Anketa:
Nový cestovateľsko – športový moto portál Advriders.sk
ZdieľaťPridané: 26.01.2012 Autor: Peter Haršáni - Haro
Čitatelia: 7160 [Mototuristika - Slovensko - Dobré Rady]
Priaznivci dobrodružstva a nespútanosti! Tak nejako spontánne vznikla nová moto stránka. Nie ako potreba konkurencie iným portálom, či s komerčným pozadím zakladateľa. Skôr ide o prirodzené zjavenie sa na internete.
Keď som sa v roku 2008 začal vážne zaoberať motorkami a plniť si detské sny nenapadla ma takáto alternatíva ani vo sne. No s pribúdajúcim časom sa kopili vlastné spisovateľské príspevky bez jednotného zastrešenia. Tiež radostne rozbehnutá cestovateľská dráha a koketovanie s rally športom nakopla príležitostných sponzorov a tí jemne nakopli mňa.
![]() |
Pôvodné materské médium MotoRide ja vybudované ako stránka pre všetkých motorkárov a ide jej to veľmi dobre. No zároveň úzka a špecifická skupina dobrodružných off cestovateľov sa ocitá v prirodzenej menšine voči bežným motorkárom. Ono predsa nie každý môže byť šibnutý a pretekať či sa preháňať po púšti. Preto súbežná stránka s jednotným zameraním vlastne dopĺňa MotoRide a hlavne na jednom mieste koncentruje rozptýlené informácie tohto charakteru. Ambície masovosti a komerčnosti vopred pochovávajú úzke mantinely zadefinované v úvode stránky.
Paradoxne sám Awia je ortodoxným rally priaznivcom a cestovateľom. Preto sme sa na paralelnej a vzájomne sa prelínajúcej existencii v pohode dohodli, myslím že k obojstrannému prospechu. Nezanikajú ani spoločne organizované akcie (SandRally a Baja Romania), skôr sa vyjasnia vzťahy a kompetencie a tešíme sa na nasledujúce ročníky. Samozrejme naďalej budem moje články s radosťou umiestňovať na Motoride a diskutovať o nich.
Obsahom novej stránky budú cestovateľské adventúry, rally príbehy a technické vedomosti s jasným cieľom – informovať sa navzájom v komunite cestovateľov a rally športovcov. Moje príbehy si už môžete prečítať, teraz čakám na Vaše.
Vidíme sa na www.advriders.sk resp. www.haro007.sk
- Peter HARO Haršáni
- harsani@stonline.sk
- 00421/905/622027
Pridané: 26.01.2012 Autor: Peter Haršáni - Haro Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Kevin Benavides prešiel ku KTM
- Slováci odovzdali techniku na Dakar 2021
- Na Dakare 2021 bude až štvorica slovákov
- Maťo Benko smeruje na Dakar 2021
- Všetko naopak: Africa Eco Race 2021 nebude, Dakar 2021 bude
- Africa Eco Race 2021 mení trasy
- Intercontinental Raly 2020
- Maťo Benko na Eco Race 2020 – rozhovor
- Africa Eco Race 2020 – Maťo Benko naživo
- Dakar 2020 - predstavenie tímov a jazdcov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!