Anketa:
Špionážne fotografie: Triumph Street Triple 2013
ZdieľaťPridané: 22.02.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5688 [Bleskovky - Predstavujeme]
Na internete sa objavili špionážne fotografie novo pripravovaného biku z dielne Triumphu.
![]() |
Žiadne prevratné zmeny sa na novom Triumphe Speed Triple zrejme nechystajú. Výrazné je zúženie zadnej časti motocykla, ktoré je podmienené presunutím koncovky výfuku do stredu motorky pod motor. Zmeny sa udiali na plastoch umiestnených na bokoch chladiča a pribudol tiež plast pri výfukových zvodoch. O tom či sa niečo udeje aj s parametrami motora zatiaľ nevieme.
![]() |
foto: www.motociclismo.it
Pridané: 22.02.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Súvisiace články:
- Ďalšie špionážne fotografie nového Triumph Speed Triple - zeON
- Špionážna fotografia: Triumph Speed Triple 2016 - zeON
- Špionážna fotografia: Nový Triumph Speed Triple na obzore - zeON
- Špionážne fotografie Kawasaki Ninja ZX-6R 2013 - zeON
- Špionážne fotografie Moto Guzzi California 1400 2013 - zeON
- Špionážne fotografie Triumph Trophy 1200 - zeON
- Špionážne fotografie - Triumph sa chystá medzi malorážky - zeON
- Špionážne fotografie: Triumph Bonneville 2017 - zeON
- Špionážne fotografie - Triumph Daytona 250/300 - zeON
- Video: Extreme Triumph Street Triple Offroad - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!