ISSN 1336-6491 | Online: 2282 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)
Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (32)  [Verzia pre tlač] Tlač

Čo myslíte, rozpadne sa? Linhai 300

 Zdieľať

Pridané: 05.03.2007 Autor: MareceqMTX
Čitatelia: 33704 [Vaše stroje - Moja motorka]

Tento článok si dovolím písať po poctivých 4000 km. Chcem sa s vami podeliť o svoje postrehy a možno aj pomôcť, ak sa niekto z vás nevie rozhodnúť.

Bol 28. jún a my s otcom sme sa rozhodli predať motorku a kúpiť niečo odlišné. Stále som ho otravoval, až sme predali motorku (Honda MTX 125) a šli do košického obchodu Adams moto. Dlho sme premýšľali, no po zhodnotení situácie sme sa rozhodli, že ju vezmeme. štvorkolka Linhai 300 2 x 4,výkon cca 15 kW, variátor, kardan, rôzne doplnky a ŠPZ boli samozrejmosť. Od toho, keď sme ju priniesli domov, som urobil 4000 km. Budem písať chyby na tomto Číňanovi, no vopred vravím, že všetky vady sa zatiaľ dali bez problémov odstrániť.

Vcelku som s touto štvorkolkou spokojný tak na 70%, za tento čas boli aj vážne poruchy, možno porucha štartovacieho relé, musím vytknúť aj to, že výmena oleja je dosť často... Asi 1000 km (prvá výmena bola po 300 km), motor nemá olejový filter, to bude asi ten hlavný dôvod. Mal som ešte jeden dosť závažný problém, no to nebola moja vina, bol u mňa kamoš, ktorý sa chcel povoziť, ja som sa žiaľ nedržal pravidla „žena a moto sa nepožičiava“ on v kľude odišiel na mojej moto a v lese to oprel o prvý strom. Hodiny lamentovania boli zbytočné, nestalo sa nič, len posunutý rám cca o 15 cm, nastali hodiny rozoberania, búchania, vyrovnávania, hrešenia... No podarilo sa, geometria, rázvor kolies bol ako pred nehodou, ani sa mi tomu nechcelo veriť, odvtedy na nej nešiel nikto okrem mňa a otca. Poučil som sa na vlastnej chybe.

Jedno, čo musím poklopať na drevo je, že motor sa Čínanom veľmi vydaril, je to kópia motora Yamaha Majesty 250, maximálka tejto sa pohybuje cca okolo 75 km/h, na internete som trošku popozeral a zistil som, že kostra je skopírovaná z Polaris 300, nemám to však úplne overené.

Musím povedať, že ak patríte medzi tých motorkárov, ktorí dávajú prednosť jazde v lese a majú radi pohodovú, jednoduchú jazdu, myslím, že všeobecne pracovná štvorkolka akéhokoľvek typu je ako stvorená. V dnešnej dobe sa tento koníček veľmi rozbieha, vždy viac a viac štvorkolky stretávam, trošku ma ale mrzí, že väčšina motorkárov nás odsudzuje, veľa sa ani neodzdravia na ceste, no škoda, veď aj my sme motorkári. Myslím, že reči, ktoré nie sú overené ako je to šrot, rozpadne sa to, sú úplné hlúposti, má to chyby ako každá moto.

Na fotkách si určite všimnete, že štvorkolka už je vylepšená o nejaké tie doplnky ako naviják, ťažné, diaľkové svetlá... V budúcnosti by som chcel pridať ešte nejaký ten výfuk a vyhrievané rúčky.


Pridané: 05.03.2007 Autor: MareceqMTX Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (32)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »