Anketa:
Dni otovrených dverí v Kawasaki na Myjave
ZdieľaťPridané: 13.04.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 7800 [Novinky - Pozvánka]
Nový dealer Kawasaki na záhorí - SV MOTO RACING s.r.o. vás srdečne pozýva do svojej predajne na dni otvorených dverí s možnosťou predvádzacích jázd už tento víkend.
![]() |
Spoločnosť SV MOTO RACING s.r.o. sa stala oficiálnym predajcom motocyklov Kawasaki a pri tejto príležitosti chce svojím zákazníkom ponúknuť možnosť vyskúšať si nové motocykle značky Kawasaki. Okrem noviniek, na ktorých sa budete môcť zviezť, vás v SV MOTO RACINGu čaká množstvo zliav na motocykle a príslušenstvo aj s malým občerstvením.
Motocykle na predvádzacie jazdy
Ak máte záujem o skúšobné jazdy, prípadne viacej informácií, neváhajte kontaktovať p. Vladimíra Ružu na čísle 0903 434 541 alebo navštívte našu stránku.
![]() |
| Z1000 |
![]() |
| ZX6 R Ninja |
![]() |
| KLX 250 |
![]() |
| ER-6f |
![]() |
| VN900 Classic |
![]() |
| 250R Ninja |
Pridané: 13.04.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Nová Continental TKC 80² – druhá generácia legendárnej enduro pneumatiky
- Triumph Trident 800 (2026): Naháč, ktorý si pýta pozornosť
- Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!
- Husqvarna predstavila endurá a motokrosy pre rok 2026
- KTM endurá a motokrosy pre rok 2026
- Kawasaki odhalila očakávanú KLE500 a KLE500 SE 2026
- O tituloch EaR SMF 2025 sa rozhodlo v susednom Maďarsku
- Yamaha Ténéré 700 World Raid 2026 dostáva náklonovú elektoniku, hliníkové nádrže a kopec vylepšení
- Totálny výredaj skladových zásob v STYX začíina
- Polaris predal značku Indian Motorcycle
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!















