Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1314 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29716
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17573)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12143)
Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Všetko naopak: Africa Eco Race 2021 nebude, Dakar 2021 bude

 Zdieľať

Pridané: 29.10.2020 Autor: Peter Haršáni - Haro
Čitatelia: 3327 [Šport - Rally]

Svet naberá šialené smerovanie a pomaly nič neplatí. Ešte pár dní dozadu ASO nebralo od riadne zaregistrovaných účastníkov Dakaru 2021 nič okrem zálohy niekoľko tisíc Eur. Všetci viac menej očakávali v blízkej dobe odtrúbenie celej akcie. Mnohí jazdci medzitým poškuľovali po Africa Eco Race, aby niekam presmerovali celoročnú prípravu a tiež očakávania sponzorov. No udial sa presný opak.

Seriál článkov - Dakar 2021:

| Seriál článkov: Dakar 2021 |

Africa Eco Race 2021 nebude
Africa Eco Race 2021 nebude

Takmer súčasne oznámili usporiadatelia Eco Race 2021 jeho zrušenie a Dakar potvrdil pôvodný termín a miesto. Pritom Eco Race pred dvomi mesiacmi zmenili trasy, keď pre nekonečné Covid-19 šialenstvo vynechali Maroko a etapy umiestnili do Senegalu a Mauretánie, pričom štart aj cieľ mal byť v Dakare pri Ružovom jazere. Teraz zrazu účastníkom vracajú peniaze v plnej výške a 14. ročník čoraz populárnejšej rally proste nebude.

Africa Eco Race 2021 nebude
Africa Eco Race 2021 nebude

Naopak, Saudská Arábia použila všetky možné páky na usporiadanie Dakaru 2021. Samozrejme, budú platiť všemožné „opatrenia“ na zvýšenie zdravotnej bezpečnosti a zabráneniu šírenia „nákazy“, proste pretvárka rovnaká, ako u nás.

Preto časť (finančne zabezpečených) pretekárov narýchlo prestupuje z Eco Race do Dakaru, kde majú dvere otvorené. Veď ASO sa tým minimálne na rok zbavuje nechcenej konkurencie a doplní tak rednúce stavy účastníkov. Zákulisie týchto záležitostí sa určite dozviem a budem fanúšikov rally určite informovať. Na druhej strane môžeme byť radi, že aspoň niečo bude.

Text: Haro, foto: internet

Africa Eco Race 2021 nebude
Africa Eco Race 2021 nebude

Pridané: 29.10.2020 Autor: Peter Haršáni - Haro Zdieľať

Seriál článkov - Dakar 2021:

| Seriál článkov: Dakar 2021 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »