Anketa:
Na ME v endure v Maďarsku najúspešnejším Slovákom Jakeš
ZdieľaťPridané: 17.05.2004 Autor: sita
Čitatelia: 8069 [Šport - Enduro]
Na úvodnom podujatí ME v endure štartovali piati Slováci
BRATISLAVA 16. mája (SITA) - V maďarskom stredisku Csitár sa cez víkend uskutočnili preteky úvodného podujatia sezóny majstrovstiev Európy v endure. Z pätice slovenských reprezentantov, ktorí sa v Maďarsku predstavili si najlepšie počínal Ivan Jakeš. Skúsený slovenský reprezentant skončil v triede do 250 cc v sobotu aj v nedeľu na 2. mieste a rovnaká priečka mu patrila aj v celkovom poradí. Do seriálu ME sa body za jednotlivé dni započítavajú samostatne.
V kategórii seniorov štartoval vo štvortaktoch Zlatko Novosad, ktorý obsadil v sobotu 7. priečku a v nedeľu bodoval na trinástom mieste.
V juniorskej kategórii bol zo Slovákov najlepší Róbert Kapajčík, ktorý bol v triede do 125 cc v sobotu piaty a v nedeľu skončil na bronzovej pozícii. Mladý Peter Karumník v rovnakej triede obsadil v sobotu 15. priečku, no v nedeľu nedojazdil. Vo štvrťlitroch sa medzi juniormi predstavil Štefan Svitko, ktorý v sobotu aj napriek pádu bodoval na 12. mieste a v nedeľu skončil tretí. Slovenských veteránov mal zastupovať Emil Čunderlík, ktorý však pre problémy s motorkou do pretekov nenastúpil.
V hodnotení národov skončilo Slovensko na 5. mieste, vyhrali Česi. Najbližšie podujatie štvordielneho seriálu ME v endure sa uskutoční 19.- 20. júna v poľskom Kwidzine.
© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Pridané: 17.05.2004 Autor: sita Zdieľať
Súvisiace články:
- V Cerede v sobotu Jakeš tretí - sita
- Slovenská šestica na "šesťdňovú" - sita
- V Myjave najlepším Erik Riho - sita
- Riho bodoval na ME v Slovinsku, Bučenec vo Francúzsku - sita
- Zomrel Jozef Chovančík - Harly
- Kulhavý tretí v triede do 125 cc na pretekoch MEJ - sita
- Šesťdňová skončila – slovenský Trophy tím získal šiestu priečku - Awia
- Úspech slovenských jazdcov na Majstrovstvách Európy v endure - Taliansko, Iglesias (Sardínia) - Awia
- Enduráci smerujú do Vyšného Medzeva - Awia
- Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2018 - celkové poradie seriálu po sezóne - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Rossi vyhral VC Talianska, Gibernau si udržal vedenie
- Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country
- Triumf Španiela Gibernaua aj na VC Francúzska
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska
- Talian Rossi víťazom VC JAR
- Casey Johnson obhájil prvenstvo na Arenacrosse v Brne
- Rely Dakar - Rekordér Peterhansel, šťastný Roma
- Dakar 2004 - Tretí triumf Despresa, koniec Vatanena
- Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien
- Dakar 2004 - Víkendové etapy v Mali zrušené
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!