ISSN 1336-6491 | Online: 1364 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29894
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17659)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12235)
Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Rozkol vo vedení SMF, nedôverujú Neumairovi

 Zdieľať

Pridané: 20.10.2003 Autor: sita
Čitatelia: 4669 [Novinky]

B. Neumair: "Vyslovenie nedôvery a vôbec už pozastavenie činnosti prezidentovi SMF riadiacou radou stanovy a rokovací poriadok SMF neriešia"

BRATISLAVA 17. októbra (SITA) - V závere týždňa došlo k medializovaniu rozkolu v riadiacich orgánoch Slovenskej motocyklovej federácie (SMF). Celý spor trval už dlhšiu dobu, no naplno prepukol až 7. októbra na zasadnutí riadiacej rady SMF (RR SMF), ktorú zvolal prezident SMF Branislav Neumair. Členovia riadiacej rady mu však na tomto zasadnutí jednomyseľne vyslovili nedôveru. Prezident SMF v obsiahlom stanovisku, ktoré poskytol agentúre SITA, považuje tento krok RR SMF za neoprávnený. "Vyslovenie nedôvery a vôbec už pozastavenie činnosti prezidentovi SMF riadiacou radou stanovy a rokovací poriadok SMF neriešia. Prezident je volený generálnym zhromaždením (GZ) na obdobie troch rokov. Jeho prípadné odvolanie pred týmto obdobím ktorýmkoľvek orgánom SMF je v príkrom rozpore so stanovami SMF," uvádza vo svojom stanovisku Branislav Neumair, ktorého za prezidenta SMF zvolilo generálne zhromaždenie iba na konci januára (26. 1.) minulého roku. Pred ním zastával funkciu prvého muža slovenského motocyklového športu Ľubomír Harvánek, ktorý skončil svoje pôsobenie na čele SMF predčasne po jednom roku. Branislav Neumair zatiaľ reaguje, ako sám priznáva, na skutočnosť, ktorú ešte nemá písomne oficiálne potvrdenú. Riadiaca rada SMF vydá svoje oficiálne vyjadrenie až na budúci týždeň.

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 20.10.2003 Autor: sita Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »