Anketa:
Predstavujeme: Prilba HJC - C12N Lotus
ZdieľaťPridané: 01.03.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6088 [Bleskovky - PR bleskovka]
Prilby HJC patria medzi najpredávanejšie na svete. Antibakteriálne vložky a protihmlové štíty sú samozrejmosťou. Vysoká kvalita týchto heliem uspokojí aj najnáročnejších zákazníkov.
Seriál článkov - Bike roka 2013:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Bike roka 2013 | Nasledujúci
![]() |
HJC CS12N je polykarbonátová prilba s priaznivou cenou, ktorá má pár vychytávok ako jej drahšie kolegyne. Lakovanie na prilbe má ochranu proti slnečnému svetlu, relatívne veľký priezor s antifogovým plexi, ktoré má UV filter, vyberateľné, pratelné antialergické NYLEX vnútro, dve veľkosti škrupiny a prepracovaný ventilačný systém.
Vetranie je na brade, na bokoch pred lícami, nad plexi a vzadu dole po stranách. Prilba disponuje aj odnímateľným nosovým deflektorom, čo tiež napomáha proti zamlžovaniu plexi v chladnom počasí.
Plexi je odstrániteľné bez použitia náradia a je polohovateľné v ôsmych polohách. Zabezpečenie prilby je riešené popruhom s rýchloúpínacím systémom. Hmotnosť prilby je cca 1400 gramov.
![]() |
Prilbu HJC C12N Lotus môžete vyhrať v ankete Bike roka 2013:
Navyše máte možnosť vyhrať túto prilbu ak zahlasujete v ankete Bike roka 2013. Prilbu HJC C12N venovala do súťaže firma Varan Rider.
Pridané: 01.03.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Bike roka 2013:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Bike roka 2013 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Predstavujeme: Cross helma Kenny Performance - Redakcia
- Predstavujeme novinky Held a HJC pre rok 2019 - Awia
- Predstavujeme: Enduro/cross prilba SHAD Snap - Redakcia
- Predstavujeme: Prilba HX 412 od Švajčiarskeho výrobcu IXS - ChesterTT
- Predstavujeme: Výklopná prilba RIDERO s integrovanou slnečnou clonou - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!