Anketa:
Prestavba Hondy CBR 600 F na Rossiho repliku
ZdieľaťPridané: 27.03.2010 Autor: stenli167
Čitatelia: 20000 [Vaše stroje - Moja motorka]
Všetko sa to začalo pozeraním inzerátov na internete, kým som nenatrafil na búračku z Prievidze, za výbornú cenu. Zvážil som, prečo to neskúsiť a neprerobiť ju na Rossiho repliku.
Hneď koncom sezóny som sa dohodol s majiteľom na kúpe motorky a všetko smerovalo dobrým smerom. Dohodli sme sa na cene, ba dokonca mi ju ešte aj doniesol domov na východ. Keď nastal „Deň D“, mašina bola na dvore. Hneď som sa pustil do úpravy. Rodičia len kývali hlavou a netušili čo z toho šrotu bude.
Bola totálne rozbitá. Bolo treba meniť komplet zvody a celé riadenie, počnúc prednými vidlami, kolesom, ložiskom krčku riadenia, horné aj spodné okuliare. Rám bol našťastie v perfektnom stave. Toho som sa najviac obával, aby nebol krivý. Nádrž nemala ani škrabanec a zadná podsedlovka taktiež. To ale na veci nič nemenilo, lebo som prerábal mašinu z Honda CBR600 F na F sport, takže zadná časť sa musela meniť komplet. Celý podsedlový rám, sedačky, podsedlový plášť, blatník, stúpačky a svetlo, to všetko som zháňal od susedov Čechov. V porovnaní s naším trhom tam nájdete asi všetko. Je tam oveľa viac moto-súčiastok ako na Slovensku.
V takomto stave som ju kúpil. |
Ako prvú som dal do poriadku motorovú časť. Bola vymenená rozvodová reťaz a napínač. Nastavovanie ventilov nebolo potrebné, keďže je to značka Honda. Životnosť dielov je na perfektnej úrovni, takže čo sa týka motorovej časti, nebolo potreba už nič upravovať ani meniť. Motor je 100% spoľahlivý, stačilo už len vymeniť sviečky. Ale pozor! Do Hondy s PGMFi idú špeciálne irídiové sviečky. Klasické vám pri injekčnom vstrekovaní nevydržia dlho, takže dobrá rada do budúcna, aby ste neutrácali zbytočne na sviečkach.
Zvody bolo treba vymeniť lebo z dvoch trubiek ostala placka. Zohnal som ich za 100€, očistil som ich a nastriekal vypaľovacou farbou. Sú ako nové. Olej som tam nalial Castrol 10W50 racing, keďže je to hlavný sponzor Hondy. Dal som radšej kvalitnejší, nech to stojí za to. Síce v našich klimatických podmienkach by pokojne postačil aj 10W40, ale na kvalite počas športových jázd netreba šetriť.
Predné koleso som zohnal taktiež z Česka. Keď som zistil koľko stojí čisté koleso bez kotúčov u nás tak sa mi až hlava zatočila. Vyšlo by to na neuveriteľných 830€ a z CBR600F sport R 2002, bez jediného škrabanca, ma to stálo 150€. Je to podstatný rozdiel a koleso bolo kompletné s kotúčmi. Predné tlmiče som nahradil z F sporta, taktiež používané z ročníka 2002. Boli takmer ako nové. Staré tlmiče boli úplne rozbité. Boli seknuté v hornej aj dolnej časti, takže búračka to musela byť riadna.
Zadné LED svetlo |
Z mesiaca na mesiac som si kupoval diely a prišiel rad aj na podsedlový rám sedačky, stúpačky a svetlo. Na osvetlení motorky, čo sa týka smeroviek a zadného svetla, som nešetril. Nahodil som všetko LED-kové a vyzerá to super. V zadnom svetle sú už zabudované LED-kové brzdové svetlá a smerové svetlá, takže bočné smerovky som už nekupoval.
Plasty som splašil z USA. Vyšli ma na 280€. Je to limitovaná séria Valentina Rossiho. Sú krásne a majú kvalitné nálepky pod lakom. Keď som ich zmontoval, boli na mašine ako uliate. Len to čakanie kým prišli bolo útrpné. Čakal som mesiac, ale stálo to za to. Bolo už len potrebné upraviť nádrž, lebo ostala v pôvodnej červenej farbe. Naskicoval som zasahujúce krídelká na nádrž a hneď som utekal do reklamného štúdia. Urobili mi presné vo farbách nálepiek, tak ako som si predstavoval. Ani nevidieť rozdiel od originálu motorky.
Nové plasty z USA |
Nádrž sa nastriekala v žltej farbe, nahodili sa nálepky a všetko šlo pod lak. Na motorku som už len nahodil karbónové doplnky od Barracudy karbón. Polep nádrže a okuliarov riadenia, taktiež tankpad vyzerajú super, ale stále je čo dorábať. V januári sa mi ešte viac pošťastilo a zohnal som si aj kombinézu, originál k motorke vo farbách Rossiho. Bola to perfektná kúpa. Bol problém nájsť takúto kombinézu, keďže sa nevyrábali dlho.
Takže takto skončila moja úprava moto, z ktorej sa veľmi teším. Nech je už sezóna, aby som ju konečne vyskúšal. Veľmi sa teším na prvú jazdu.
Už len počkať na lepšie počasie. |
Pridané: 27.03.2010 Autor: stenli167 Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda CBR 600 F 2002:
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CBR 600 F |
Rok: | 2002 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 599 ccm |
Max. výkon: | 112.6 k (82.8 kW) / 12500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 63 Nm / 10000 ot. |
Kompresný pomer: | 12.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 67.0 x 42.5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 296 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 58W |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-ZR17 73W |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 170 kg |
Výška sedla: | 810 mm |
Šírka: | 685 mm |
Svetlá výška: | 135 mm |
Objem nádrže: | 18 l |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda CBR 600 F' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda CBR 600 F' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda CBR 600 F 2002' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda CBR 600 F' na www.google.com
Súvisiace články:
- Honda CBR 600 F - Tharien
- Honda CBR 600 F 1998 - Mojich 105 splašených koníkov - draciatko
- Honda CBR 600 F 1990 - MMATO
- Opäť Honda CBR 600 F - Diger
- Diagnóza RR alebo prestavba Hondy CBR 900 RR - yamaha901
- Moja cesta od Piaggio Free, Hondy CBR 600 F a CBR 900 RR až ku Suzuki Hayabusa - prdlafka
- Test vrcholového športovca Honda CBR 600 RR - Herghott
- Honda CBR 600RR C-ABS 2009 - šesťkilo na každý deň - Awia
Nové oficiálne videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!