (605km meraných 565km)
- 4.etapa: Tit – Gao (540km celý úsek meraný)
- Deň odpočinku v Gao
- 5.Etapa: Gao – Tombouctou (412km cely úsek meraný)
- 6.etapa: Tombouctou – Niono (570km celý úsek meraný)
- 7.etapa: Niono – Bobo Dioulasso (1080km meraných 252km)
- 8.etapa: Bobo Dioulasso – Bouna (presun 828km)
- 9.etapa: Bouna – Korhogo (326km celý úsek meraný)
- 10.etapa: Korhogo – Kolokani (310km meraných 210km)
- Deň odpočinku v Kolokani
- 11.etapa: Kolokani – Nioro (297km celý úsek meraný)
- 12etapa: Nioro – Dakar (563km meraných 476km)
Top 10
Motorky
1. | AURIOL H. | BMW | Fra |
2. | BACOU S. | YAMAHA | Fra |
3. | MEREL M. | YAMAHA | Fra |
4. | FENOUIL | BMW | Fra |
5. | FRANCRU G. | KTM | Fra |
6. | PADOU A. | HONDA | Fra |
7. | NEIMER | BMW | Fra |
8. | VASSARD P. | HONDA | Fra |
9. | BECKER C. | YAMAHA | Fra |
10. | Mme MARTIN C. | HONDA | Fra |
Autá + nákladiaky
1. | METGE/GIROUX | RANGE ROVER | Fra |
2. | COTEL/CORBETTA | BUGGY/CITIZEN | Fra |
3. | BRIAVOINE/DELIAIRE | LADA | Fra |
4. | SIMON/BOULANGER | RANGE ROVER | Fra |
5. | GROINE/NOGRETTE | MERCEDES | Fra |
6. | ZANIROLI/LEMOYNE | RANGE ROVER | Fra |
7. | DELEFORTERIE/DELEFORTERIE | TOYOTA | Fra |
8. | LAHAYE/COQUANT/GAEREMINCK | TOYOTA | Fra |
9. | BARRUEL/CEROU | MERCEDES | Fra |
10. | SIMONIN/KOROTKEVITCH | MERCEDES | Fra |
Video
zdroj:www.dakar.com
Pridané: 18.08.2009 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - História Rally Dakar:
Predchádzajúci | Seriál článkov: História Rally Dakar | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Rally Dakar ročník1987 - Cyril Neveu piaty krát jedničkou - zeON
- Rally Dakar ročník 1991 - Stephane víťazí - zeON
- Rally Dakar ročník 2001 - víťazom je žena - zeON
- Rally Dakar ročník 1984 - nové krajiny na obzore - zeON
- Rally Dakar ročník 1990 - Top Peugeot - zeON
- Rally Dakar ročník 1982 - Cyril Neveu do Hondy - zeON
- Rally Dakar ročník 1992 - naprieč Afrikou - zeON
- Rally Dakar ročník 1989 - objavenie Stephena Peterhansela - zeON
- Rally Dakar ročník 1988 - desiate výročie - zeON
- Rally Dakar ročník 1985 - double pre Mitsubishi - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora