Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2643 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30765
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18101)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12664)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka: Najočakávanejší motoristický víkend na Slovakia Ringu

 Zdieľať

Pridané: 16.08.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1803 [Bleskovky - Novinky]

Tento víkend môžete zažiť na Slovakia Ringu najintenzívnejšie motoristické podujatie celej sezóny. ESET RACING WEEKEND od piatka 17.8. do nedele 19.8 ponúkne divákom tradičnú Veľkú cenu Slovenskej republiky preteky cestných automobilov na okruhu, prestížne Majstrovstvá sveta FIA GT1 a mnoho ďalších sprievodných pretekov. Na štarte sa predstaví celkom 175 pretekárov v 7 seriáloch.

Počas troch dní zažijete na jedinom profesionálnom automobilovom okruhu na Slovensku preteky rôzneho charakteru: od šprintu v podaní pretekárskych áut aj formúl až po vytrvalostné dvojhodinové preteky s výmenou jazdcov a  tímovými stratégiami. Program je nabitý na prasknutie: v piatok sú na programe kvalifikácie, sobotu zavŕšia dvojhodinové vytrvalostné preteky s koncom okolo 21. hodiny a v nedeľu potrvá program od 9:30 až do 19. hodiny. V stredu a štvrtok bude počas tréningov otvorená hlavná tribúna s bezplatným vstupom.

Na štarte bude celý rad zvučných mien. Štefan Rosina, najrýchlejší Slovák súčasnosti, bude chcieť vybojovať lepšie výsledky ako v júni, keď dostal defekt a musel preteky ukončiť. Jeho tímovým kolegom je Albert von Thurn und Taxis, jeden z najznámejších a najbohatších európskych aristokratov. Stéphane Ortelli z Monaka je víťaz 24 h Le Mans z roku 1998, Michael Bartels štyrikrát vyhral sériu GT, Čech Filip Salaquarda má bohaté skúsenosti z pretekov monopostov ako Formula BMW a Formula 3 Euroseries a v júni na slovenskom okruhu vyhral kvalifikáciu FIA GT1. Asi najslávnejšie priezvisko na štarte nosí Mathias Lauda, syn legendárneho trojnásobného majstra sveta Formuly 1 Nikiho Laudu.

Na štarte Veľkej ceny SR uvidíme celú slovenskú jazdeckú špičku s Mirom a Matejom Konôpkovcami, Zdenkom Mikuláškom a Matejom Homolom.

Okrem atraktívnych hlavných pretekov čaká divákov aj nabitý sprievodný program s autogramiádou jazdcov, školou šmyku, off-roadovým areálom a atrakciami pre deti.

Teploty okolo 30 °C a jasná obloha na celý dlhý víkend sľubujú najlepšie zážitky pre divákov. Na premiére FIA GT1 v júni sledovalo súboje celkovo 20 tisíc divákov, počas tohto víkendu dúfajú organizátori v ešte početnejšiu kulisu. Tomu prispôsobili aj rozšírené zóny parkoviska na ploche 18 hektárov. Stella centrum bude na bezplatnom čísle *75 pravidelne informovať o stave príjazdových ciest a situácii na parkoviskách.

Pre viac informácií navštívte stránku www.slovakiaring.sk

Pridané: 16.08.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač
Kawasaki Good Times Tour

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »