Anketa:
Video: Zostrih Motoride Tour de Maroko 2011!
ZdieľaťPridané: 24.02.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 11998 [Bleskovky - Novinky]
Uplynulo doslova len niekoľko dní odkedy sme sa vrátili z Maroka a už máme pripravenú malú video-ochutnávku.
Seriál článkov - Motoride Tour de Maroko 2011:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoride Tour de Maroko 2011 | Nasledujúci
Premiéra 25 minútového videa bude už v piatok na Medzinárodnom festivale motorkárskych filmov v Ružomberku a máme už aj video online.
![]() |
Vzhľadom na krátkosť času a množstvo materiálu nemáme hotový žiadny kompletný film. Po niekoľkých dňoch mravenčej práce ale vznikol 25 minútový zostrih momentov z cesty po Maroku, ktorý už v piatok predstavíme divákom v kine spolu s naším komentárom.
Ako upútavka a zároveň pozvánka do Ružomberka pre vás môže poslúžiť toto 10 minútové video:
25. 2. 2011 - 12:55 - Ružomberok - Blok videí č. 10
Video: Zostrih Motoride Tour de Maroko 2011
Viac o výprave Motoride Tour de Maroko 2011:
22.01.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 26342 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Live: Sleduj Motoride Tour de Maroko 2011 naživo
Živé sledovanie výpravy do Maroka. Krátke správy, poloha na mape a fotky pribúdajú každý deň.
Viac o festivale motorkárskych filmov v Ružomberku:
03.02.2011 - Beal Čitatelia: 9898 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

II. Medzinárodný Kawasaki festival motorkárskych filmov - PROGRAM
Len tak tak sme stihli povysávať kino po prvom ročníku a už tu máme druhý. Dúfam, že si v programe každý z vás nájde niečo, čo ho zaujme a naštartuje na cestu do Ružomberka.
![]() |
Podporili nás:
![]() |
Pridané: 24.02.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Motoride Tour de Maroko 2011:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoride Tour de Maroko 2011 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Live: Sleduj Motoride Tour de Maroko 2011 naživo - Awia
- Film TOUR DE MOROCCO cesta do piesočných dún Sahary je na svete - Awia
- Pozvánka: Film Tour de Morocco, Košice, 6. 3. 2014 - Awia
- Video: Test hliníkových kufrov Touratech Zega Pro - Maroko 2011 - Awia
- Video: Timelapse - časozberné video z Motoride Tour de Maroko - Awia
- Video: Motoride Tour de Maroko 2011 pripravené na odchod - Awia
- Video: Test rolky Touratech + ROKStraps - Maroko 2011 - Awia
- Maroko 2012 - maggie
- Otestovali sme oblečenie Touratech Compañero v Maroku - Awia
- Na V-Strome cez Európu na Saharu a späť - Bomir
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!