Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2186 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29840
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12207)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Casey Johnson obhájil prvenstvo na Arenacrosse v Brne

 Zdieľať

Pridané: 19.01.2004 Autor: sita
Čitatelia: 14368 [Šport - Motocross]

Tomáš Bučenec skončil v triede do 125 cc na ôsmom mieste

BRNO 18. januára (SITA) - V brnianskej hale Rondo sa uskutočnilo tradičné motocyklové podujatie Akai Arenacross 2004. V triede do 125 cc triumfoval s celkovým súčtom 100 bodov najväčší favorit Američan Casey Johnson, ktorý tak obhájil svoje prvenstvo z minulého roku. Druhé miesto patrí Čechovi Janovi Brabecovi, tretie Nemcovi Danielovi Sieglovi. Slovák Tomáš Bučenec obsadil po vlaňajšej štvrtej priečke ôsme miesto. Martin Kohút bol desiaty. V triede OPEN sa z víťazstva radoval Collin Dugmore z Juhoafrickej republiky, druhý bol Rakúšan Markus Mauser, tretie miesto si vyjazdil Nemec Marco Dorsch. Slovák Róbert Schwarzkopf obsadil šestnáste miesto bez zisku jediného bodu.

Výsledky:
Trieda do 125 cc:
1. Casey Johnson (USA) Akai Team 100
2. Jan Brabec (ČR) Motokros Team MAX2 77
3. Daniel Siegl (Nem.) Sebak Team 57, ... 8. Tomáš Bučenec (SR) SMF 32
10. Martin Kohút (SR) SMF 15

Trieda OPEN:
1. Collin Dugmore (JAR) Radio Impuls Team 82
2. Markus Mauser (Rak.) Orion Team Litomyšl 77
3. Marco Dorsch (Nem.) Novaservis Team 68, ...
16. Róbert Schwarzkopf (SR) SMF 0


© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 19.01.2004 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »