ISSN 1336-6491 | Online: 2186 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29840
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12207)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Rossi vyhral VC Talianska, Gibernau si udržal vedenie

 Zdieľať

Pridané: 07.06.2004 Autor: sita
Čitatelia: 9461 [Šport - MotoGP]

4. podujatie MS cestných motocyklov - VC Talianska na okruhu Mugello pri Florencii

 Valentino Rossi
Valentino Rossi

MUGELLO 6. júna (SITA) - Víťazom kráľovskej triedy MotoGP sa na štvrtom podujatí 16-dielneho seriálu MS cestných motocyklov VC Talianska stal na radosť domácich fanúšikov úradujúci majster sveta Valentino Rossi. Talian jazdiaci sa yamahe triumfoval na dažďom poznačenej trati na okruhu Mugello pri Florencii pred Španielom Sete Gibernauom a krajanom Maxom Biaggim, obaja na Honde. Rossi vyhral druhé podujatie v sezóne (predtým v JAR) a stratu na vedúceho Gibernaua stiahol na 10 bodov. Preteky po odjazdení 19 z 23 kôl organizátori pre hustý dážď prerušili, po opätovnom štarte bol opäť najrýchlejší Rossi.

V dvestopäťdesiatkach vyhral Argentínčan Sebastian Rolfo a dosiahol prvý triumf v sezóne. Druhý skončil 18-ročný Španiel Daniel Pedrosa, ktorý ako šampión 2003 z kategórie 125 cc stráca na vedúceho Francúza Randyho de Punieta (v Taliansku štvrtý) už len tri body.

V kubatúre do 125 cc boli preteky veľmi dramatické, keď rozdiel medzi prvým a šiestym jazdcom bol iba necelú sekundu. Z víťazstva sa napokon tešil domáci Roberto Locatelli, druhý skončil Austrálčan Casey Stoner a tretí Španiel Hector Barbera. Štvrtú priečku obsadil ďalší Talian Andrea Dovizioso, ktorý si udržal vedenie v priebežnom poradí MS.

Výsledky - VC Talianska:

MotoGP:

1. Valentino Rossi (Tal.) Yamaha 12:06,803
2. Sete Gibernau (Šp.) Honda +0,361
3. Max Biaggi (Tal.) Honda +1,540
4. Troy Bayliss (Austr.) Ducati +1,782
5. Ruben Xaus (Šp.) Ducati +2,389
6. Alex Barros (Braz.) Honda +2,446

Priebežné poradie MS:

1. Sete Gibernau 86
2. Valentino Rossi 76
3. Max Biaggi 72
4. Alex Barros 48
5. Carlos Checa (Šp.) Yamaha 36
6. Colin Edwards (USA) Honda 33

250cc:

1. Sebastian Porto (Arg.) Aprilia 40:32,672
2. Daniel Pedrosa (Šp.) Honda +6,147
3. Manuel Poggiali (San Mar.) Aprilia +8,415
4. Randy de Puniet (Fr.) Aprilia +11,226
5. Fonsi Nieto (Šp.) Aprilia +11,876
6. Toni Elias (Šp.) Honda +11,888

Priebežné poradie MS:

1. Randy de Puniet 73
2. Daniel Pedrosa 70
3. Sebastian Porto 50
4. Fonsi Nieto 45
5. Roberto Rolfo (Tal.) Honda 41
6. Alex de Angelis (San Mar.) Aprilia 40

125cc:

1. Roberto Locatelli (Tal.) Aprilia 40:13,158
2. Casey Stoner (Austr.) KTM +0,152
3. Hector Barbera (Šp.) Aprilia +0,197
4. Andrea Dovizioso (Tal.) Honda +0,573
5. Mirko Giansanti (Tal.) Aprilia +0,595
6. Pablo Nieto (Šp.) Aprilia +0,879

Priebežné poradie MS:

1. Andrea Dovizioso 76
2. Roberto Locatelli 73
3. Casey Stoner 55
4. Hector Barbera 49
5. Steve Jenkner (Nem.) Aprilia 43
6. Mirko Giansanti 39

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 07.06.2004 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »