Anketa:
Honda CBR 600 F 1998 - Mojich 105 splašených koníkov
ZdieľaťPridané: 22.11.2005 Autor: draciatko
Čitatelia: 22219 [Vaše stroje - Moja motorka]
No tak konečne som sa k tomu dostala, moja Honda CBR 600F r. v. 1998...
Už mám tu svoju novú ,,cicku“, trvalo to dlhšie, ale predsa. Všetko to začalo potom, ako sa mi moja krásna cicuška po „odpornom“ servise u „špecialistov“ na kosačky a inú poľnú tehcniku rozsypala na ceste z fajn zrazu Duchonka. Moje malá cicuška mi zatiaľ odpočíva v garáži, uložená na zimný spánok. Keď už som si myslela, že sezóna sa pre mňa skočila, prišla pomoc v podobe malej pôžičky. A vtedy sa to začalo. Horúčkovité prehrabávanie sa každý deň v avíze, surfovanie do noci po všetkých možných aj nemožných serveroch, kde sa predávaju motorky. Môj favorit číslo jedna bola Yamaha R6, ktorú som videla na výstave a ktorá mi sadla ako šerblík na riťku. Ale hneď čo som zistila, že je to hlboko nad moje možnosti som sa začala pozerať po niečom inom. Druhým kandidátom vied bola Honda Hornet 600 S, keďže som chcela skôr turistickú motorku bola to dobrá voľba, ktorú mi aj veľa ľudí odporúčalo. Obvolalo som cca asi 5 inzerátov kde ju ponúkali. Iba z jedného mi však poslali fotky. Fotky vyzerali super, ale sa mi zdalo, že je to Vinco Kšeftár a tak to padlo.
S nápadom CBRky prišiel môj švagor, ktorý jednu predtým videl pri návštevách svojho známeho, ktorý robí motorky. Pôvodne som ani nerozmýšľala, že by som chcela CBRku. Potom ako mi ju opísal vo mne prebudil zvedavosť a chcela som ju vidieť. Kedže sa rozumie do motoriek nakoľko jazdí už od malička nechala som si poradiť a urobila som dobre. Keď som ju videla tak som neodolala. Presvedčilo ma aj to, že švagor vedel a videl čo na nej bolo opravované. Jediné čo mi na nej vadilo, že som je ešte nemala doma.
![]() |
No takto vyzerala so svojou menšou sestrou. |
Doviezla som si ju 16. augusta. Jediné, čo som na nej musela meniť boli gumy, ktoré by ešte vydržali tak do 2000 km, ale radšej ich vymeniť skôr ako skončiť blbě. Nasledujúci víkend som urobila cez 600 km. No jedna báseň, som s ňou spokojná úplne mi vyhovuje. Nejazdím dlho, ale človek sa učí celý život, nie? Takže budem rada, keď mi niekto poradí a pomôže. Rada by som sa o nej dozvedela niečo nové a ja v nej povŕtala.
![]() |
Moja maličkosť. |
Najazdila som na nej cez 4000 km. No nepodarilo sa mi uzavrieť sezónu ako by som chcela, ale posledný víkend čo som na nej sedela stál fakt zato. Moju poslednú jazdu sezóny som si vychutnala cestou cez alej stromo, ktorá hrala všetkými farbami jesene. Škoda, že som so sebou nemala foťák, tie fotky by naozaj stáli zato. Ale tento pocit asi pozná každý, ktorý je postihnutý rovnako ako ja. Diagnóza jasná... Tento rok som stretla veľa fajn ľudí tak dúfam, že budúcu sezónu pojazdíme viacej.
![]() |
Takže sa stretneme budúcu sezónu na cestách. |
Pridané: 22.11.2005 Autor: draciatko Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda CBR 600 F 1998:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CBR 600 F |
Rok: | 1998 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 599 ccm |
Max. výkon: | 106.5 k (78.3 kW) / 12000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 66 Nm / 10500 ot. |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 186 kg |
Výška sedla: | 810 mm |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 250 km/h |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda CBR 600 F' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda CBR 600 F' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda CBR 600 F 1998' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda CBR 600 F' na www.google.com
Súvisiace články:
- Opäť Honda CBR 600 F - Diger
- Honda CBR 600RR C-ABS 2009 - šesťkilo na každý deň - Awia
- Legenda CBR600F je späť - Tino
- Honda CB 600 F Hornet 2006 – Výmena partneriek... - Ridgeback
- Honda CBR 600 F - Tharien
- Honda CBR 600 F 1990 - MMATO
- Prestavba Hondy CBR 600 F na Rossiho repliku - stenli167
- Moja cesta od Piaggio Free, Hondy CBR 600 F a CBR 900 RR až ku Suzuki Hayabusa - prdlafka
- Test vrcholového športovca Honda CBR 600 RR - Herghott
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!