Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1004 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30228
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17833)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12395)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Triumf Španiela Gibernaua aj na VC Francúzska

 Zdieľať

Pridané: 17.05.2004 Autor: sita
Čitatelia: 8689 [Šport - MotoGP]

VC Francúzska patrila značke Honda

 Sete Gibernau
Sete Gibernau

LE MANS 16. mája (SITA) - Na treťom podujatí 16-dielneho seriálu MS cestných motocyklov sa vo všetkých troch kubatúrach z víťazstva tešili pretekári na motocykloch značky Honda. Španiel Sete Gibernau sa stal víťazom kráľovskej triedy MotoGP, keď triumfoval v dramatickom závere pred krajanom Carlosom Checom (Yamaha). Gibernau, ktorý na štart nastupoval so zvýšenou teplotou, vyhral druhé preteky v rade a poistil si vedenie v priebežnom poradí MS. Tretí do cieľa došiel Talian Max Biagi, ktorý na trati zvádzal ostré súboje s krajanom a úradujúcim majstrom sveta Valentinom Rossim, ktorý obsadil "až" štvrtú priečku.

V dvestopäťdesiatkách vyhral 18-ročný Španiel Daniel Pedrosa na honde, ktorý ako šampión 2003 z kategórie 125 cc vyhral aj prvé preteky sezóny v JAR. Druhý skončil Francúz Randy de Puniet, ktorý vedie s 60 bodmi priebežné poradie MS.

V kubatúre do 125 cc triumfoval Talian Andrea Dovizioso rovnako na motocykli značky Honda a poistil si aj celkové vedenie (63 b.).

Výsledky - VC Francúzska:

MotoGP:

1. Sete Gibernau (Šp.) Honda 44:22,750 min
2. Carlos Checa (Šp.) Yamaha +1,671 s
3. Max Biaggi (Tal.) Honda +1,908
4. Valentino Rossi (Tal.) Yamaha +4,272
5. Colin Edwards (USA) Honda +15,755
6. Marco Melandri (Tal.) Yamaha +18,225
7. Alex Barros (Braz.) Honda +27,656
8. Troy Bayliss (Austr.) Ducati +31,530
9. Makoto Tamada (Jap.) Honda +33,164
10. Loris Capirossi (Tal.) Ducati +39,512

 Sete Gibernau
Sete Gibernau

Priebežné poradie MS (po 3 pretekoch):

1. Sete Gibernau 66
2. Max Biaggi 56
3. Valentino Rossi 51
4. Alex Barros 38
5. Carlos Checa 36
6. Colin Edwards 29

250cc:

1. Daniel Pedrosa (Šp.) Honda 43:03,338 min
2. Randy de Puniet (Fr.) Aprilia +7,711 s
3. Toni Elias (Šp.) Honda +19,233
4. Hiroši Aojama (Jap.) Honda +20,427
5. Alex de Angelis (San Marino) Aprilia +21,175
6. Anthony West (Austr.) Aprilia +24,269

Priebežné poradie MS:

1. Randy de Puniet 60 bodov
2. Daniel Pedrosa 50
3. Fonsi Nieto (Šp.) 34
4.-5. Roberto Rolfo (Tal.) a Alex de Angelis po 32

125cc:

1. Andrea Dovizioso (Tal.) Honda 41:26,747 min
2. Roberto Locatelli (Tal.) Aprilia + 0,594 s
3. Jorge Lorenzo (Šp.) Derbi +6,680
4. Mirko Giansanti (Tal.) Aprilia +9,662
5. Hector Barbera (Šp.) Aprilia +10,178
6. Mika Kallio (Fín.) KTM +20,698

Priebežné poradie MS:

1. Andrea Dovizioso 63 bodov
2. Roberto Locatelli 48
3. Casey Stoner (Austr.) 35
4. Steve Jenkner (Nem.) 34
5. Hector Barbera 33
6. Pablo Nieto (Šp.) 29

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 17.05.2004 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »