ISSN 1336-6491 | Online: 2173 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29870
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12224)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka: Atmosféra Veľkej ceny SR zážitkom pre celú rodinu

 Zdieľať

Pridané: 05.04.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5128 [Šport - Cestné Motocykle]

Najvýznamnejšie a najväčšie preteky cestných motocyklov na Slovensku, známe pod názvom Veľká cena SR preteky cestných motocyklov na okruhu 2012 ako súčasť Alpe Adria Championship, pozývajú divákov na veľkolepý začiatok seriálu.

Počas predposledného aprílového víkendu (20. – 22. 4. 2012) budú tribúny Slovakia Ringu otvorené pre fanúšikov jednej stopy, ktorí si jednoznačne prídu na svoje. Veľká cena Slovenskej republiky preteky cestných motocyklov na okruhu, ale zároveň aj celý šampionát Alpe Adria totiž odštartuje práve na okruhu Slovakia Ring v Orechovej Potôni. A vy môžete byť pri tom!

Šampionát Alpe Adria je medzinárodný seriál pre región južnej a strednej Európy pretekov cestných motocyklov, v ktorom v posledných rokoch miešajú kartami aj slovenskí pretekári. A tí nebudú chýbať na štarte ani teraz! Vlaňajší víťaz Lukáš Jasenský bude potrebovať vaše hlasivky aj tento rok. Veľká cena SR ako úvodné podujatie tohto seriálu ponúkne v dňoch 20. – 22. apríla divákom pestrý celodenný program. Tešiť sa môžete nielen na samotné preteky motocyklov, ale aj na historicky prvý Motozraz spojený so spanilou jazdou na našom jedinom okruhu, adrenalínové show, jazdy pod taktovkou Školy šmyku, koncerty či žrebovanie o lákavé ceny.

Lístky na preteky Veľkej ceny SR pretekov cestných motocyklov na okruhu 2012 sú v predaji už od 1 € prostredníctvom siete Ticketportal.

Sprievodné podujatia Veľkej ceny SR počas 20. – 22. apríla:

  • Slovenský pohár cestných pretekov motocyklov 2012 (začína sa už vo štvrtok 19. apríla)
  • Prvý Motozraz na Slovakia Ringu a čestné kolo jeho účastníkov priamo na okruhu
  • Preteky v zrýchľovaní Drag Race a adrenalínová Street Fighter Show na viac ako kilometer dlhej cieľovej rovinke Slovakia Ringu, večer pri umelom osvetlení
  • Koncerty obľúbených rockových kapiel
  • Prezentačné jazdy značiek BMW a Harley Davidson určené pre verejnosť, na cvičiskách Driving Academy
  • Súťaž pre divákov o lákavé ceny

UEM Alpe Adria Championship

Seriál motocyklových majstrovstiev Alpe Adria absolvuje tento rok už svoj 31. ročník, čo svedčí o jeho opodstatnenosti v konkurencii medzinárodných motocyklových podujatí. Za ten čas sa stal jedným z najprestížnejších pretekárskych seriálov európskeho kontinentu, pričom tu vyrástlo aj niekoľko popredných jazdcov majstrovstiev sveta.

Jedná sa o medzinárodné podujatie cestných pretekov motocyklov medzinárodného seriálu Alpe Adria Cup, na ktorom sa zúčastnia pretekári z krajín tzv. zóny Alpe Adria (krajiny ako napríklad Taliansko, Švajčiarsko, Rakúsko, Slovinsko, Chorvátsko) ale i Maďarsko, Poľsko či Česká republika.

Do roku 2004 sa konal seriál ako pohárový (Alpe Adria Cup), no v roku 2005 pod krídlami Európskej motocyklovej únie (UEM) povýšil na šampionát. Každoročne sú súčasťou alpsko-jadranského šampionátu aj národné majstrovstvá niekoľkých krajín, a tak plné štartové rošty sú väčšinou samozrejmosťou. Vo vlaňajšom záverečnom hodnotení figurujú jazdci zo štrnástich krajín.

Od roku 2008 patrí Alpe Adria do vybranej spoločnosti najprestížnejších európskych motocyklových seriálov, z ktorých najúspešnejší pretekári postupujú priamo do finálového podujatia Majstrovstiev Európy. Tie sa každoročne konajú v októbri v španielskom Albacete.

Ani slovenskí pretekári sa v histórii alpsko-jadranského šampionátu nestratili, keď celkovými víťazmi sa v minulosti stali Igor Marinica (2001), Michal Puškár (2005 a 2010), Jaroslav Černý (2010) a Lukáš Jasenský (2011).

V súčasnosti sa šampionát Alpe Adria koná na ôsmich európskych pretekárskych okruhoch, pričom prvé tohtoročné podujatie sa uskutoční 21. a 22. apríla na našom automotodróme Slovakia Ring v Orechovej Potôni.

Najvýznamnejšie a najväčšie preteky motocyklov konajúce sa na území Slovenska predpokladá I v roku 2012  vysokú návštevnosť, mnoho športových zážitkov a pestrý program.

Kalendár šampionátu Alpe Adria 2012:

20. - 22. 04. 2012 Slovakia Ring (SK)
12. - 13. 05. 2012 Brno (CZ)
02. - 03. 06. 2012 Pannoniaring (H)
16. - 17. 06. 2012 Rijeka (HR) 
14. - 15. 07. 2012 Most (CZ)
28. - 29. 07. 2012 Poznaň (PL)
18. - 19. 08. 2012 Rijeka (HR) 
01. - 02. 09. 2012 Hungaroring (H)
15. - 16. 09. 2012 Adria (I)

Viac informácií nájdete na stránke www.slovakiaring.sk.

Pridané: 05.04.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »