Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1502 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29779
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17602)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12177)
Hodnotenie: (30 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (35)  [Verzia pre tlač] Tlač

Video: Zostrih Motoride Tour de Maroko 2011!

 Zdieľať

Pridané: 24.02.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 11998 [Bleskovky - Novinky]

Uplynulo doslova len niekoľko dní odkedy sme sa vrátili z Maroka a už máme pripravenú malú video-ochutnávku.

Premiéra 25 minútového videa bude už v piatok na Medzinárodnom festivale motorkárskych filmov v Ružomberku a máme už aj video online.

Vzhľadom na krátkosť času a množstvo materiálu nemáme hotový žiadny kompletný film. Po niekoľkých dňoch mravenčej práce ale vznikol 25 minútový zostrih momentov z cesty po Maroku, ktorý už v piatok predstavíme divákom v kine spolu s naším komentárom.

Ako upútavka a zároveň pozvánka do Ružomberka pre vás môže poslúžiť toto 10 minútové video:

25. 2. 2011 - 12:55 - Ružomberok - Blok videí č. 10

Video: Zostrih Motoride Tour de Maroko 2011

Viac o výprave Motoride Tour de Maroko 2011:

22.01.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 26342 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

-

Live: Sleduj Motoride Tour de Maroko 2011 naživo

Živé sledovanie výpravy do Maroka. Krátke správy, poloha na mape a fotky pribúdajú každý deň.

 

Viac o festivale motorkárskych filmov v Ružomberku:

03.02.2011 - Beal Čitatelia: 9898 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

-

II. Medzinárodný Kawasaki festival motorkárskych filmov - PROGRAM

Len tak tak sme stihli povysávať kino po prvom ročníku a už tu máme druhý. Dúfam, že si v programe každý z vás nájde niečo, čo ho zaujme a naštartuje na cestu do Ružomberka.

 

Podporili nás:

Pridané: 24.02.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (30 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (35)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »