Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2396 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30722
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18079)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12643)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

MS speedway juniorov Gdansk - Martin Vaculík na 7.mieste

 Zdieľať

Pridané: 26.07.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4775 [Šport - Plochá dráha]

V sobotu 17.7.2010 sa v poľskom Gdansku uskutočnilo prvé finále tohtoročného svetového šampionátu speedway juniorov do 21 rokov.

Medzi 16-timi štartujúcimi jazdcami z 10 krajín obsadil odchovanec plochej dráhy Žarnovica Martin VACULÍK konečné 7.miesto. Pre nepriaznivé počasie organizátori museli pretek po 12 rozjazde ukončiť a tak sa konečné poradie zostavovalo podľa výsledkov do uvedenej 12-tej rozjazdy.

 Martin Vaculík
Martin Vaculík

Dovtedy najviac 9 bodov nazbieral a zvíťazil Maksim bogdanov z Litvy, druhý skončil Patrick Hougaard z Dánska (8 bodov). Na treťom až šiestom mieste skončila štvorica jazdcov z rovnakým počtom 6 bodov: Jurica Paulič (HR), Maciej Janowski (PL) , Arťom Laguta a Vadim Tarasenko (obaja Rus.)

Martin Vaculík, ktorý okrem reprezentačných štartov jazdí i poľskú a švédsku ligu sa na štart finálového svetového podujatia juniorov postavil po druhý krát, pričom v minulom roku obsadil v konečnom poradí vynikajúce 5.miesto.

Zdroj: SMF

Pridané: 26.07.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Kawasaki Good Times Tour

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »