Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3106 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29828
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17627)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12201)
Hodnotenie: (22 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (43)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prestavba Hondy CBR 600 F na Rossiho repliku

 Zdieľať

Pridané: 27.03.2010 Autor: stenli167
Čitatelia: 20129 [Vaše stroje - Moja motorka]

Všetko sa to začalo pozeraním inzerátov na internete, kým som nenatrafil na búračku z Prievidze, za výbornú cenu. Zvážil som, prečo to neskúsiť a neprerobiť ju na Rossiho repliku.

Hneď koncom sezóny som sa dohodol s majiteľom na kúpe motorky a všetko smerovalo dobrým smerom. Dohodli sme sa na cene, ba dokonca mi ju ešte aj doniesol domov na východ. Keď nastal „Deň D“, mašina bola na dvore. Hneď som sa pustil do úpravy. Rodičia len kývali hlavou a netušili čo z toho šrotu bude.

Bola totálne rozbitá. Bolo treba meniť komplet zvody a celé riadenie, počnúc prednými vidlami, kolesom, ložiskom krčku riadenia, horné aj spodné okuliare. Rám bol našťastie v perfektnom stave. Toho som sa najviac obával, aby nebol krivý. Nádrž nemala ani škrabanec a zadná podsedlovka taktiež. To ale na veci nič nemenilo, lebo som prerábal mašinu z Honda CBR600 F na F sport, takže zadná časť sa musela meniť komplet. Celý podsedlový rám, sedačky, podsedlový plášť, blatník, stúpačky a svetlo, to všetko som zháňal od susedov Čechov. V porovnaní s naším trhom tam nájdete asi všetko. Je tam oveľa viac moto-súčiastok ako na Slovensku.

 V takomto stave som ju kúpil.
V takomto stave som ju kúpil.

Ako prvú som dal do poriadku motorovú časť. Bola vymenená rozvodová reťaz a napínač. Nastavovanie ventilov nebolo potrebné, keďže je to značka Honda. Životnosť dielov je na perfektnej úrovni, takže čo sa týka motorovej časti, nebolo potreba už nič upravovať ani meniť. Motor je 100% spoľahlivý, stačilo už len vymeniť sviečky. Ale pozor! Do Hondy s PGMFi idú špeciálne irídiové sviečky. Klasické vám pri injekčnom vstrekovaní nevydržia dlho, takže dobrá rada do budúcna, aby ste neutrácali zbytočne na sviečkach.

Zvody bolo treba vymeniť lebo z dvoch trubiek ostala placka. Zohnal som ich za 100€, očistil som ich a nastriekal vypaľovacou farbou. Sú ako nové. Olej som tam nalial Castrol 10W50 racing, keďže je to hlavný sponzor Hondy. Dal som radšej kvalitnejší, nech to stojí za to. Síce v našich klimatických podmienkach by pokojne postačil aj 10W40, ale na kvalite počas športových jázd netreba šetriť.

Predné koleso som zohnal taktiež z Česka. Keď som zistil koľko stojí čisté koleso bez kotúčov u nás tak sa mi až hlava zatočila. Vyšlo by to na neuveriteľných 830€ a z CBR600F sport R 2002, bez jediného škrabanca, ma to stálo 150€. Je to podstatný rozdiel a koleso bolo kompletné s kotúčmi. Predné tlmiče som nahradil z F sporta, taktiež používané z ročníka 2002. Boli takmer ako nové. Staré tlmiče boli úplne rozbité. Boli seknuté v hornej aj dolnej časti, takže búračka to musela byť riadna.

 Zadné LED svetlo
Zadné LED svetlo

Z mesiaca na mesiac som si kupoval diely a prišiel rad aj na podsedlový rám sedačky, stúpačky a svetlo. Na osvetlení motorky, čo sa týka smeroviek a zadného svetla, som nešetril. Nahodil som všetko LED-kové a vyzerá to super. V zadnom svetle sú už zabudované LED-kové brzdové svetlá a smerové svetlá, takže bočné smerovky som už nekupoval.

Plasty som splašil z USA. Vyšli ma na 280€. Je to limitovaná séria Valentina Rossiho. Sú krásne a majú kvalitné nálepky pod lakom. Keď som ich zmontoval, boli na mašine ako uliate. Len to čakanie kým prišli bolo útrpné. Čakal som mesiac, ale stálo to za to. Bolo už len potrebné upraviť nádrž, lebo ostala v pôvodnej červenej farbe. Naskicoval som zasahujúce krídelká na nádrž a hneď som utekal do reklamného štúdia. Urobili mi presné vo farbách nálepiek, tak ako som si predstavoval. Ani nevidieť rozdiel od originálu motorky.

 Nové plasty z USA
Nové plasty z USA

Nádrž sa nastriekala v žltej farbe, nahodili sa nálepky a všetko šlo pod lak. Na motorku som už len nahodil karbónové doplnky od Barracudy karbón. Polep nádrže a okuliarov riadenia, taktiež tankpad vyzerajú super, ale stále je čo dorábať. V januári sa mi ešte viac pošťastilo a zohnal som si aj kombinézu, originál k motorke vo farbách Rossiho. Bola to perfektná kúpa. Bol problém nájsť takúto kombinézu, keďže sa nevyrábali dlho.

Takže takto skončila moja úprava moto, z ktorej sa veľmi teším. Nech je už sezóna, aby som ju konečne vyskúšal. Veľmi sa teším na prvú jazdu.

 Už len počkať na lepšie počasie.
Už len počkať na lepšie počasie.

Pridané: 27.03.2010 Autor: stenli167 Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda CBR 600 F 2002:

Foto:
Honda CBR 600 F 2002
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CBR 600 F
Rok:2002
Kategória:Superšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:599 ccm
Max. výkon:112.6 k (82.8 kW) / 12500 ot.
Max. krútiaci moment:63 Nm / 10000 ot.
Kompresný pomer:12.0:1
Vŕtanie x Zdvih:67.0 x 42.5 mm
Palivový system:vstrekovanie
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:296 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17 58W
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm
Pneu vzadu:180/55-ZR17 73W
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:170 kg
Výška sedla:810 mm
Šírka:685 mm
Svetlá výška:135 mm
Objem nádrže:18 l

Súvisiace články:

Hodnotenie: (22 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (43)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »