Anketa:
Suzuki TL1000S
ZdieľaťPridané: 28.12.2003 Autor: mstach
Čitatelia: 29110 [Vaše stroje - Moja motorka]
Tak to je moja najnovšia motorka (Suzuki TL1000S r.v.-97, 125 koní).
Dlho som rozmýšľal čo by som vlastne chcel (pred tým to bola Honda CBR1000F z roku 1995), nechcel som kúpiť motorku, ktorú by malo dalších X ľudí, chcel som niečo iné a pritom sa zmestiť do mojich finančných možností. Tak som zvolil že by to mal byť dvojvalec - super záťah od spodu a ten zvuk! - no proste super!
![]() |
Všetok voľný čas trávim cestovaním |
![]() |
Suzuki TL1000S, TL1000R, Kawasaki ZX6R - tak by mala vyzerať zostava s kotorou by som ja a moji kamaráti chceli vyraziť na obrovský zraz na Daytona beach na Floridu 27.2-07.3.2004 |
![]() |
Pridané: 28.12.2003 Autor: mstach Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Suzuki TL 1000 S 1997:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Suzuki |
Model: | TL 1000 S |
Rok: | 1997 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 996 ccm |
Max. výkon: | 126.8 k (93.3 kW) / ot. |
- NOVÉ Porovnaj 'Suzuki TL 1000 S' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Suzuki TL 1000 S' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Suzuki TL 1000 S 1997' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Suzuki TL 1000 S' na www.google.com
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:

Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!