Anketa:
Esvéčko trochu inak - Suzuki SV650S
ZdieľaťPridané: 24.06.2011 Autor: Romoto
Čitatelia: 20279 [Technika - Úpravy motocyklov]
Keď som na jar 2010 dokončil JSA o ďalšej prestavbe som nechcel ani počuť. Bol som unavený z dní a večerov strávených v pivnici neustálym vylepšovaním a tvorením tohto motocykla. S dielom som bol ako-tak spokojný...
Keď som na jar 2010 dokončil JSA o ďalšej prestavbe som nechcel ani počuť. Bol som unavený z dní a večerov strávených v pivnici neustálym vylepšovaním a tvorením tohto motocykla. S dielom som bol ako-tak spokojný, cez leto som najazdil bez väčších problémov cez 3000 km, ale nebolo to ono. Slovenské zákony sú predsa len iné ako napríklad tie nemecké a získať STK na Slovensku je iné ako získať TUV v Nemecku. Tam sa veselo vozíte, tu neustále tŕpnete. Teda aby som upresnil , nie vy, ale ja som tŕpol...
A tak sa stalo, že na jeseň 2010 som už zabudol na všetko to trápenie a začal som hľadať niečo po (havárke) do pivnice. Niektorí ľudia sú skrátka nepoučiteľní ... Môj sen bola 850-ka TRX-ka, /Yamaha/. Zámysel: vpredu USD, vzadu jednoramenná kyvka, výfuk pod sedadlom. Nepodarilo sa. Teda tá TRX-ka. Svoje sny som si nakoniec splnil na SV-éčku. Na Cacaovom origináli som v roku 2010 najazdil cca 5000 km. Motor a podvozok veľmi vyhovovali môjmu jazdeckému štýlu. Žiadna brutalita, všetko čitateľné, desaťročiami preverené.
Skrátka na jeseň 2010 som si k nemalej radosti mojej milej polovičky doviezol do pivnice mierne buchnutú Suzuki SV 650 S.
![]() |
Počas zimy som dopredu namiesto pôvodnej vidlice namontoval SRAD-kovú USD. Do hlavy riadenia to pasovalo tuším lepšie ako originál. Upevnenie pôvodných brzdových strmeňov na novú vidlicu si vyžiadalo duralové adaptéry podobné motardovým a pár malých úprav a výrobkov bolo treba aj keď som chcel zachovať pôvodné predné koleso.
Druhý cieľ bola jednoramenná kyvka. Miesto odberu: Motovrakovisko Bučany. Darca: Triumph 950 Speed Triple. Práca: veľa obetavcov . Kyvku som do rámu nakoniec dostal, aj keď zo začiatku bola máličko priširoká. Pár rezov správnym smerom za účelom zúženia, trocha presného frézovania, pár zvarov a bola tam. Išlo mi o zachovanie pôvodného prepákovania a uloženia pružiacej jednotky. Mal som obavu, aby som pérovanie nejako „nerozhasil“. Diera pre pružiacu jednotku v novej kývačke bola totiž nebezpečne menšia ako pri originále.
![]() |
Tretím snom bol výfuk pod sedadlom. Popri jednoramennej kývačke sa vytvoril priestor na správne nasmerovanie a zatočenie zvodov. Stačilo vyhnúť sa pár prekážkam , niečo odrezať, niečo navariť a boli tam. Koncovka opäť SRAD-ková. Ľahko sa to naplánuje, o niečo horšie vymyslí, ale najťažšia bola samozrejme realizácia.
![]() |
SRAD-ková koncovka je asi od dva kilogramy ľahšia ako SV-éčkový lauf, ale stále bola pridlhá. Teraz je skrátená asi o 60 mm od príruby ale bez zásahu dovnútra. Objektívne neviem posúdiť, či sa hlučnosť nejako zmenila, ale subjektívne nie je nepríjemná.
![]() |
Posed na originál SV-éčku je veľmi podobný supebikovému. Po pár kilometroch mi tŕplo celé moje 190 centimetrové telo. Nemal som v úmysle dobrovoľne v tomto pokračovať ,a tak vpredu pribudli riadidlové nádstavce. Toto zvýšenie riadidiel si samozrejme vyžiadalo aj rovnaké posunutie kapotáže smerom nahor. Sedenie je teraz vzpriamenejšie, ale stále dostatočne športové.
![]() |
Zvýšenie kapotáže si ale vyžiadalo aj predĺžnie plynových laniek – pôvodné boli jednoducho prikrátke. Kto niekedy menil sériové plynové lanká na SV-čku možno bude vedieť pochopiť isté problémy pri ich predlžovaní. Nebudem sa o tom rozpisovať podrobne, ale ak má nikto záujem, napíšem ako som to robil ...
Som troška starší ročník a v časoch mojej mladosti patrili k motorke „bojové“ farby . V porovnaní s nimi mi súčasné stroje pripadajú trocha nudné. Čierne kolesá, čierne (pôvodne hliníkové...!) rámy, čierne plasty. Možno by som aj ja vedel urobiť podobný čierny (=nudný) design, ale to sa mi nechcelo. A tak som vsadil na “suzukovú“ bielo - tmavo-svetlomodrú kombináciu. Máličko “zlatej“ nemôže na mojom stroji chýbať (JSA=zlaté kolesá...), hliníkovú na hliník, okoreniť červenou ...
![]() |
Základnú bielu mi urobil kamarát, ktorý sa už realizoval na JSA. Chcel som presne ten istý odtieň. Ale nebolo to iba obyčajné „striekanie“. Ako som spomínal v úvode, motorka bola mierne padnutá a tak bolo treba opraviť aj niektoré plasty . Klin pod motorom a krytka zadného sedadla sú fungláče.
Kolesá, stupačky, vidlicu a pár ďalších detailov popráškoval ten správny farebný odtieň (samozrejme správny z môjho pohľadu ...)komaxitu. Komaxit je skvelá vec, ale je nevyhnutné mať pripravenú sadu závitníkov. Treba prerezať všetky závity , vrátane tých, v ktorých boli skrutky na ochranu závitov...
![]() |
Pôvodné pneu boli nahradené novými Continetalmi RaceAttack. Continental nepatrí k mojim obľúbeným značkám, ale na JSA a Cacaovej SV-éčke boli Contíky úplne v pohode a mali sme s nimi iba dobré skúsenosti.
Ešte pár slov k výfuku a upevneniu EČ. Výfuk pod sedadlom sľubuje problém s koncovým svetlom, jeho montážou, kam a ako namontovať smerovky a hlavne ako tam priviesť elektriku. Inšpiráciu som našiel u Beneli. TNT je dizajnovo skvelý stroj.
![]() |
Popri výmene oleja , kontrole ventilov a celovej diagnostike (v Styxe) som chcel samozrejme nahodiť aj novú reťazovú sadu. Vývodové kolečko a reťaz 525 samozrejme bez problémov. Menší problém vznikol vzadu. Počet zubov a rovnaký modul má našťastie aj jedna zo sestier, konkrétne GSX R 600 a tak stačilo vodným lúčom vyrezať správny otvor a diery na skrutky a namontovať.
Ešte pár detailov ktoré nestoja za zmienku, podčiarknuť účet, urobiť KO a STK a vyraziť na cesty. Ale najprv nie ďaleko . Skúsenosť mi hovorí, že ani toto dielo neobídu detské choroby...
Pridané: 24.06.2011 Autor: Romoto Zdieľať
Súvisiace články:
- Suzuki SV650 Romana Juriša získala ocenenie SV of the Month na medzinárodnom fóre - Awia
- Custombike Show Bad Salzuflen 2022 - časť 2. - Romoto
- Upravené cestné a pretekové GP Pioniere - gilbert
Ďalšie články tohto autora:
- Custombike show 2024, Bad Salzuflen
- Ako bolo na 17. ročníku festivalu Glemseck 101
- Custombike Show Bad Salzuflen 2023
- Motofestival Glemseck 101- 2023
- Custombike Show Bad Salzuflen 2022 - časť 2.
- Custombike Show Bad Salzuflen 2022 - časť 1.
- Motofestival Glemseck 101- 2022
- Intermot 2022
- Café Racer Fesival - Monthlery 2022
- Racing-Festival 2022 - Spreewaldring
- ... zobraz všetky články od tohto autora