Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2656 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30693
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18065)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12628)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Myjava otvorila seriál MM SR v Motokrose 2012

 Zdieľať

Pridané: 02.05.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3500 [Šport - Motocross]

Prvého mája sa na motokrosovej trati na Myjave uskutočnilo úvodné podujatie tohtoročného seriálu medzinárodných majstrovstiev SR v motokrose MRA-AWERTOUR CUP 2012.

Slovakia motocross Action Myjava pripravil pre 105 štartujúcich jazdcov zo Slovenska, ČR, Poľská, Maďarska a Ukrajiny a bohatej diváckej návštevnosti vynikajúce otvorenie majstrovskej motokrosovej sezóny 2012. V rámci šampionátu sa uskutočnilo i úvodné podujatie tohtoročného MACEC CUPu v motokrose ( Motocyklová asociácia krajín strednej Európy) v triedach MX85, MX1, MX2.

Po dvoch finálových jazdách bolo poradie myjavského majstráku v jednotlivých triedach nasledovné:

  • MX85: 1. Denis Poláš (SVK), 2. Gabriel Chetnicki (PL), 3. Ladislav Kolaja (ČR)
  • MX4: 1.Marián Duchoň, 2. Peter Pipich, 3.Róbert Flendrovský ( všetci SVK)
  • MX1: 1. Marek Sukup (ČR), 2. Martin Kohút (SVK), 3.Michal Votroubek (ČR)
  • MX2: 1. Tomáš Šimko (SVK), 2. Tomáš Paul (ČR), 3. Jakub Hruška (SVK)
  • MX2 jun.: 1. Jakub Hruška, 2. Tomáš Pravda (SVK), 3. Martin Andrusiv (ČR)

Seriál MM SR v motokrose MRA – AWERTOUR CUP 2012 pokračuje druhým podujatím 17.06.2012 v Mníšku nad Hnilcom.

Ilustračné foto

Pridané: 02.05.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Motozem

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »